2022-09-12, 02:38
Medlem
Rotmosrullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Kan Jimmie bli stadsminister?

Fullstndigt otnkbart denna mandatperiod d moderaterna aldrig skulle acceptera prestigefrlusten. Finns inget std alls i riksdagen fr en regering ledd av J.

Jag tror fortsatt p M+KD-regering d den r enklast fr alla inblandade. L kan f en win mot SD genom att blocka dom frn regeringen och SD kan sga att man maximerar sitt inflytande genom att ha Uffe by the balls.

Intressantast i kommande regeringsbildning blir att se hur hrt SD kan pusha sin oerhrt starka position och med tanke p hur svag Uffe framstod under sitt valnattstal kan det nog hnda en hel del.
Citera
2022-09-12, 03:12
Medlem
Ser en M-KD-regering framfr mig.

Den svaga lnken r Liberalerna-Sverigedemokraterna men vljarna har verkligen gett kesson ett drmlge att f igenom sin politik.
Senast redigerad av Bushbuck 2022-09-12 kl. 03:25.
Citera
2022-09-12, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Risken finns att L kliver ver p sossarnas sida. Vi minns vl alla vad Centern gjorde 2018.
V har blivit utnyttjade en gng fr mycket, dom kommer aldrig att slppa in L + C i regeringen och ter igen stngas ute eftert.

Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Slr vad om att Lf hoppar ver till Uffe igen. Centern r falskast av dom alla
SD kommer knappast att lta C f vara med och KD hatar C efter dolkstten i ryggen vid frra valet.
Citera
2022-09-12, 03:20
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Kan Jimmie bli stadsminister?

Tnker du kommunalrd s javisst.

Men jag hoppas p justitie eller integrationsminister.

Blir svrt vara utanfr samhllet med kesson som bestmmer.
Citera
2022-09-12, 03:23
Medlem
Det r s roligt med alla Sverigedemokrater som tror att de vunnit ngot. Det r omjligt fr Sd att sitta i ngon regering. ven om M och Kd gr med p det s kommer aldrig L att gra det. L gr d ver till andra sidan och vi fr Magdalena som statsminister igen. Denna valperiod kommer inte skilja sig frn frra nr det kommer till sd.
Citera
2022-09-12, 03:39
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Nu nr valet i stort sett r klart, kommer den stora frgan som r viktigare n sjlva valutgngen. Hur kommer regeringsbildningen att se ut.

Jag tror att globalister kommer att ta L i rat s att de stdjer en S-regering (S+Mp+C+V).

I vrsta fall kommer globalisterna dra riktigt hrt och f M att g in i en S-regering men d fr de dra riktigt hrt. Ulf Kristersson r med i WEF, precis som Magdalena Andersson s det r inte omjligt.

Vad tror ni?

Vad jag tror? Fr det frsta mste SD alltid ha i tanke att aldrig lita p en moderat. Speciellt inte ett parti som idag fretrds av en gymnastiksprtt med allehanda historiska skelett i garderoben.

Ja, risken finns att ett logiskt samarbete, baserat, p procentuell storleksordning mellan SD, M, KD och L rinner ut i sanden ganska snabbt. Ett, M vgrar se sig slagna av SD, tv, KD vill enbart regera med M och tre, L, kommer aldrig att acceptera SD i en regering.

Kvar blir d samma alternativ som senast. S, C, MP och dr V trycker p gul knapp fr Magda. Som det ser ut nu i skrivande stund s behvs ven Liberalernas gula knappar. Nr L sagt nej till SD s kommer de enkelt att trycka gult.

Det enda sttet att f slut p detta som annars kommer att fortg efter flera val i framtiden r att ta bort den gula knappen s att partier mste beknna frg, riktig frg, vid omrstningar s att det kan dokumenteras historiskt.

r det ngon som p allvar kan se sjuklvern slppa fram SD i regeringsstllning? Jag ser det inte. Det skulle vara samma visa ven om SD fick 49%.

Att SD nu kosmetiskt r strre n M r dock givetvis fint. Men sen d?
Citera
2022-09-12, 03:53
Medlem
Tror att Liberalerna spricker i hst , mnga dr som hatar SD
Citera
2022-09-12, 04:13
Medlem
MrsEjPKs avatar
Som Sd are mste jag tyvrr sga att jag r sker p
att M + S bildar regering.
Alexander Bard siade om det p Riks fr en mnad sedan och jag tror tyvrr han fr rtt.

Sedan s litar jag absolut inte p M eller Kd.
Enda frdelen r att Sd kommer bli nnu strre !
Citera
2022-09-13, 17:46
Medlem
Anktalares avatar
Hur ska Ulf Kristersson f ihop det hr

L vill inte ge SD ngra ministerposter, SD har vl mer eller mindre krvt ministerposter om de blir starka nog.

Om Sverigedemokraterna inte fr och kan krva ngra ministerposter, vad sger det till vljarna?

Ngon i L kan nr som helst under en omrstning g ver till S-sidan, hur kan Kristersson garantera att detta inte hnder till talmannen.

Kommer bli intressant det hr.
Citera
2022-09-13, 17:52
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
L vill inte ge SD ngra ministerposter, SD har vl mer eller mindre krvt ministerposter om de blir starka nog.

Om Sverigedemokraterna inte fr och kan krva ngra ministerposter, vad sger det till vljarna?

Ngon i L kan nr som helst under en omrstning g ver till S-sidan, hur kan Kristersson garantera att detta inte hnder till talmannen.

Kommer bli intressant det hr.

Jag tror SD kan tnka sig att st utan ministerposter i utbyte mot ett stort politiskt inflytande i deras hjrtefrgor. Jag tror dessutom att SD gynnas av att inte sitta i regering (det r ett missnjesparti after all).
Citera
2022-09-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Jag tror SD kan tnka sig att st utan ministerposter i utbyte mot ett stort politiskt inflytande i deras hjrtefrgor. Jag tror dessutom att SD gynnas av att inte sitta i regering (det r ett missnjesparti after all).
Ja. Men SD ingr nd regeringsunderlaget. SDs vljare kommer inte att uppskatta om SD slpper genom Uffes kommande nedskrningar av allt som mnga SDs vljare r beroende av. Uffe vill ge till dem som redan har. Mnga som rstat p SD tror att deras fattigdom beror p att mnga invandrare kommit hit. Men ven om det kom noll invandrare hit s skulle SD, M, KD och L inte bry sig om fattiga svenskar.
Citera
2022-09-13, 18:18
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja. Men SD ingr nd regeringsunderlaget. SDs vljare kommer inte att uppskatta om SD slpper genom Uffes kommande nedskrningar av allt som mnga SDs vljare r beroende av. Uffe vill ge till dem som redan har. Mnga som rstat p SD tror att deras fattigdom beror p att mnga invandrare kommit hit. Men ven om det kom noll invandrare hit s skulle SD, M, KD och L inte bry sig om fattiga svenskar.
Nej, det r ingen som tror att deras fattigdom beror p att det har kommit hit invandrare. Vad yrar du om? Dremot r det mnga som tror att deras bostadsbrist beror p det.

Varfr skulle SD inte bry sig om fattiga svenskar? De har vid mnga tillfllen rstat med S nr det gller ekonomiska frgor. M dremot, de bryr sig inte om fattiga mnniskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in