Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-03, 10:37
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Tvrtom. Allt det du rknar upp behver strkas och f kat inflytande. Hgern mste krossas. Sverige r EUs mest ojmlika land.
Mitt inlgg ironiserar naturligtvis ver hur politikerna samarbetar fr att blsa oss.

S och vnstern infr en kaospolitik som frdrvar landet och gr att EU kan kontrollera det. I denna kaospolitik injicerar man en hgerbudget som gr att storfretagen (som kontrollerar EU) gynnas.
Citera
2022-10-03, 11:06
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
D r du vlkommen att lsa de inlgg jag hittills skrivit i frgan. Bde hr och i vrigt.
I och med att du inte tar intryck av vad jag skriver ver huvud taget - ser jag ingen anledning att hlla liv i en evig blindgng. Drfr fr du inget svar p frgorna.

Du framhrdar i detalj om ickefrgor som ver huvud taget inte r adekvata i samband med regeringsbildningen - och som jag redan upplyst dig om r bde off topic och ngot jag fr egen del inte heller bedmer r relevant. Ett exempel p precis just detta r, som sagt - SD som frhandlare utomlands (!). Representantation r, som tidigare ocks redan nmnts, ngonting annat.

Vet inte om du trollar eller av vilken anledning du inte lyfter blicken - frn ett i mitt tycke upprepande, trngsynt och vldigt begrnsat perspektiv.

Man mste kunna ta intryck av flera infallsvinklar samtidigt och alternera med ett helhetsperspektiv, fr att kunna gra en analys.
Det frutstter i sin tur - att man bemdar sig om att ta reda p s mycket som mjligt - inte minst om det som inte redan ligger p bordet. Inte att idissla detaljer som sedan lnge redan avfrdats.

Sitter inte sjlv p alla svar, men jag har tminstone vett p att inse nr jag inte vet vad jag talar om. D r det liksom ingen id att ppna mun.

Anledningen till att jag tervnde till trden, var att tipsa om Agenda p SVT / Play - som ikvll har med SD:s ordfrande i utrikesutskottet Aron Emilsson. Vill man ha frdjupad kunskap i hur Sverigedemokraterna agerar i resp. utskott, r det nog p sin plats att ta en titt p Sverigedemokraternas agerande i frsvarsutskottet.

I den ryska trollfabriken finns vl myllan fr dylika avarter, misstnker jag. Mjligen r det ocks det som ftt Blinken o co. att - i likhet med Europas lnder och parlament - uttrycka en oro ver SD:s .roll i samband med regeringsbildningen i Sverige.

Vill man veta mer om det, r The Guardian alltid en bra utgngspunkt fr frdjupad analys (de lnkar ven vidare till Reuters, Washington Post, Politico, Der Spiegel osv.).

https://www.theguardian.com/commenti...-radical-right
Okej, du har inget svar. Fair enough.
Jo, jag har lst. Du rstade p SD men ngrar dig redan (sic!)och blir djupt upprrd ver SD:s framgngar i frhandlingarna efter valet, vilket naturligtvis r helt huvudlst. S du kanske ska titta dig sjlv I spegeln innan du lxar upp mig eller ngon annan hr.

OnT:
Fr en stund sedan meddelandes det i media att Bjrn Sder tar plats i utrikesnmnden. Han eftertrder Jimmie kesson. Ingen strre skillnad mao.
Nu terstr bara Mattias Karlsson och sedan vet vi var samtliga i de fyras gng placerats. Det vi ser r precis det som Ulf Kristersson lovade innan valet, SD skulle f ett "serist inflytande" men hllas utanfr regeringen. Innan valet slog ocks Jimmie kesson fast att partiet skulle ha "en central position" om det blev maktskifte. Ngra ministerposter blir det inte den hr gngen, men det terstr att se om det blir ngra SD-mrkta tjnstemn I Rosenbad.
Citera
2022-10-03, 11:45
Medlem
wwrs avatar
Det kan bli som en del tror:

Under medial tystnad smyger man ut vissa mindre uppmrksammade tjnster till ledande SD-medlemmar.

I gengld gr SD med p att stda en regering utan att erhlla ministerposter, trots att de r strsta hgerparti. Kanske i utbyte mot att ngot nytt avtal skrivs.

Blir det s visar det att vrt system inte lngre r en demokrati. Isfall visar det ter att vrt system r genomruttet.
Citera
2022-10-03, 13:38
Medlem
ven borgarblaskorna knorrar nu ver Kristerssons inkompetens. Nr kommer Magdalena in och meddelar sin kandidatur fr denna mandatperiod och krver en oktoberverenskommelse? Det r dags nu.
Citera
2022-10-03, 14:19
Medlem
wwrs avatar
Citat:
ven borgarblaskorna knorrar nu ver Kristerssons inkompetens. Nr kommer Magdalena in och meddelar sin kandidatur fr denna mandatperiod och krver en oktoberverenskommelse? Det r dags nu.
Ja. Lf har de vl placerat som en "lame duck" precis som de vl gjorde med Bjrklund tidigare. Och L vill ha "liberal-borgerlig" politik (=vad som helst bara det blir mera EU). Dessa partier kan placeras i vilken konstellation som helst.

Politikerna kan nu manipulera situationen till precis vad de vill, dvs vad de ftt order om, dvs precis som frut.
Senast redigerad av wwr 2022-10-03 kl. 14:23.
Citera
2022-10-03, 15:10
Medlem
Citat:
Skriver tidningarna verhuvudtaget om regeringsbildningen fr nrvarande? jag tycker att det r jvligt tyst.
Citera
2022-10-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klutbruden
Skriver tidningarna verhuvudtaget om regeringsbildningen fr nrvarande? jag tycker att det r jvligt tyst.

Expressen sger att tiden hller p att rinna ut fr Kristersson och att den pstdda enigheten mellan de brunbla var en lgn.
Citera
2022-10-03, 15:29
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Expressen sger att tiden hller p att rinna ut fr Kristersson och att den pstdda enigheten mellan de brunbla var en lgn.
Expressen har rtt! Kors i taket! Har du lnk?

Media mrklgger givetvis vra odugliga EU-nickedockors avsiktligt misslyckade frsk att styra Sverige.
Senast redigerad av wwr 2022-10-03 kl. 15:32.
Citera
2022-10-03, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Expressen har rtt! Kors i taket! Har du lnk?

Media mrklgger givetvis vra odugliga EU-nickedockors avsiktligt misslyckade frsk att styra Sverige.
https://www.expressen.se/kronikorer/...f-kristersson/

Han redovisar dock inga lckor som tyder p att det skulle g trgt. I brjan fanns det sdana men dom verkar vara tystade rejlt.
Citera
2022-10-03, 16:04
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klutbruden

Han redovisar dock inga lckor som tyder p att det skulle g trgt. I brjan fanns det sdana men dom verkar vara tystade rejlt.
OK, tack fr lnken. Jag tror ngon tidigare postare kan ha gjort en lite vl summarisk sammanfattning av krnikan Men det var inte helt fel. Expressen tror p Maggan, det medges.
Citat:
S hr stod det vl mer:
Citat:
Klockan tickar fr Ulf Kristersson
Och p andra sidan str Magdalena Andersson kvar med sina ramstarka frtroendesiffror.
Slutsats: Har den enligt egen utsago valvinnande kvartetten ingen regering att leverera nsta onsdag lr det brja muttras. Rejlt.

Politikerna kan ju manipulera ihop vad som helst nr vi inte haft ngot tydligt regeringsalternativ att rsta p. (Eller vi blev lurade att tro att vi hade det.)

Citat:
valvinnande kvartetten
Politikerna och tidningarna blser oss.
Det har aldrig funnits ngon "kvartett".

Kvartetten som sprngdes
Senast redigerad av wwr 2022-10-03 kl. 16:22.
Citera
2022-10-03, 17:25
Medlem
Ulf Kristersson sa fre val att de r redan frdiga , ngra justeringar bara. Ebba Busch nickade och sa att vi har frdig regerings alternativ??
2014 fr Lfven tog det inte s lng tid som redan gtt fr Kristersson
Citera
2022-10-03, 17:35
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
OK, tack fr lnken. Jag tror ngon tidigare postare kan ha gjort en lite vl summarisk sammanfattning av krnikan Men det var inte helt fel. Expressen tror p Maggan, det medges.

S hr stod det vl mer:

Politikerna kan ju manipulera ihop vad som helst nr vi inte haft ngot tydligt regeringsalternativ att rsta p. (Eller vi blev lurade att tro att vi hade det.)

Politikerna och tidningarna blser oss.
Det har aldrig funnits ngon "kvartett".

Kvartetten som sprngdes

Det kommer du ju att skriva ven om kvartetten lyckas komma verens, och att borgartrion bildar regering med std av SD (som naturligtvis inte kommer att f ngra ministerposter).

Men vad skulle den stora skillnaden vara om SD fick ministerposter menar du? SD r ett parti som helst av allt vill bli accepterade av sina mobbare, det innebr att nr tiden r mogen s kommer kesson att packa vskan och beska Bilderberg.

De har slppts fram av etablissemanget = de r en del av etablissemanget. Det finns ingen vg ut ur EU som du frefaller inbilla dig. Och vad finns utanfr EU? UK lmnade och snkte sin arbetarklass totalt samtidigt som de utkade sin massinvandring.

Nej lt du King Kristersson skta detta p bsta stt s str regeringen snart frdigserverad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in