Citat:
Ursprungligen postat av
covf33f
Det håller inte att ge 32k i bidrag till folk som inte jobbar eller har ambitioner att jobba. Moderaternas förslag om ett bidragstak på 13,750kr välkomnar jag då vi måste ha ett respektavstånd mot en vanlig knegarlön
Att de är överens om energi är också väldigt trevligt. Hade aldrig kunnat stödja sidan MP är med på av den anledningen
Sjukt pepp på att äntligen ta tag i brottsligheten nu också
Sen hoppas jag verkligen att övriga partier håller ett öga på Uffe om han hittar på nått tokigt..
Och tandvårdsreformen vore guld, men det vågar jag inte drömma om
Finns det bidrag som är högre än 14 000 kr brutto i månaden?
Ja en tandvårdsreform vore inte fel. Samt att SD håller ett öga på Kristersson & co, som du säger.
Tänk på att det är endast företag som kan dra nytta av gratis arbetskraft som Kristersson vill gynna. Han känner förmodligen många företagsledare, precis som Reinfeldt gjorde när han startatde "Fas 3" när arbetssökande satt framför en dator och privatsurfade, medans anordnaren fick 5 000 kr/mån per arbetssökande. Anordnarna blev miljonärer.
Om det var begagnade knappt fungerade datorer eller inte som arbetssökande hade tillgång till, brydde sig aldrig Arbetsförmedlingen något om. Vilket var Reinfeldts strategi.
Reinfeldt fortsätter med sin lobbyism om öppna gränser och mer invandring. En äkta moderat, som inte låtsas om något annat.
https://www.marcusoscarsson.se/just-...dringspolitik/