2021-12-29, 18:59
Medlem
Finns det tai chi i Helsingborg eller någon annan inre mjukare stil?
Citera
2022-01-02, 15:18
Medlem
GBG kampsport

Kommer flytta till göteborg inom de närmsta veckorna och undrar vad det finns för bra kampsportsklubbar.

Har tränat boxning i 3 års tid och känner mig hyffsat redo att gå vidare till något inom ground game hållet. Därför är jag mest intresserad av en mma klubb, möjligtvis ren brottning eller bjj. Då jag vet att kvalitén av mma i sverige inte är super så kan jag ändå tänka mig att fortsätta med boxning istället om det inte finns någon vidare klubb.

Läste lite om GBG mma och det verkade lovande, men såg några av deras matcher på youtube och de jag såg slogs som konservburkar så blev en aning tveksam.

Undrar alltså, finns det någon grym mma klubb (ungefär samma nivå som allstars), alternativt brottning eller bjj? Eller finns det någon riktigt vass boxnings klubb?
Citera
2022-01-02, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propalajne
Kommer flytta till göteborg inom de närmsta veckorna och undrar vad det finns för bra kampsportsklubbar.

Har tränat boxning i 3 års tid och känner mig hyffsat redo att gå vidare till något inom ground game hållet. Därför är jag mest intresserad av en mma klubb, möjligtvis ren brottning eller bjj. Då jag vet att kvalitén av mma i sverige inte är super så kan jag ändå tänka mig att fortsätta med boxning istället om det inte finns någon vidare klubb.

Läste lite om GBG mma och det verkade lovande, men såg några av deras matcher på youtube och de jag såg slogs som konservburkar så blev en aning tveksam.

Undrar alltså, finns det någon grym mma klubb (ungefär samma nivå som allstars), alternativt brottning eller bjj? Eller finns det någon riktigt vass boxnings klubb?

Nu är inte jag MMA-kille men Joakim Engberg håller hög klass inom grappling och bor kanske kvar i Gbg?

Kroknäsan på Fightercentre är väl känd för att vara duktig i ämnet oxå, även om han hade lite attitydsproblem för 15år sen, men vem hade inte det... 😎

Är ju dock inte insatt i hur landet ligger idag...
Citera
2022-01-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Nu är inte jag MMA-kille men Joakim Engberg håller hög klass inom grappling och bor kanske kvar i Gbg?

Kroknäsan på Fightercentre är väl känd för att vara duktig i ämnet oxå, även om han hade lite attitydsproblem för 15år sen, men vem hade inte det... 😎

Är ju dock inte insatt i hur landet ligger idag...

Har missat den klubben, ska kika på det. Tack!
Citera
2022-01-02, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propalajne
Har missat den klubben, ska kika på det. Tack!

Gbg MMA (Joakim Engberg) verkar även ha boxning inom samma lokaler.
Citera
2022-01-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Gbg MMA (Joakim Engberg) verkar även ha boxning inom samma lokaler.

Intressant. Han verkar ju vara en stabil coach då många nämner honom, han har ju dessutom coachat alistair overeem och coachar nån ufc fighter nu såg jag. Men konstigt att de inte fått ut någon någorlunda känd kampsportare från deras klubb förutom möjligtvis Anton Turkalj.
Citera
2022-01-27, 20:52
Medlem
springskors avatar
Nyinflyttad till sthlm och sugen på att börja med boxning.

Sett att Hammarby, Djurgården och AIK har klubbar.

Vilken ska man välja? Vilken e bäst?
Citera
2022-01-28, 12:26
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av springskor
Nyinflyttad till sthlm och sugen på att börja med boxning.

Sett att Hammarby, Djurgården och AIK har klubbar.

Vilken ska man välja? Vilken e bäst?

Jag skulle välja (har valt) någon renodlad boxningsklubb i stället för "en idrottsförening som också ägnar sig åt boxning".

Linnea (som väl är en av de äldsta klubbarna i landet, vill jag minnas?), Örnen osv. har en mångdubbelt längre erfarenhet av att just fostra boxare. AIK boxning kom väl igång bara för något/några år sedan?

Jag säger inte att alla nya klubbar är sämre än alla gamla klubbar, bara att om man vill träna just boxning kanske man vill träna i just en "boxningsklubb" snarare än mer generell idrottsförening.
Citera
2022-07-26, 22:13
Medlem
Tjenare
Ska flytta till Linköping till höst och funderar på att börja med MMA. Ser att det finns 3 klubbar som erbjuder så jag undrar helt enkelt vilken jag bör välja.
Citera
2022-09-04, 22:17
Medlem
Jag kör kickboxning på en klubb i stockholm men tycker att de flesta coacherna är oengagerade, leker med mobilen, snackar med folk medan man tränar. Har ni tips på ställe med engagerade coacher?
Citera
2022-09-05, 12:13
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iracer
Jag kör kickboxning på en klubb i stockholm men tycker att de flesta coacherna är oengagerade, leker med mobilen, snackar med folk medan man tränar. Har ni tips på ställe med engagerade coacher?

Var i stan vill du träna?
Citera
2022-09-05, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Var i stan vill du träna?
Västra/norra sidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto