2022-10-03, 09:04
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Djupgående analyser? Innefattar det insikten om att alla vet om att du trollar?
Det är bara en Hultkvistare som ger konsument-information.
Citera
2022-10-03, 17:38
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Det är bara en Hultkvistare som ger konsument-information.

Underbart.
Citera
2022-10-03, 18:15
Medlem
covf33fs avatar
Det håller inte att ge 32k i bidrag till folk som inte jobbar eller har ambitioner att jobba. Moderaternas förslag om ett bidragstak på 13,750kr välkomnar jag då vi måste ha ett respektavstånd mot en vanlig knegarlön

Att de är överens om energi är också väldigt trevligt. Hade aldrig kunnat stödja sidan MP är med på av den anledningen

Sjukt pepp på att äntligen ta tag i brottsligheten nu också

Sen hoppas jag verkligen att övriga partier håller ett öga på Uffe om han hittar på nått tokigt..

Och tandvårdsreformen vore guld, men det vågar jag inte drömma om
Citera
2022-10-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Om du undrar det på allvar och inte bara vill spy litet galla så kan du ju börja med att läsa deras partiprogram. Trådstarten bevisar att du inte har gjort det.

Vi får väl se verkligheten istället för vad som står i partiprogrammet.
M är ett parti som vänder kappan efter vinden och kopierar SD:s migrations politik.
Inte så länge sen som M ville ha mer eller mindre öppna gränser och att afghaner, somalier med flera skulle välla in i Sverige.
Du får fortsätta rösta på dom, men du kan inte ändra din röst förens om 4 år.
Citera
2022-10-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covf33f
Det håller inte att ge 32k i bidrag till folk som inte jobbar eller har ambitioner att jobba. Moderaternas förslag om ett bidragstak på 13,750kr välkomnar jag då vi måste ha ett respektavstånd mot en vanlig knegarlön

Att de är överens om energi är också väldigt trevligt. Hade aldrig kunnat stödja sidan MP är med på av den anledningen

Sjukt pepp på att äntligen ta tag i brottsligheten nu också

Sen hoppas jag verkligen att övriga partier håller ett öga på Uffe om han hittar på nått tokigt..

Och tandvårdsreformen vore guld, men det vågar jag inte drömma om

Finns det bidrag som är högre än 14 000 kr brutto i månaden?

Ja en tandvårdsreform vore inte fel. Samt att SD håller ett öga på Kristersson & co, som du säger.
Tänk på att det är endast företag som kan dra nytta av gratis arbetskraft som Kristersson vill gynna. Han känner förmodligen många företagsledare, precis som Reinfeldt gjorde när han startatde "Fas 3" när arbetssökande satt framför en dator och privatsurfade, medans anordnaren fick 5 000 kr/mån per arbetssökande. Anordnarna blev miljonärer.
Om det var begagnade knappt fungerade datorer eller inte som arbetssökande hade tillgång till, brydde sig aldrig Arbetsförmedlingen något om. Vilket var Reinfeldts strategi.

Reinfeldt fortsätter med sin lobbyism om öppna gränser och mer invandring. En äkta moderat, som inte låtsas om något annat.

https://www.marcusoscarsson.se/just-...dringspolitik/
Senast redigerad av King Devil 2022-10-03 kl. 21:34.
Citera
2022-10-03, 22:45
Medlem
Så jag undrar fortfarande vad SD ska göra för att få ordning på migrationen, segregationen och mördandet i Sverige, mer än prat? Det är dags för återvandring för länge sen. Det är inte M överhuvudtaget intresserat av.

Intressant att det största och näst största partiet, inte får något att säga till om.

Helt sjukt. Vem fan bryr sig om att Kronlid är andra vice talman? Är SD-väljare nöjda med det?
Citera
2022-10-04, 00:43
Medlem
covf33fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Finns det bidrag som är högre än 14 000 kr brutto i månaden?
Ja tyvärr och jag tycker faktiskt att det alltid löna sig mer att jobba, även om det är som städare eller på donken t.ex.
Moderaternas förslag var max 80% av vanlig knegarlön vilket skulle bli runt 14 efter skatt som tak
(FB) 34 åring från Somalia får 32 000 kr i månaden (efter skatt) utan att jobba.
Senast redigerad av covf33f 2022-10-04 kl. 00:49.
Citera
2022-10-04, 01:04
Medlem
Citat:
Ja tyvärr och jag tycker faktiskt att det alltid löna sig mer att jobba, även om det är som städare eller på donken t.ex.
Moderaternas förslag var max 80% av vanlig knegarlön vilket skulle bli runt 14 efter skatt som tak
(FB) 34 åring från Somalia får 32 000 kr i månaden (efter skatt) utan att jobba.

Ja, det är frågan vem som vill utnyttjas med låglönejobb som på McDonalds eller städa statsministerns kontor till en förnedringslön. Vill du, dina släktingar eller barn det?

Invandrare? Som M och Sd inte vill ha in i Sverige. Då återstår svenskar.
Citera
2022-10-04, 01:18
Medlem
covf33fs avatar
Citat:
Ja, det är frågan vem som vill utnyttjas med låglönejobb som på McDonalds eller städa statsministerns kontor till en förnedringslön. Vill du, dina släktingar eller barn det?
Nej inte om går att få ut 32k i bidrag. Varför skulle man någonsin ta ett jobb som ger mindre än 43k brutto i så fall?
Men om du kan dubbla imkomsten genom att arbeta hos donken så skulle det helt plötsligt vara åtråvärt
Citera
2022-10-04, 01:24
Medlem
Citat:

Nu hänger jag inte med. Menar du barnbidrag? Vet en etiopisk familj i närheten som har 4 eller möjligtvis 5 barn.
Varför ? Är det i generna att skaffa många barn. Är det barnbidrag för alla barn?

Förresten varför har miljardärer barnbidrag?
Citera
2022-10-04, 01:28
Medlem
covf33fs avatar
Citat:
Nu hänger jag inte med. Menar du barnbidrag? Vet en etiopisk familj i närheten som har 4 eller möjligtvis 5 barn.
Varför ? Är det i generna att skaffa många barn. Är det barnbidrag för alla barn?
Just nu kan du stacka allt som etableringsbidrag, socialbidrag, bostadsbidrag, barnbidrag, flerbarnstillägg osv
Moderaterna har insett att det är absurt och vill införa ett tak
Citera
2022-10-04, 01:32
Medlem
Önskar det fanns ett parti som vill införa en lag:
'Indragning av permanent uppehållstillstånd, samt att omedelbart fråntagande av svenskt medborgarskap vid brott.'

Vill ens Afs eller SD det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in