2022-08-28, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hellströms tilltag verkar inte varit speciellt poppis. Undrar hur en turnerande artist tänker? Varför ställer inte bara Hellström in sina konserter och spar på el, publikens transporter? Att Greta som lider av ett handikapp inte förstår hur det hänger ihop har vi förstått vid det här laget. Att Håkan Hellström inte gör det är desto mer förvånande? Eller hycklar han
Stämmer bra,läste det i bla Aftonbladet och på Facebook Folket var där för Håkan som äger scenen och är superpopulärAtt blanda in henne är enligt mig helt sjukt Snyltgäst. Det var tom folk som stack därifrån pga av henne. Så jävla lågt rent ut sagt.Att hon inte själv försöker göra en egen konsert utan att ränna på andras.Nej just det ja,för då kommer det inte mycket folk. Hon gör bara bort sig själv,lilla pajasen.Sämre än sämst.
2022-08-28, 20:15
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Stämmer bra,läste det i bla Aftonbladet och på Facebook Folket var där för Håkan som äger scenen och är superpopulärAtt blanda in henne är enligt mig helt sjukt Snyltgäst. Det var tom folk som stack därifrån pga av henne. Så jävla lågt rent ut sagt.Att hon inte själv försöker göra en egen konsert utan att ränna på andras.Nej just det ja,för då kommer det inte mycket folk. Hon gör bara bort sig själv,lilla pajasen.Sämre än sämst.

Äsch, bryr vi oss egentligen? Jag skulle varken befatta mig med en konsert av HH eller GT, ens om jag fick gratisbiljetter.
2022-08-28, 20:23
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
I såfall ska nog Greta äta Clementine som odlas i sydeuropa.
Mandarin är väldigt kinesiskt klingande.
Jag tror Greta äter lite helsvenska äpplen ibland och krusbär.

Med den kommande klimatuppvärmningen kan Greta glädja sig snart åt närodlat kiwi och närodlade citrusfrukter, om än inte clementiner/mandarine/whatever vi kallar dem. Kan vara ett ombyte för henneatt skippa närodlat surkart. :-)
2022-08-28, 22:30
Medlem
Enligt vad Greta uppger, så deltar hon i rätt många internationella möten, även om deltagandet ofta är digitalt från hennes sida. Förberedelserna för sådant kräver en hel del. Greta har valt att ha en verkligt låg profil för sitt deltagande, men det är upp till henne.

Kanske hon skulle göra som Carl-Bildt, som ju brukar berätta översiktligt om sina olika möten på sin blogg Alla dessa dagar, även om många av hans samtal även är känsliga. Greta kan få ett fint rum i FN och i EU och resa runt på olika internationella möten i resten av sitt liv, om hon känner för det. Tror dock att hon vill tänka mycket, hon är ju väldigt nyfiken och ifrågasättande.

Frågan är vad hon vill göra med sitt liv, och här tvekar hon. Som många unga vet jag inte alls vad jag ska bli, sa hon till mig. Tröstade henne med att säga, att det finns många pensionärer, som fortfarande inte hittat svaret på denna fråga. Man får prova sig fram här i livet, svarade jag.

Greta har haft roligt åt, att både jag och andra tidigare ibland kallat henne för klimatprinsessa.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-08-28 kl. 22:39.
2022-08-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Enligt vad Greta uppger, så deltar hon i rätt många internationella möten, även om deltagandet ofta är digitalt från hennes sida. Förberedelserna för sådant kräver en hel del. Greta har valt att ha en verkligt låg profil för sitt deltagande, men det är upp till henne.

Kanske hon skulle göra som Carl-Bildt, som ju brukar berätta översiktligt om sina olika möten på sin blogg Alla dessa dagar, även om många av hans samtal även är känsliga. Greta kan få ett fint rum i FN och i EU och resa runt på olika internationella möten i resten av sitt liv, om hon känner för det. Tror dock att hon vill tänka mycket, hon är ju väldigt nyfiken och ifrågasättande.

Frågan är vad hon vill göra med sitt liv, och här tvekar hon. Som många unga vet jag inte alls vad jag ska bli, sa hon till mig. Tröstade henne med att säga, att det finns många pensionärer, som fortfarande inte hittat svaret på denna fråga. Man får prova sig fram här i livet, svarade jag.

Greta har haft roligt åt, att både jag och andra tidigare ibland kallat henne för klimatprinsessa.

Det var väl en klen tröst att det finns många pensionärer som inte heller vet vad de ska bli när de blir stora. Tror du Greta blev gladare av att höra det?

Ska hon både ha ett fint rum i FN (i USA, antar jag) och ett fint rum i EU? Hur har hon tänkt lösa transportfrågan över havet? Ska BMW ställa en ultraavancerad båt till hennes förfogande varje gång, inklusive ett team som får flyga som förra gången?

I ljuset av att hon ändå inte har någon framtid är det lite märkligt att hon planerar för en framtida karriär. Dels har ju både hennes barndom och drömmar blivit stulna och dels är det helt omöjligt att de globala CO2-nivåerna kommer att halveras inom bara några år. Parisavtalet ser inte heller något vidare ut, inte ens här i Sverige trots hennes ettriga skolstrejker.

Så då är det kanske inte så alarmerande med klimatläget trots allt?
2022-08-29, 00:52
Medlem
Greta är viktig och behövs. Hon brinner för det som hon tror på och vi behöver fler som vågar bekänna färg.

Greta är värdefull precis som hon är. Vad gäller hennes framtid så skojade vi lite om den tillsammans. När Greta sa till mig, att hon inte visste vad hon skulle bli, sa hon det med ett leende.

Verkar som om Greta tycker det ska bli spännande, att se vart livet för henne på hennes mycket unga upptäcktsfärd. Det är kul även att upptäcka varandra!

Skulle ett fint rum eller några fina rum vänta på Greta, tror jag att hon kommer att be om några vackra persiska mattor. Sådana handvävda mattor med påkostade färgglada mönster gillar hon.

Känner hon för diplomatiska uppgifter i framtiden, lär hon dock börja behöva flyga. Framtiden ligger gemensamt i våra händer!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-08-29 kl. 01:02.
2022-08-29, 07:20
Medlem
https://www.google.com/amp/s/theprin.../303362/%3famp

"A little more acknowledgment that sympathetic politicians are at least trying to do something right, and a little less support for radicals, would perhaps disappoint some of Thunberg’s more hotheaded supporters.

That, however, is likely the way to keep her message politically relevant – and to get moderate votes for Green parties, which are most likely to advance the climate agenda.

Otherwise, activism in support of Thunberg’s message could degenerate into the incoherence of antiglobalist protests, which have been loud and disruptive, but haven’t led to any meaningful change."
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-08-29 kl. 07:24.
2022-08-29, 08:13
Medlem
Nixters avatar
Undrar om Greta känner till att vår tillgång på vatten är oändlig:
https://www.bitchute.com/video/3FhVG4jpDJMo/
2022-08-29, 08:26
Medlem
Citat:
Nej men MM upprepar allt som Insp, häver ur sig. Allt är fullständig dårskap alltid utan källor. Det är trist att smutsa ned tråden på detta sätt.

Smutsar ner tråden? ”Alltid utan källor”?

Om man orkar följa med i den allmänna debatten om Greta och den här tråden så vet man att hon av vissa galenpannor framställs i religiösa termer. Har varit några från Svenska kyrkan och nu var det en sliskig beundrare här i tråden. Det bara visar, tycker jag, att hon lockar till sig störda individer. Naturvetare och klimatintresserade däremot skrattar åt henne.

Om det är någon som borde komma med källor så är det förstås Greta själv. Om det är någon som talar i svepande ordalag så är det hon. Det tycker jag är trist.

Jag tycker också det är trist - nej, jag tycker det att bra - att hon har dragit in politik i debatten. Förhoppningsvis förstår en och annan att det inte alls handlar om klimatforskning utan om vänsterpolitisk fördelningspolitik. Om det går upp för fler, kommer hon bli ännu mer marginaliserad med sitt skräniga vänsterpack till vänner. Hur många är det nu igen som brukar ställa upp på hennes skolstrejker? Gör de någon nytta?

Citat:
Det är förstås upp till Greta och inte till mig, om hon vill offentliggöra dem. Vi tar vara på varandras förtroende.
Mitt ord duger som det är i många olika sammanhang.

Har Greta verkligen tid att tramsa omkring med klädbyten för att skapa filmer att skicka till beundrare?

Hon har en gammal farmor som blev änka häromåret och kanske skulle vilja ha lite sällskap och hjälp. Hon har flera djur att ta hand om. Hon har börjat sista året på gymnasiet. Hon ska rådda sitt påstådda bokprojekt i hamn. Hon kanske skulle må bra av att träna (gym, joggning, yoga).

Men istället så håller hon på med sådant här narcissistiskt trams. Om man ska tro dig, åtminstone. För du sitter väl inte och kokar ihop historier?

Säg i så fall till henne att sluta och göra något vettigare. Till exempel besvara gamla mail och brev. Eller väntar hon på att hennes två kommande privatsekreterare ska ta över den lilla detaljen?

Citat:
https://www.google.com/amp/s/theprin.../303362/%3famp

"A little more acknowledgment that sympathetic politicians are at least trying to do something right, and a little less support for radicals, would perhaps disappoint some of Thunberg’s more hotheaded supporters.

That, however, is likely the way to keep her message politically relevant – and to get moderate votes for Green parties, which are most likely to advance the climate agenda.

Otherwise, activism in support of Thunberg’s message could degenerate into the incoherence of antiglobalist protests, which have been loud and disruptive, but haven’t led to any meaningful change."

Tyvärr vet vi vad som händer när politikerna försöker leka gröna. Det har lett till vansinnigt slöseri med skattemedel i form av fantasifulla projekt och att Europa riskerar en vinter med skenande energipriser och ev. ransonering. Man kan förstås skylla precis allt på Putin, som vår kära statsminister gör, men det blir inte sannare för det.

Om Gretas kamp skulle övergå i anti-globalism, som det spekuleras i ovan, kan det däremot bli intressant. Go Greta, Go
2022-08-29, 08:33
Medlem
Citat:
Vem är "Gudinnan" Greta? Varför skriver du så, har du fått det ifrån någon soulmate eller?

Varför besvarar du inte frågorna utan klankar istället ner på ett ord?

Vi som verkligen vill ha en intressant diskussion bemöts av tystnad. Du kommer dragandes med någon gammal rockstjärna som gillar Greta och Inspiratoeren kommer dragandes med en intervju som hon gjorde 2019.

Det är verkligen Greta-nivå på er. Hon som inte själv svarar på frågor eller läser kommentarer. För att hon inte vill eller inte kan är frågan.

Inte underligt att ni beundrar henne. Frågan är om kärleken är besvarad?
2022-08-29, 09:11
Medlem
Citat:
Greta är viktig och behövs. Hon brinner för det som hon tror på och vi behöver fler som vågar bekänna färg.

Greta är värdefull precis som hon är. Vad gäller hennes framtid så skojade vi lite om den tillsammans. När Greta sa till mig, att hon inte visste vad hon skulle bli, sa hon det med ett leende.

Verkar som om Greta tycker det ska bli spännande, att se vart livet för henne på hennes mycket unga upptäcktsfärd. Det är kul även att upptäcka varandra!

Skulle ett fint rum eller några fina rum vänta på Greta, tror jag att hon kommer att be om några vackra persiska mattor. Sådana handvävda mattor med påkostade färgglada mönster gillar hon.

Känner hon för diplomatiska uppgifter i framtiden, lär hon dock börja behöva flyga. Framtiden ligger gemensamt i våra händer!
Tänk vad man kan drömma sig bort. I fantasins värld kan det mesta hända
2022-08-29, 11:13
Medlem
Hinner inte länka nu, men på Twitter finns några grymt intressanta debatter om Gretas framträdande hos Håkan Hellström.

En kvinna var mycket upprörd för att många tydligen hade rest sig och gått (!) när Greta med följe kom in på scenen. De flesta kommentarerna har väldigt stor förståelse för detta och säger saker i stil med att de hade begärt att få biljettpengarna tillbaka om de själva hade utsatts för denna lilla kupp.

Det är inte jättemånga som stöder Greta om man säger så ... i bästa fall några trötta upprapningar om klimatet av folk, som i likhet med Greta själv, inte verkar särskilt pålästa.

Men att hennes glansdagar är över kan man nog lugnt konstatera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in