D r du vlkommen att lsa de inlgg jag hittills skrivit i frgan. Bde hr och i vrigt.
I och med att du inte tar intryck av vad jag skriver ver huvud taget - ser jag ingen anledning att hlla liv i en evig blindgng. Drfr fr du inget svar p frgorna.
Du framhrdar i detalj om ickefrgor som ver huvud taget inte r adekvata i samband med regeringsbildningen - och som jag redan upplyst dig om r bde off topic och ngot jag fr egen del inte heller bedmer r relevant. Ett exempel p precis just detta r, som sagt - SD som frhandlare utomlands (!). Representantation r, som tidigare ocks redan nmnts, ngonting annat.
Vet inte om du trollar eller av vilken anledning du inte lyfter blicken - frn ett i mitt tycke upprepande, trngsynt och vldigt begrnsat perspektiv.
Man mste kunna ta intryck av flera infallsvinklar samtidigt och alternera med ett helhetsperspektiv, fr att kunna gra en analys.
Det frutstter i sin tur - att man bemdar sig om att ta reda p s mycket som mjligt - inte minst om det som inte redan ligger p bordet. Inte att idissla detaljer som sedan lnge redan avfrdats.
Sitter inte sjlv p alla svar, men jag har tminstone vett p att inse nr jag inte vet vad jag talar om. D r det liksom ingen id att ppna mun.
Anledningen till att jag tervnde till trden, var att tipsa om Agenda p SVT / Play - som ikvll har med SD:s ordfrande i utrikesutskottet Aron Emilsson. Vill man ha frdjupad kunskap i hur Sverigedemokraterna agerar i resp. utskott, r det nog p sin plats att ta en titt p Sverigedemokraternas agerande i frsvarsutskottet.
I den ryska trollfabriken finns vl myllan fr dylika avarter, misstnker jag. Mjligen r det ocks det som ftt Blinken o co. att - i likhet med Europas lnder och parlament - uttrycka en oro ver SD:s .roll i samband med regeringsbildningen i Sverige.
Vill man veta mer om det, r The Guardian alltid en bra utgngspunkt fr frdjupad analys (de lnkar ven vidare till Reuters, Washington Post, Politico, Der Spiegel osv.).
https://www.theguardian.com/commenti...-radical-right