Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-29, 19:52
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Utan den digitala värdefulla förberedande samtalsgruppen hade Greta inte fått sin strejkidé, så den var mycket viktig.
Hur vet du att den var värdefull? För vem värdefull?

Citat:
Sedan var det Greta och en vuxen aktivist som tog initiativet till skolstrejkerna för klimatet. Det var den vuxna aktivisten som sedan ordnade med de formella registreringarna, medan Greta var frontansiktet utåt.
Äntligen... precis som jag skrev något annat år. Greta kunde omöjligen göra allt som gjordes i bakgrunden medan hon häckade vid riksdagshuset. :-)
2022-09-29, 19:54
Medlem
Att vi var flera om att bilda FFF är helt rätt, men formellt var det bara två grundare, Greta och den vuxna aktivisten.

Även idag är dessa två som ensamma har varumärkesrättigheterna.

Greta har enligt uppgift låtit förvaltarregistrera sina rättigheter på stiftelsen som bär hennes namn, medan den vuxna aktivisten helt själv sköter sina rättigheter.
2022-09-29, 19:58
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Att vi var flera om att bilda FFF är helt rätt, men formellt var det bara två grundare, Greta och den vuxna aktivisten.

Greta har enligt uppgift låtit förvaltarregistrera sina rättigheter på stiftelsen som bär hennes namn, medan den vuxna aktivisten helt själv sköter sina rättigheter.
Varför har du så svårt att tala ur skägget. (" den här unga tjejen, den vuxna aktivisten m,m " den mycket begåvade forskaren") ? Det är ett helt stört beteende. Nämn vilka det är du pratar om istället eller måste vi göra jobbet åt dig hela tiden för att tolka de artiklar du har snöat in på?
2022-09-29, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Hur vet du att den var värdefull? För vem värdefull?

Äntligen... precis som jag skrev något annat år. Greta kunde omöjligen göra allt som gjordes i bakgrunden medan hon häckade vid riksdagshuset. :-)
För alla oss miljö- och klimataktivister i hela världen och för hela mänskligheten. Det senare enligt FN:s Generalsekreterare.

Utan den förberedande gruppen hade antingen F4F inte startat alls eller blivit kraftigt försenade, så vi var av kritisk betydelse.

Greta ledde det yttre arbetet, medan den vuxna aktivisten ledde det inre arbetet.
2022-09-29, 20:00
Medlem
wwrs avatar
Citat:

Som sagt. Vad heter den vuxna aktivisten som delar varumärket med den unga damen samt är grundare av F4F?
Senast redigerad av wwr 2022-09-29 kl. 20:02.
2022-09-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför har du så svårt att tala ur skägget. (" den här unga tjejen, den vuxna aktivisten m,m " den mycket begåvade forskaren") ? Det är ett helt stört beteende. Nämn vilka det är du pratar om istället eller måste vi göra jobbet åt dig hela tiden för att tolka de artiklar du har snöat in på?
Greta har begärt mycket bestämt upprepade gånger att jag ska visa viss försiktighet, inte minst här. Ofta anses identifierande info som särskilt känslig. Vill du ha aktiv ändring på det här, får du ta upp det direkt med Greta!
2022-09-29, 20:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
För alla oss miljö- och klimataktivister i hela världen och för hela mänskligheten. Det senare enligt FN:s Generalsekreterare.

Utan den förberedande gruppen hade antingen F4F inte startat alls eller blivit kraftigt försenade, så vi var av kritisk betydelse.

Greta ledde det yttre arbetet, medan den vuxna aktivisten ledde det inre arbetet.
Ok och jag var med och startade hela discokulturen jag var med i en av de förberedande grupperna. Utan mig hade inte ABBA funnits.
2022-09-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Nej, vi kritiker kommer inte att anklaga henne alls. Vi är mest förundrade över hur en tonårstjej som inte ens har gymnasiekompetens kunde hamna i ett internationellt, avancerat forskarteam och dessutom göra en revolutionerande upptäckt, trots avsaknad av grundläggande kunskaper.

Vi undrar också varför det internationella forskarteamet utnyttjar ett stackars barn med utmattningstendenser trots att hon redan innan hade häcken full. Är det tre böcker som ligger i pipeline nu, varav hon själv är upphovskvinna till en om klimatet med 100+ medförfattare? Hur gick det förresten med ambitionen att hon skulle medla i Ukrainakriget?

Dags att kalla in henne till NATO-förhandlingarna också? Eller kommer man att låta bli för att slippa höra ännu fler svordomar om hennes tidsbrist?
Greta har varit och är aktiv rörande kriget i Ukraina. Detta vill hon dock bara själv berätta om, när och om det blir lämpligt.
2022-09-29, 20:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Greta har begärt mycket bestämt upprepade gånger att jag ska visa viss försiktighet, inte minst här. Ofta anses identifierande info som särskilt känslig. Vill du ha aktiv ändring på det här, får du ta upp det direkt med Greta!
Vaddå viss försiktighet. Du nämner saker ur artiklar för att verka viktig men som vi andra hittar ändå.
2022-09-29, 20:09
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Greta har varit och är aktiv rörande kriget i Ukraina. Detta vill hon dock bara själv berätta om, när och om det blir lämpligt.

Fick höra att ankaret från hennes båt sabba ett gasrör eller två.
2022-09-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ok och jag var med och startade hela discokulturen jag var med i en av de förberedande grupperna. Utan mig hade inte ABBA funnits.
Tror att vett och balans är till fördel, vilket Greta lär instämma i.
2022-09-29, 20:15
Medlem
Citat:
Vaddå viss försiktighet. Du nämner saker ur artiklar för att verka viktig men som vi andra hittar ändå.
Både jag och den andra vuxna aktivisten har även andra infovägar och infokällor än artiklar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in