Citat:
Ursprungligen postat av
angelvs.vltionis
Har myndighetens HR avdelning dålig koll på vilket löst folk man anställer inom Säpo?
Inte undra på varför det i många år varit kaos i landet för säkerhetspolisen verkar inte veta vad man sysslar med?
Jag har varit i rekryteringsprocessen för säkerhetstjänsten säkerhetsklass 1. Jag tog mig igenom hela processen, knullade sönder varje intervju, IQ test, psykologtest och arbetsprov. Jag knollade varje steg fullständigt....sen på 7:e intervjun kom säkehetsintervjun, detta efter att ha kostat skattebetalarna säkert 80k så kom frågan: "vem är du tillsammans med?".
Jag är ihop med en iranier och där fastnade HR kärringen i mer än 2timmar. Jag fick inte jobbet pga "dina utländska kontakter". Det är en man som jag vet pustar ut för jag inte fick jobbet, och den mannens namn är Vladimir Putin.
Det lustiga är att HR kärringen sa att det nyligen varit en som sålt uppgifter från SCANIA som deltidsjobbat hos dem. Det lustiga är ju att han sålde information om SCANIA - inte försvaret! Efter min upplevelse med att ha kostat skattebetalarna 80k innan jag ens får frågan om nära och kära, säger väl allt om vilka nötter som jobbar där.