Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-30, 08:20
  #217
Avstängd
hillsongswedens avatar
De Quislingar som kreml installerat som 'ledare' i de olagligt ockuperade områdena lär fly för sina liv snart i takt med hjältarna i UAFs framgångsrika offensiv. Det vet vi. Men hur kommer UAF att hantera belarus som fjäskar för plundrarbaronen i kreml och upplåter territorium för ryzzka soldater och mtrl?

Kommer UAF att kväsa luka snart och därmed befria folket i belarus som man gör nu i donbass?
Citera
2022-09-30, 08:21
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Varför skulle de inte vilja tillhöra Ryssland?

Resten av ditt inlägg är bara rent nonsens, du verkar ha drabbats av russofobi.
Tyvärr verkar många andra också ha drabbats av samma åkomma, det är tråkigt.

Men det kvittar.
Områdena tillhör nu Ryssland, och det ska firas med fest och dans och dryck på Röda Torget, och ett tal av president Putin får vi också.

Områdena tillhör Ukraina.

För att de ska kunna få tillhöra Ryssland så måste Ukraina godkänna folkomröstningen. Det är därför som inget eller väldigt få andra länder kommer att erkänna dessa territorium som Ryska.

Faktum att det spelar ingen roll vad befolkningen tycker om vilket land det ska tillhöra enligt folkrätten som reglerar hur länder ska agera gentemot varandra. Det viktiga i detta fall är hur det Ukraina ställer sig i frågan.

Det är bara att titta folkomröstningen i Åland där befolkningen ville tillhöra Sverige eller om man vill ha ett senare exempel är det bara att se hur det gick efter Folkomröstningen i Katalonien 2017. Vad jag vet så var det inget land som erkände den just pga av att den inte var godkänd av det Spanska styret.
Citera
2022-09-30, 08:21
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bidragsgivaren


Det är synd att detta forumet blir invaderat av så många proryska nollor, alla vet att Ryssland styrs av en självisk elit som bara månar om sig själva på befolkningens bekostnad.

Det är ett faktum.

Jag kommer inte argumentera med några patetiska troll, ni får ju betalt för att sitta på såna här forum och argumentera, det får inte jag.
Nej!
Det är när argumentationen tryter, inlägg som ditt här fullständigt översvämmar dessa trådar.
Hur många bizzara inlägg som inte lyfter diskussionen ett dugg, har inte poppat upp??
"Ryzztroll", "Putler" "patetiska ryzztroll",
mm mm.
T.o.m en lågbegåvad fattar ju hur otroligt barnsligt och tröttsamt era inlägg är.

"En idiot förstår inte att han är en idiot".
Citera
2022-09-30, 08:22
  #220
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
För att klargöra, så försöker jag vara neutral i denna konflikt.

Och det har inneburit flera frågetecken.

Det är flera faktorer man borde ta hänsyn till, inte minst den minst sagt brokiga historia Ukraina upplevt.

OM man nu ansträngde sig för att få till en fred i området anser jag EU tagit fel beslut.
Det har aldrig varit en framgång att bojkotta och driva hatisk propaganda mot en part.
Det eldar endast på konflikten.

Vad tror EU att de kommer uppnå med det?
När man dessutom säger sig veta hur Ryssland agerar, borde det rent logiskt vara än mer intressant att få parterna till bordet.
EU har valt en linje som aldrig kommer medverka till fred. Aldrig.
Att pumpa in vapen kommer av naturliga skäl öka på konflikten.

Ser vi till Donbas, Lohensk och krimområderna har en bred majoritet förlitat sig på Ryssland.
Av den enkla anledningen att de fått en dräglig tillvaro.

Jag har ställt frågan tidigare.
Varför genomför inte Ukraina med EU:s godkännande en folkomröstning i dessa områden med oberoende observatörer?

Om det då skulle visa sig att en bred majoritet vill tillhöra Ryssland, vad är problemet?
Låt detta område införlivas med Ryssland.
Ukraina skulle i samma sekund kunna bli ett eget fritt land.

Men tyvärr finns andra krafter som har en helt annan agenda.

Jag tror USA vill ha en helt annorlunda lösning.
Krim är Rysslands näst största militärbas.
Att detta skulle tas ifrån Ryssland och ingå i Ukraina är givetvis ett mål.

Men det borde t.o.m en lågintelligent förstå att Ryssland aldrig kommer acceptera.
EU bevisar endast att de inte är vuxna i rummet.
Vad är EU:s lösning på konflikten??
Jo man är så korkad så man tror att med mer vapen kommer man "befria" Ukraina...
"-Det är synd om människan" som jag tror Strindberg myntade...

Du kommer hem en dag från jobbet och märker att en okänd person tagit sig in i hemmet och lagt beslag på kök, sovrum och toalett, men låter dig få behålla vardagsrummet att leva i och vägrar att lämna ditt hem. Personen börjar dessutom bjuda hem polare som hänger i alla rum förutom i vardagsrummet. Trots att du ber personen försvinna från lägenheten vägrar denna att göra det. Tillslut känner du att hot är den sista utvägen. Då väljer personen att ha en "vote" om att få behålla alla de rum han lagt beslag på.

Med tanke på alla polare han har fyllt sina rum med så vinner han lätt rätten att få behålla den. Dessutom hotar han både dig och hyresvärden med konsekvenser om ni försöker göra något åt det.

Skulle du kämpa för att få tillbaks resten av din lägenhet eller skulle du acceptera den trevliga lilla omröstningen och nöja dig med att häcka i vardagsrummet?

"Mycket vill ha mer".
__________________
Senast redigerad av RollonHomie 2022-09-30 kl. 08:30.
Citera
2022-09-30, 08:25
  #221
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Vi behöver inte ens åka dit.. Vi kör ryska spelregler…

Nyhet !! Moskvas befolkning har nu röstat. Moskva har antagit nya namnet Östra-Stockholm.

I folkomröstningen att anslutas till Sverige var valdeltagandet 98,3 % röstfördelningen var:

98% för
2 % mot

Det där är inget att skämta om. Blir vi utan el i vinter så kan nog många svenskar tänka sig att det är bättre att Pruttler tar över. Maslows behovstrappa du vet.
Citera
2022-09-30, 08:28
  #222
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det där är inget att skämta om. Blir vi utan el i vinter så kan nog många svenskar tänka sig att det är bättre att Pruttler tar över. Maslows behovstrappa du vet.
Nja, en vinter håller nog de flesta ut för att se vad som kan ske under följande vår och sommar.
Citera
2022-09-30, 08:29
  #223
Avstängd
wwrs avatar
Det har inte hållits några accepterade val i Donbas sedan 2014. De har rätt att rösta fram sina ledare. Vi har rätt att veta vad de anser. Det är demokrati. EU och USA skall kräva att få skicka valobservatörer.

Men stormakterna och NATO-/krigs-trollen i forum påstår att krig är enda stättet att lösa situationen och genomföra fria val. Det är naturligtvis fel. Se vart kriget har fört oss. Men jag hinner inte argumentera mer om detta just nu. Måste ned på sta'n.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-09-30 kl. 08:32.
Citera
2022-09-30, 08:29
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Om du en dag kommer hem från jobbet och märker att en okänd person tagit sig in i hemmet och lagt beslag på kök, sovrum och toalett, men låter dig få behålla vardagsrummet att leva i och vägrar att lämna ditt hem. Personen börjar dessutom bjuda hem polare som hänger i alla rum förutom vardagsrummet. Trots att du ber personen försvinna från lägenheten vägrar denna att göra det. Tillslut känner du att hot är den sista utvägen. Då väljer personen att ha en "vote" om att få behålla alla de rum han lagt beslag på.

Med tanke på alla polare han har fyllt sina rum med så vinner han lätt rätten att få behålla den. Dessutom hotar han både dig och hyrevärden med konsekvenser om de försöker göra något åt det.

Skulle du kämpa för att få tillbaks resten av din lägenhet eller skulle du acceptera den trevliga lilla omröstningen och nöja dig med att häcka i vardagsrummet?
Förstår inte din poäng???
Du verkar missförstått mitt inlägg helt.
Sätt dig in i konflikten så du förh.vis får en neutral bild av konflikten.

Jämförelsen speglar inte på något sätt det budskap jag ville förmedla i mitt inlägg.
Jag hade önskat att du bidragit med någon form av lösning på konflikten istället.. men där var det tomt..
Citera
2022-09-30, 08:30
  #225
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Förstår inte din poäng???
Du verkar missförstått mitt inlägg helt.
Sätt dig in i konflikten så du förh.vis får en neutral bild av konflikten.

Jämförelsen speglar inte på något sätt det budskap jag ville förmedla i mitt inlägg.
Jag hade önskat att du bidragit med någon form av lösning på konflikten istället.. men där var det tomt..
Jag tror nog att du förstår att min lösning på problemet är att få bort inkräktaren med alla medel.
Citera
2022-09-30, 08:32
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag tror nog att du förstår att min lösning på problemet är att få bort inkräktaren med alla medel.
Ok...
Och vad innebär det..???
Citera
2022-09-30, 08:33
  #227
Medlem
Vilka milslånga köer det var av flyende ryssar som ville in i Georgien. Många lämnade ju t.om sina bilar kvar på ryska sidan bara för hinna över gränsen till friheten i Georgien. Undra hur många som hinner fly Ryssland innan ryssarna på sovjetiska maner stänger alla gränser och skjuter allt som närmar sig gränsen mot friheten. Men att det bli mer än 300.000 av Rysslands yngre generation och framtidshopp är nog helt klart.
EU:s länder har väl dessutom nu med få undantag stängt gränserna för ryssar men det är ju främst för att hindra en ny flyktingström till Europa.
Så att det totalitära Ryssland nu bevisligen är på rejäl dekis är uppmuntrande men också lite oroande.
Citera
2022-09-30, 08:38
  #228
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Ok...
Och vad innebär det..???
Tror du att en omröstning av EU och Ukraina i de annekterade områdena skulle accepteras av ryssarna? Det måste ju vara århundradets önsketänkande.

Ryssarna kör med extremt fulspel och visar inget tecken på att sluta göra det heller.

Jag ser ingen annan lösning än att jaga dom ur landet för all framtid och ta tillbaks allt som de lagt beslag på. Du tror på kaffe och bullar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in