Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Vad pratar du om, det där var en stridsvagn som prickades av en stridsvagn. förövrigt var det en mycket hållbar stridsvagn iochmed att den tog 3 direkt träffar innan den slogs ut.
1.1. Du får väl lära dig läsa innantill.
2. Det där var inte ens ATGMs. Du får lära dig att läsa innantill.
3. Bye-bye
Var skrev jag att den träffades av en ATGM? ”Du får lära dig läsa innantill”.
Det är inte möjligt att se på videon vad som träffar vagnen, men det faktum att infanterister filmat explosionen från marken samtidigt som drönaren får mig att gissa att det rör sig om målstyrt artilleri eller en ATGM. Men jag vet inte. Märklig slump om två olika filmkameror fångar en träff från en strv, tycker du inte?
Om du sedan läser, igen läser, så ser du att min kritik mot det taktiska uppträdandet rör det idiotiska att rulla fram en ensam vagn vid ett öppet fält. Det är en sak att utsätta sig själv för fara, det följer liksom med ”den speciella militäroperationen”, men resultatet här blir en utslagen vagn utan möjlighet att slå tillbaka på något sätt. Men du gillar ju militärhistoria och doktrin: hitta en taktisk pansarmanual från WWII som förordar att en ensam strv skall ta position vid ett öppet fält utan understöd av någon eller något.
Vad gäller vagnens kvalitet och prestanda har jag inga synpukter; förutom det uppenbara: att den inte möter det här krigets krav eftersom den slås ut direkt utan att ge moteld på något sätt.