Citat:
Ursprungligen postat av
Gracefulmind
Jag håller med dig.
Det här ser inte bra ut.
Man får lov att slå ihop saker och sammanfatta för att tydligt se att situationen är på väg att ändras.
* Menar då först o främst Ukrainas lyckade offensiv och deras (RU:s) egen problematik
* i kombo med att även de allierade eller "vännerna" har börjat opponera sig (förnedring) och nya
* "hot" för Putin/RU har tillkommit (Kazakstan, Armenien osv) (ytterligare stress).
* På det har man nu börjat flytta ubåtar och det talades om införandet av militärutrustning både till Vitryssland och till Tjetjenien nyligen. Minns jag rätt var de i Belarus kärnvapenspetsar men jag kan minnas fel.
* På detta nya lagändringar (idag) för krigstider som visar på stress/snabba ryck.
* ett möte ikväll dessutom.
Nä, jag blir inte förvånad om de har fulare saker på gång och jag sa det för en tid sedan.
Det är NU han/RU blir farligast.
När de möter allt för stort motstånd i kombination med en överjävlig förnedring inför världen (i deras ögon). Det kommer inte tolereras!!
De satsar allt nu för att dels slutligen "vinna" men också för att straffa eftersom de känner sig dubbelt förnedrade, av alla!
Fasiken, folk blev chockade när de tog steget över till krig den 24/2
och ändå verkar folk stundtals naiva.
Jag rekommenderar Väst att vara beredda för det är vi som är det yttersta/största hotet för dem.
Och Ukraina kan inte vika och inte heller Väst.
Det är lika omöjligt det.
Jag kanske är FÖR mörk och FÖR nojig.
Vilket jag hoppas i detta fall.
Utmärkt sammanfattning.
Jag delar helt din uppfattning + pessimism.
Det finns inget lyckligt slut på detta.
Krigssituationen kommer att bli mkt värre innan kriget upphör. Att ryssarna ska ge upp och åka hem i lugn och ro, det kan vi glömma.
Det ryssarna ser nu, är att Väst tar över ett land som ska vara ryskt. Det kan de aldrig acceptera.
De är fixerade vid denna tanke.