Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Nej men MM upprepar allt som Insp, häver ur sig. Allt är fullständig dårskap alltid utan källor. Det är trist att smutsa ned tråden på detta sätt.
Smutsar ner tråden? ”Alltid utan källor”?
Om man orkar följa med i den allmänna debatten om Greta och den här tråden så vet man att hon av vissa galenpannor framställs i religiösa termer. Har varit några från Svenska kyrkan och nu var det en sliskig beundrare här i tråden. Det bara visar, tycker jag, att hon lockar till sig störda individer. Naturvetare och klimatintresserade däremot skrattar åt henne.
Om det är någon som borde komma med källor så är det förstås Greta själv. Om det är någon som talar i svepande ordalag så är det hon.
Det tycker jag är trist.
Jag tycker också det är trist - nej, jag tycker det att bra - att hon har dragit in politik i debatten. Förhoppningsvis förstår en och annan att det inte alls handlar om klimatforskning utan om vänsterpolitisk fördelningspolitik. Om det går upp för fler, kommer hon bli ännu mer marginaliserad med sitt skräniga vänsterpack till vänner. Hur många är det nu igen som brukar ställa upp på hennes skolstrejker? Gör de någon nytta?
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Det är förstås upp till Greta och inte till mig, om hon vill offentliggöra dem. Vi tar vara på varandras förtroende.
Mitt ord duger som det är i många olika sammanhang.
Har Greta verkligen tid att tramsa omkring med klädbyten för att skapa filmer att skicka till beundrare?
Hon har en gammal farmor som blev änka häromåret och kanske skulle vilja ha lite sällskap och hjälp. Hon har flera djur att ta hand om. Hon har börjat sista året på gymnasiet. Hon ska rådda sitt påstådda bokprojekt i hamn. Hon kanske skulle må bra av att träna (gym, joggning, yoga).
Men istället så håller hon på med sådant här narcissistiskt trams. Om man ska tro dig, åtminstone. För du sitter väl inte och kokar ihop historier?
Säg i så fall till henne att sluta och göra något vettigare. Till exempel besvara gamla mail och brev. Eller väntar hon på att hennes två kommande privatsekreterare ska ta över den lilla detaljen?
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
https://www.google.com/amp/s/theprin.../303362/%3famp
"A little more acknowledgment that sympathetic politicians are at least trying to do something right, and a little less support for radicals, would perhaps disappoint some of Thunberg’s more hotheaded supporters.
That, however, is likely the way to keep her message politically relevant – and to get moderate votes for Green parties, which are most likely to advance the climate agenda.
Otherwise, activism in support of Thunberg’s message could degenerate into the incoherence of antiglobalist protests, which have been loud and disruptive, but haven’t led to any meaningful change."
Tyvärr vet vi vad som händer när politikerna försöker leka gröna. Det har lett till vansinnigt slöseri med skattemedel i form av fantasifulla projekt och att Europa riskerar en vinter med skenande energipriser och ev. ransonering. Man kan förstås skylla precis allt på Putin, som vår kära statsminister gör, men det blir inte sannare för det.
Om Gretas kamp skulle övergå i anti-globalism, som det spekuleras i ovan, kan det däremot bli intressant. Go Greta, Go