2022-10-01, 23:29
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Lite tragikomiskt hur ni hjärntvättade papegojor i Kiev-klacken hurrar över att ukrainska värnpliktiga snart kommer att massakreras i den kommande ryska offensiven. För den kommer, var så säkra...

Jag är helt säker på att ingen av er gjort er värnplikt, då hade ni definitivt varit lite mindre entusiastiska.

Vi normalt funtade tycker bara att det hela är tragiskt.

Men varför svarar du inte på frågan? Ukraina har tagit Lyman som är ryskt. Kan inte ryssland försvara sig längre? När kommer kärnvapnen? Eller kejsarmongolen vågar inte?
Citera
2022-10-01, 23:30
Moderator
farbror_barbros avatar
En quisling från Donetsk behöver ett nytt kontor eftersom det han hade i Lyman inte längre är tillgängligt:
https://twitter.com/michaeldweiss/st...514236419?s=21
Serb-dannes Wagner-orkester kanske fick ett annat gig, för Lyman har befriats av Ukraina.
Citera
2022-10-01, 23:30
Medlem
Befälhavaren av UKs styrkor har idag varnat för möjligt sabotage av både satelliter och tele- och nätverkskablar som ligger på havsbotten.
Jag hoppas att alla dessa områden övervakas ständigt. Inget sabotage a la Nord Stream får inträffa.
Citera
2022-10-01, 23:31
Medlem
LibBells avatar
Lymam befriades idag. Blir spännande dagar nu när UA har momentum på östra fronten. Morgondagens lottorad borde ge gott utfall på döda ryssar, även om många verkar låtits lämna. Varför? Även om det var en riktig slakt så kunde den varit så mkt större.

UA på offensiv även i Cherson nu. Håller tummarna för dessa hjältar.

Heroiam slava!
Citera
2022-10-01, 23:32
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Lite tragikomiskt hur ni hjärntvättade papegojor i Kiev-klacken hurrar över att ukrainska värnpliktiga snart kommer att massakreras i den kommande ryska offensiven. För den kommer, var så säkra...

Jag är helt säker på att ingen av er gjort er värnplikt, då hade ni definitivt varit lite mindre entusiastiska.

Putins tredagars specialinsats blev 7 månader. Putin lovade heligt att aldrig mobilisera, nu mobiliserar han och 260000 män flyr. Putin och gubbarna i Kreml lever i en fantasivärld.

Sovjetarmen var säkert bättre rustade på 80talet då jag gjorde värnplikten. Spetsnäsorna gick det många rykten om hur sluga och farliga dom var. Verkligeten var en katastrof av potemkinkulisser.
Senast redigerad av raskens 2022-10-01 kl. 23:36.
Citera
2022-10-01, 23:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Självklart kamrat ryZz

Kom då med lite belägg.., i form utav vad jag har skrivit i tråden.., gå igenom de..och visa ett inlägg där jag håller på Ryssland i detta krig. Börja där.., seså..

..istället för att slänga ut det du säger. Ok ? (för du klarar väl av att ha två tankar i skallen samtidigt ?)
Citera
2022-10-01, 23:34
Medlem
lone stars avatar
Tog en öl på en uteservering i Ryssland för ca 10 år sedan. Kom i samspråk med en EU tjänsteman där. Han var från typ Belgien om jag minns rätt. Hursomhelst så tyckte han att den enda större skillnad han såg mot västländer var att ryska polisen tog din anmälan om du blev rånad men de utredde det inte. Han var väldigt positiv till samarbete mellan EU och Ryssland. Invändigt skakade jag bara på huvudet och tänkte: Du vet inte den ryska själen..du har inte lärt känna ryssar utan bara umgåtts med ryssar formellt ..du är naiv om du verkligen inte inser att det finns enorma skillnader i sätt att tänka och se på världen. Du är i Ryssland men du är en främling.
Senast redigerad av lone star 2022-10-01 kl. 23:38.
Citera
2022-10-01, 23:35
Medlem
88SONs avatar
Vi normalt funtade tycker bara att det hela är tragiskt.[/quote]

Håller med, hela kriget är så oerhört tragiskt. Många liv har offrats, allt på grund av Putin.
Hoppas det slutar snart
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hur har det gått med Ukrainas akuta Natoansökan förresten är det någon som vet? borde dom inte bli godkänd direkt när dom ändå samarbetar nu.?

Det tar flera år.
Citera
Medlem
Citat:

Mycket tragiskt. Ingen pratar om fredsförhandlingar trots att alla vet att endast förhandlingar är det som kommer stoppa våldet. Alla krig slutar vid förhandlingsbordet, det är bara en fråga om tid. Ju snabbare vi kommer dit desto färre döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Så är det väl bara upprensning kvar i Lyman. Vad bör det av sen? Upp mot Svatove? Ukraina verkar trycka fram rätt rejält direkt sydväst om den staden nu. Rätt in i Luhansk alltså med andra ord En armé som blivit slagen och är på flykt brukar sällan återhämta någon styrka.

Hur många tanks tror ni Ukraina lagt händerna på när det summeras ihop i Lyman?

Skulle inte förvåna mig om det är minst 50 tanks nu som vänder sig mot sina forna herrar.

Gårdagens teater i Moskva av hovnarren Putin är nästan humoristisk när deras armé faller samman allt fortare i verkligheten

Ska det gå åt helvete så skall det gå med musik, Putin verkar gå in för en stilfull sorti.
Citera
2022-10-01, 23:36
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Ja och hade Ukrainas suveränitet respekteras och inga små gröna män dykt upp så kunde ukrainskt rättsväsende dykt upp inom sin egna jurisdiktion och faktiskt straffat illdådarna

Fantastiskt ett land som får och kan utöva sitt rättsväsende utan inblandning från " mystiska annonyma " män

Hur fungerar det i Ryssland ? Kommer det anonyma gröna män med vapen där med och lägger sig i lagens gång ? Man kan iofs undra med tanke på hur många journalister som dör och oligarker som faller från balkonger ja och demonstranter som våldtas av rysk polis
Fy fan ja...läste ett fall från ECHR där rysk polis stod åtalad för våldtäkt.( ingen trevlig läsning kan jag lova )
Ligger i ryssarnas gener och i deras krigsföring.
Det har ju verkligen detta krig bevisat!
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-10-01 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in