2022-09-21, 12:09
Medlem
Putins vill alltså mörda 300 tusen ryska män. En riktigt sjuk människa.
CIA:s och SNU:s viktigaste uppgift är att döda killen.
Citera
2022-09-21, 12:10
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Jag hejar inte på Ryssland, jag önskar detta ska sluta snarast men nu är vi där vi är.

Det jag är rädd för det är denna övertro att NATO kommer asap o räddar oss, men hur fan ska det gå till utan att de sätter sina egna länder i pant.

Rädda oss? Vi får väl rädda oss själva, eller är du viktig för planeten? Kommer någon utöver dina närmaste bry sig om du dör? Bryr du dig om någon annan som dör?

Jag tror svaret är enkelt, nej.

Så din rädsla är skit samma för världen, men om du står på Putins sida så får du se dig själv i spegeln.
Citera
2022-09-21, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det kalla kriget var inte ett krig som utämpades i öppen militär strid, därmed vann USA inte något på slagfältet där och inga amerikanska soldater fick paradera genom vare sig Moskva eller Östberlin.

För övrigt drog USA tillbaka mängder av trupper och kärnvapen från Europa under åren runt 1990, enligt överenskommelser med Gorbatjov.

USA vann Irakkriget? Nej, inte ifall det var ett av målen att skapa ett nytt, stabilt och demokratiskt Irak (och det var det enligt både Bush och Blair, man ville inte presentera det som helt enkelt ett naket angreppskrig). Istället fick man inbördeskrig, korrupta regeringar och så småningom IS. I nuläget befinner sig landet på nytt på randen till inbördeskrig; parlamentet har stormats av folkmassor tre gånger i sommar - trots att det ligger i den hårt bevakade "Green Zone".

Gulfkriget? Kan möjligen räknas som en amerikansk seger men absolut inte för USA ensamma, de hade starkt stöd av både FN, UK och flera arabländer.

USA har i stort sett inte vunnit några segrar i krig av betydelse - alltså uppnått de politiska mål man sade att man ville uppnå med kriget - sedan 1950-talet. Undantagen är sådant som den meningslösa militärpromenaden till ön Grenada runt 1990.

Alla har sina perspektiv. Militärt vann USA alla krig utom Kalla kriget där man vann strategiskt.

Krig handlar om att vinna. Det gör man först genom att skaffa sig bundsförvanter. Sedan bygger man tillräcklig styrka så man kan slå ut fienden på några veckor. Det USA inte kan göra är att vinna freder. Krigen vinner man militärt relativt snabbt. Ryssarna förstår inte det. De skaffade sig inte riktiga bundsförvanter och de byggde inte om en tillräcklig styrka. Nu är de tvungna partiellt mobilisera. Vi får se hur det går.

Jag säger som jag har sagt hela tiden. Jag vet inte hur det här kriget slutar. Och den som säger att hen vet ljuger. Men jag skulle satsa pengar på att vi kommer se Ukrainarna som segrare och ryssarna som förlorare. Ryssarna förlorade det här kriget på 10 dagar. Kan de komma tillbaks? Risken finns men jag ser Ukraina som favoriter.
Citera
2022-09-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Sista dödsrycket från USA. Nu kommer Ukraina bli slaktade. Nu är det färdiglekt och Ryssland kommer vinna. Alla ukrainska människor har dött helt i onödan av att försvara USAs krig. Hoppas det var värt det.

Vad ska ryssland ställa upp med?
Det blir samma som med 3:e armékåren som ryssland skickade.
Masslakten av ryssar fortsätter.

Ska du inte med och hjälpa ryssarna nu? Ditt ryska medborgarskap väntar. Om ett år OM du överlever och OM ryssarna håller det dom lovat.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Längtar tills det kommer ut bilder från kriget på dessa 300k soldater. Blir kul att se vad dom utrustas med

Ja jösses.., nyheterna om hur lyckad "specialoperationen" i Ukraina har varit har nog nått hemmafronten vid detta laget. Likaså om hur HIMARS ställer till allehanda problem och ukrainarna själva är som bålgetingar, och inte alls har någon önskan att bli införlivande med Ryssland.

Och om ett par dagar kommer brevet att man blir inkallad. Sedan så ger man sig till kasernen och möts av ett korrupt fyllo till befäl, utrustningen man får är ifrån 70-talet.., det börjar regna..

Tja, muntert kommer det inte att bli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Vilken utrustning ska de där 300 000 sold… personerna använda?

De i första ledet får en Kalashnikov De i andra ledet plockar upp den, när den framförvarande stupar. Gammal hederlig Ryskt tradition.
Citera
2022-09-21, 12:12
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Sista dödsrycket från USA. Nu kommer Ukraina bli slaktade. Nu är det färdiglekt och Ryssland kommer vinna. Alla ukrainska människor har dött helt i onödan av att försvara USAs krig. Hoppas det var värt det.

Fel. Det kommer inte bli någon mobilisering alls. Ryssarna flyr nu som råttor ur landet på alla färdmedel de hittar. Ingen, i-n-g-e-n, kommer delta i putlers galenskaper. Putler är helt körd nu, borta om 1-2 veckor.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Nato var i kosovo, men det jag belyste var om de andra länderna haft kärnvapen så hade de kunnat utvecklats i lugn och ro.
Alternativt haft radioaktiva områden eller tvingat på sig andra länder och sedan hotat med atombomber om de försvarat sig. Populär taktik idag.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Det finns alltså folk som på fullast allvar tror att Kina och Indien kommer acceptera att Ryssland använder sig av atombomber mot väst för att man sket ner sig i Donbas? Och dessutom att väst (USA, UK och Frankrike) kommer bara att titta på?

Kom igen nu..
Ja kolla bara in våra foliehattar och andra putinrunkare!

De tror ju fortfarande att Ryssland är en militär stormakt!😂😂😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Ja, de är ju redan döda för längesen. Man har ju dessutom tömt många fängelser runt om i landet. Nu skickat man vanliga ryssar.
Alltså slakten kommer att bli enorm, om de inte flyr förstås innan dess. Det är ju inte WW1 längre där det var en tillgång att skicka en massa soldater in i skyttegraven och försvara linjen. Det är manöverkrig, det är logistik. Det har Ukraina bevisat när de väl hade stoppat ryssarna och förberedd motdragen.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Badtofflor och papphjälmar är vad dom utrustas med...

Kanske får dom björnar att rida in i Ukraina med?

https://934185.smushcdn.com/2425611/...strip=1&webp=1
Citera
2022-09-21, 12:13
Medlem
Tänk att man i snart 7 månader har ljugit för folket i Ryssland om att "allt går enligt planerna" bara för att sedan behöva kalla in 300 000 civila ryssar nu plötsligt, som ska försvara Donbas.

Galet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in