Citat:
Ursprungligen postat av
FockeWulf190d
Alla ryssvänner som förut var emot upptrappningen av kriget genom att Väst skickar vapen, vad säger de nu om Rysslands eskalering med att skicka in 300.000-1.000.000 nya soldater? Leder väl knappast till snabb fred.
Jag begriper faktiskt inte ditt inlägg och jag har läst det flera gånger. Kan du förtydliga vad du menar. Jag förstår inte vad för logik du använder. Du menar att vapen inte ska sändas in från någon sida, tror jag.
Jag har varit emot att väst sänder in vapen, för jag har ansett hela tiden det bara leder till att Ryssland eskalerar. Nej, det leder inte till snabb fred att Ryssland sänder in 300 000 nya soldater, det gör det inte.
Hur det här ska lösas nu, det vet jag inte. Det är enligt mig inte värt ett blodbad på 100 000-tals folk + stor risk för kärnvapenkrig enbart för att Ukraina ska behålla sin suveränitet.
Jag tror Nato behöver sända hangarfartyg till Svarta havet men det är väl omöjligt? Finns väl ingen passage för sådana fartyg till Svarta havet? Jag tror att Nato kommer behöva döda 100 000-tals ryska soldater och Ryssland kommer då sända in 100 000-tals nya soldater. Nato har brist på soldater och USA kommer få jobba otroligt mycket för att nedkämpa alla ryssar, det kommer inte bli långsiktigt hållbart. Sedan kommer väl USA få sig en atombomb sänd i planeten. Det kommer bli katastrof.
Om Putin avsätts, tas till fånga eller dör, då kanske kriget kan sluta. Jag är också väldigt frågande över vilka konsekvenserna blir om Putin använder kärnvapen. USA varnar om mycket stora åtgärder vid det scenariot men vad betyder varningarna i praktiken?