Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Nu nr valet i stort sett r klart, kommer den stora frgan som r viktigare n sjlva valutgngen. Hur kommer regeringsbildningen att se ut.
Jag tror att globalister kommer att ta L i rat s att de stdjer en S-regering (S+Mp+C+V).
I vrsta fall kommer globalisterna dra riktigt hrt och f M att g in i en S-regering men d fr de dra riktigt hrt. Ulf Kristersson r med i WEF, precis som Magdalena Andersson s det r inte omjligt.
Vad tror ni?
Vad jag tror? Fr det frsta mste SD alltid ha i tanke att
aldrig lita p en moderat. Speciellt inte ett parti som idag fretrds av en gymnastiksprtt med allehanda historiska skelett i garderoben.
Ja, risken finns att ett logiskt samarbete, baserat, p procentuell storleksordning mellan SD, M, KD och L rinner ut i sanden ganska snabbt. Ett, M vgrar se sig slagna av SD, tv, KD vill enbart regera med M och tre, L, kommer aldrig att acceptera SD i en regering.
Kvar blir d samma alternativ som senast. S, C, MP och dr V trycker p gul knapp fr Magda. Som det ser ut nu i skrivande stund s behvs ven Liberalernas gula knappar. Nr L sagt nej till SD s kommer de enkelt att trycka gult.
Det enda sttet att f slut p detta som annars kommer att fortg efter flera val i framtiden r att ta bort den gula knappen s att partier mste beknna frg, riktig frg, vid omrstningar s att det kan dokumenteras historiskt.
r det ngon som p allvar kan se sjuklvern slppa fram SD i regeringsstllning? Jag ser det inte. Det skulle vara samma visa ven om SD fick 49%.
Att SD nu kosmetiskt r strre n M r dock givetvis fint. Men sen d?