2022-10-05, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ryssarna påstår att de bygger upp. Men så här ser det fortfarande ut på sina håll.

Visst bygger de säkert några lägenhetskomplex men jag misstänker för att få flytta in så måste man rösta "rätt" om vi känner Ryssarna väl.

https://twitter.com/NOELreports/stat...16957190877184

Skulle inte förvåna mig om enda anledningen till att Ryssland bygger dessa lägenhetshus är för att dölja massgravar under husen.
Citera
2022-10-05, 07:57
Det blir inte bra hur NATO än väljer att göra efter en kärnvapenattack… Om nu Putin är så galen att han använder en så lär fler komma.

Nu tror/hoppas jag att det inte händer, men min enda poäng är som sagt att det bara är att låta bli skiten helt och lägga ned att ens hota med det eftersom det även ökar risken för ”mänskliga” misstag. Oavsett dåre som nu tror på den vägen.

Anyway… Väldigt off topic men om ämnet kärnvapen: Lite intressant video om dom man har ”tappat bort” och aldrig hittat igen… Varav några ligger nära städer i havet. (Efter 5 min) ”How close do you live a nuclear bomb?” https://youtu.be/HZXn5Ct0PJg
Citera
2022-10-05, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Dom skrotades för ca 10 år sen

Tror t o m att dom användes för att bygga archer.
Citera
2022-10-05, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Fascinerande psykisk kollaps på rysk TV av Dmitry Sablin, som är en av Putins viktigaste rådgivare. Det ryska fiaskot erkänns öppet och han försvinner sedan in i en dimma av psykotiska fantasier av hur allt ska bli annorlunda.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/s...BX4isBswSxrSpQ

Det är verkligen kört för Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Tack! Intressant!

Det värsta är att jag tror han faktiskt är helt ärlig och tror på det han själv säger. T.ex. hans påstående om att de allra flesta människor i Ukraina stödjer Ryssland i kriget och vill bli en del av Ryssland. Detta med det märkliga argumentet att slippa leva i skräck för sig själva osv. (Och detta gällde alltså även de ukrainsktalande, t.o.m. i än högre utsträckning än de rysktalande.) Och det kan nog mycket väl vara den typ av information den ryska ledningen får och grundar sina beslut utifrån, d.v.s. de får de svar de vill ha då ingen vågar säga något annat, eller åtminstone vet att det är så man gör karriär. Tyvärr är det nog ofta så i diktaturer och med felaktigt information blir det också väldigt svårt att fatta korrekta beslut.

Jävligt udda.

Först gör han en helt korrekt analys. Tvärt emot alla Putin-runkare i tråden så konstaterar han ett stort antal brister; den ryzka invasiva armén saknar utrustning, materiel, strukturer osv. Ryzzland som nation har bara en ”polare” - Vitryssland - och saknar förmåga att producera nödvändiga grejer, man är inte självförsörjande på något område.

Men inte ett ord om VARFÖR det ser så jävligt ut i piss-Ryzzland idag.

”-Vi måste ändra på ditten och datten…”.

Jaha. Men varför har ni inte gjort det då, ni har ju fan haft 30 år på er sedan ridån gick upp!

Därefter yrar han mest på. Majoriteten av Ukrainarna tycker naturligtvis att det är bra att ryzzhelvetet våldtar barn, sprättar upp magen eller karvar ur ögonen ur ögonhålorna på deras syskon. Helt rubbat, sinnesförvirrat resonemang.
Citera
2022-10-05, 08:08
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
Lyman efter Ryssarnas härjningar.

https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...39742383706115
Citat:
Our Lyman after the occupier… All basics of life have been destroyed here. They are doing so everywhere in the territories they seize. This can be stopped in 1 way only: liberate Ukraine, life, humanity, law and truth as soon as possible.
Citera
2022-10-05, 08:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Rob Roy är ju en drink också, kan vara ett nicknamn.
Ryssland har en flip flop arme, Kadyrov en tick tock arme.

Framförallt är Rob Roy en skotsk nationalhjälte men drinken är fan inte dum heller.

Har TikTok-generationen börjat ha nicks även utanför internet? Jag är gammal så jag hänger inte med längre.
Citera
2022-10-05, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ryssland tillverkar en massa grejor, har stor biltillverkning, Lada m fl.

Dessutom världsledande när det kommer till Rymdprogram.
Första Kosmonauten i rymden osv!

Och en annan maktfaktor är tillverkningen av militär högteknologi, pansarvagnar etc.
Och sist men inte minst - KÄRNVAPEN.

Mat och dryck är en annan sak som Ryssland har både egen produktion av, och smakar bra gör det oftast också.

Själv kör jag på ryska vinterdäck till min Renault ZOE.

Det var bara ett axplock, Ryssland har mycket mer att erbjuda än detta.

Kör man en fransk elbil är det förståeligt att man tycker att en Lada utan ABS och krockkudde är något att sukta efter.

”-Piss-ryzzland är världsledande för man skickade faktiskt upp en kosmonaut i en omloppsbana på 50-talet!”.

Jaha. Och när var en fitt-ryss på månen senast?

Finns inga ryzka däcktillverkare. Så man kan ju undra vad du åker omkring på.

Nä. Skithålslandet Ryzzland har faktiskt ingenting att erbjuda till någon som haft en någorlunda anständig uppväxt.
Citera
2022-10-05, 08:35
Moderator
farbror_barbros avatar
Skabb-Olga på ryska stats-TV ringer upp sin tisdags-krigsreporter Alexander Sladkov som berättar om läget vid fronten. Hon är av förklarliga skäl oroad över att 17 bosättningar befriats av Ukraina på ett par dagar. Lite oklart hur ’Sasha’ påstår sig veta något om både Donbas och Kherson-fronten (han är i Donbas):
https://twitter.com/juliadavisnews/s...ijZFuEzC56v08Q

Som vanligt får vi en 3-5 minuter lång monolog (lite imponerad att de alltid kan hålla låda utan manus och utan att staka sig) om lite av varje:

- UAF opererar på toppen av sin förmåga,
- det hade inte varit någon idé att skicka de 300’ i mars eftersom de inte hade varit tränade,
- Reträtten i Kherson handlar om att ”räta ut fronten”
- man har tappat 17 bosättningar men ”inte fallit som ett korthus”,
- På direkt fråga säger ’Sasha’ efter en lång paus att det kan ta ”2 månader” innan en rysk motoffensiv (till jul…?) men men att man kommet att kunna försvara sitt nuvarande territorium ”i morgon”.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-10-05 kl. 08:58.
Citera
2022-10-05, 08:38
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
https://www.youtube.com/watch?v=SxEx3ha_SYI
Hörru du din lilla äckliga knähund, den filmen har varit uppe i tråden redan och är bullshit. Tror du på allvar folk går på att dom lyckas bygga upp dessa hus på några månader??? T.o.m barn vet att det tar tid med bygget av dessa hus.
Ge fan i att sprida falsk information!!!
Citera
2022-10-05, 08:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Framförallt är Rob Roy en skotsk nationalhjälte men drinken är fan inte dum heller.

Har TikTok-generationen börjat ha nicks även utanför internet? Jag är gammal så jag hänger inte med längre.
Jag tänkte att han kanske inte vill gå ut med riktigt namn, för att skydda sig och familjen, vet inte, hänger inte heller med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
En tillfällig svacka bara. Ryssland har enorma resurser och det är ingen tvekan om hur kriget kommer sluta. Det tar bara tid för ryssarna att mobilisera, de ser det här som ett projekt över flera år. De håller på att utbilda och utrusta minst hundratusen man just nu, vilket tar 3-6 månader. (Enligt expert på rysk krigföring på tv-Aktuellt)

Hundratusen?

Ukraina har mobiliserat en miljon man senaste sex månaderna.

Känns inte det lite futtigt för rysspacket?
Citera
Avstängd
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
TV4 Nyheterna gjorde ett inslag för någon månad sen.

https://www.youtube.com/watch?v=YZhK...l=TV4Nyheterna

Folk bor i källaren - inte för att det fortfarande är farligt uppe utan för det inte finns några hus kvar att bo i - allt är förstört av Ryssland.

Innan så bodde det runt 450.000 i Mariupol - nu bor det mindre än 100.000 där.
Det har väl även varit hungerkravaller.

Svält och sjukdomar härjar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in