Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-24, 18:55
Medlem
NewDawnFadess avatar
Av de "fyras gäng" verkar det bara vara Jimmie Åkesson som hörs och syns i valrörelsen. Vart har Richard Jomshof, Björn Söder och Mattias Karlsson tagit vägen? Att Åkesson syns mest är väl naturligt, eftersom han är partiledare. Men de andra tre, vad sysslar de med nu för tiden?
Citera
2022-08-24, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Av de "fyras gäng" verkar det bara vara Jimmie Åkesson som hörs och syns i valrörelsen. Vart har Richard Jomshof, Björn Söder och Mattias Karlsson tagit vägen? Att Åkesson syns mest är väl naturligt, eftersom han är partiledare. Men de andra tre, vad sysslar de med nu för tiden?
Jag tror Richard "näktergal" Jomshof sjunger i en pojkkör.
Senast redigerad av SlowCooker 2022-08-24 kl. 19:17.
Citera
2022-08-24, 19:21
Medlem
Väldigt intressant att de inte syns mer faktiskt.
Söder förstår jag för han vill de nog hålla borta från media men Jomshof är ju väldigt charmig och folklig.
Och Karlsson antog jag kom tillbaka för att ta över efter JÅ då jag tror han lämnar efter valet 1-2 år in i mandatperioden. Men då måste de ju profilera honom så jag trodde han skulle vara på lika många valaffischer som JÅ.
Citera
2022-08-24, 19:33
Medlem
Mattias Karlson trodde sej bli en stor högerprofil lik ungerska Orban.
Hans konstiga högerideologi blev pannkaka.
Han försökte bli en högerideolog av rang men blev pannkaka eftersom han saknar IQ.
Citera
2022-08-24, 19:50
Medlem
De skadar väl bara valrörelsen så det verkar vettigt att hålla dem borta.
Citera
2022-08-24, 21:11
Medlem
Söder och Jomshof anses för kontroversiella och frispråkiga så de har nog fått order av Jimmie att ligga så lågt som möjligt.

Mattias Karlsson är väl någon sorts chefsideolog och jobbar nog mest internt i partiet vad jag förstår.
Citera
2022-08-25, 00:28
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Det är väl inte så konstigt, eller? I de andra stora partierna är det ju också i princip bara partiledarna som syns och hörs, förutom när Centerpartiet råkar få ytterligare en pedofil outad eller liknande.
Citera
2022-08-25, 09:36
Medlem
Suecotes avatar
Jomshof är ju väldigt islamkritisk, så jag kan tänka mig att partiledningen inte vill rulla fram honom i en valrörelse.

Söder har ju fått spela andra fiol ett bra tag nu. Vet inte om hans vaccinentusiasm var sista spiken i kistan.

Kanske har partiledningen också insett vilket sänke för partiet Karlsson är, med sina Dressmankostymer, misslyckade tankesmedja och Expolänkar. Det slogs på stora trumman när han blev talesperson för landsbygdsfrågor, men sedan dess har han fört en tynande tillvaro. Åtminstone utifrån sett.

Dessa tre herrar passar väl inte in i det nya SD, som blir alltmer PK/mainstream/mellanmjölk och del av etablissemanget.
Citera
2022-08-25, 09:44
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
det nya SD, som blir alltmer PK/mainstream/mellanmjölk och del av etablissemanget.

Jämfört med tidigt 90-tal eller? Deras migrations- och kriminalpolitik är hårdare idag än när de kom in i riksdagen. Särskilt retoriken.
Citera
2022-08-26, 18:57
Medlem
Söder har hållit sig noga på mattan och lärt sig efter att ha stuckit ut hakan då och då genom åren. Han trivdes som talman och skulle gärna hamna där igen, därav en relativt låg profil.

Jomshof har alltid satt tand för tunga och håller samma profil som alltid.

Karlsson blev mer eller mindre utbränd som gruppledare och varvade ned genom att bli chefsideolog. Han har överdrivit sitt försök att bli mjuk, mänsklig, ”hitta mitten”, vara en man med brister etc. vilket gjort honom tröttsam.
Troligen har han förstått att en låg profil är bättre än detta maskande.

Dessa tre herrar har backat inåt till förmån för andra förmågor. Någonstans måste partiet börja att odla goda kandidater till ny partiledare, då det är tveksamt att Åkesson orkar, eller vill, axla den rollen in absurdum.
Citera
2022-08-26, 21:55
Medlem
solstrålars avatar
Jomshof springer runt och leker måltavla för islamister, Söder vill bli talman igen och Karlsson verkar blivit så tjock och trött att han blivit helt orelevant.
Citera
2022-08-26, 21:58
Medlem
Silltunnas avatar
Söder är väl stjärtgosse, så jag antar att man vill gömma undan honom i nån garderob i riksdagshuset nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in