Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Tror mest det handlar om att SD stller massor av krav fr att L ska f sitta i regering, krav som L har svrt att svlja. L vet att de inte kan byta sida igen och att kanske hlften av deras rster har stdrster frn Moderater och det vet SD ocks.

Min gissning r att efter helgen kommer det att annonseras att KD, M och L bildar regering och att L gtt med p politik som fr DN att skrika om fascism och mrka tider. L har i utbyte ftt SD att kompromissa om public service samt att tervandring tonats ner ngot. Kanske ocks att antalet kvotflyktingar inte reduceras (men d har SD slt sig billigt tycker jag).

Inte helt otroligt att det kan vara frhandlingstaktik. Annars r det en stor tystnad frn/om frhandlingarna vilket kan tyda p att det hela flyter p bra. Hlsan tiger still som det heter.

Vete tusan om detta med L? Att vara liberal r att vara kluven. Jag skulle inte bli frvnad om de r sugna p att ta upp ett sargat C just nu.
Citera
2022-10-05, 19:17
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Tror mest det handlar om att SD stller massor av krav fr att L ska f sitta i regering, krav som L har svrt att svlja. L vet att de inte kan byta sida igen och att kanske hlften av deras rster har stdrster frn Moderater och det vet SD ocks.

Min gissning r att efter helgen kommer det att annonseras att KD, M och L bildar regering och att L gtt med p politik som fr DN att skrika om fascism och mrka tider. L har i utbyte ftt SD att kompromissa om public service samt att tervandring tonats ner ngot. Kanske ocks att antalet kvotflyktingar inte reduceras (men d har SD slt sig billigt tycker jag).

Det r bara att suga och svlja fr Liberalerna.

Men det kommer s klart inte att ske.

Kristersson ber garanterat om mer tid nsta vecka.
Citera
2022-10-05, 19:32
Medlem
Helg-Segers avatar
Blir mycket spnnande detta
Citera
2022-10-05, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell

De sa ngot p Rapport precis om att SD sprrade L i en regering.
Citera
2022-10-05, 19:47
Medlem
Citat:

Inte en chans. D kliver S in med ett kttben t L. Novembervernskommelse och 700000 nya tacksamma S-vljare importerade till nsta val.
Citera
2022-10-05, 19:49
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
De sa ngot p Rapport precis om att SD sprrade L i en regering.

L r ett stort jvla problem.

Att Kristersson ljg idag och sa att allting gick "enligt planer". Var s klart bara skitsnack.

Frhandlingarna gr nu i ls pga att SD och L kan inte och vill inte heller ta i varann.

Vem var idioten som trodde det hr skulle hlla?

Jo! Timbro!
Citera
2022-10-05, 19:54
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Inte en chans. D kliver S in med ett kttben t L. Novembervernskommelse och 700000 nya tacksamma S-vljare importerade till nsta val.

Dagarna gr. vergngsregeringen sitter kvar och hugger ner det skadeskjutna regeringsfrhandlingarna.

Nsta vecka ber Kristersson om mer tid. Vilket han sjlvklart kommer att f frn Talmannen Norln, precis s som Sossarna planerat.

Tiden gr, pltsligt r det den 26:e Oktober och regeringsfrhandlingar fortstter att dra ut p tiden. Kristersson tar sig fr pannan och vet inte riktigt hur han ska gra.

Norln omfamnar Kristersson omsorgsfullt och sger: "Det r lugnt, ta den tid du behver, du fr ytterligare en vecka om du s vill."

Och s kommer det hr att fortstta.
Citera
2022-10-05, 19:56
Medlem
526s avatar
Kommer SD f vara med i regeringen?
Citera
2022-10-05, 20:00
Medlem
Citat:
L r ett stort jvla problem.

Att Kristersson ljg idag och sa att allting gick "enligt planer". Var s klart bara skitsnack.

Frhandlingarna gr nu i ls pga att SD och L kan inte och vill inte heller ta i varann.

Vem var idioten som trodde det hr skulle hlla?

Jo! Timbro!
Fast det r ju helt i sin ordning att sprra L. De ska inte sitta i en regering med annat n att SD ven sitter dr. Jimmie har rtt om att en majoritetsregering r det bsta. Det skulle stta strre press p samtliga att f igenom beslut och hindra avhopp. I annat fall en minoritetsregering likt de rda hade med lngt fastslagen politik dr det givetvis skulle ge mer t de som ftt vara utanfr.
Citera
2022-10-05, 20:05
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Fast det r ju helt i sin ordning att sprra L. De ska inte sitta i en regering med annat n att SD ven sitter dr. Jimmie har rtt om att en majoritetsregering r det bsta. Det skulle stta strre press p samtliga att f igenom beslut och hindra avhopp. I annat fall en minoritetsregering likt de rda hade med lngt fastslagen politik dr det givetvis skulle ge mer t de som ftt vara utanfr.

L borde sprras helt ifrn riksdagen.

L borde helt sprras in i drhuset.
Citera
2022-10-05, 20:50
Medlem
Grontarskonts avatar
Fan vad tid det tar! I normalfallet tar det 4 dagar!

Ska rekordet frn frra valet sls?
Citera
2022-10-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Se dr. Dr kom den vanliga whataboutismen.
Nej, jag r inte Centerpartist. Fr mig handlade valet om att rsta mot. Det alternativet var att rsta blankt.
Jag citerar mig sjlv:

Jag tillhr inte dem som skriker "Tyskland 1933" utan jag har frtroende fr den svenska demokratin och dess institutioner. Valet r ver och det blev som det blev Jag tror att vra folkvalda t ex inser vilken allvarlig skerhetspolitisk situation landet befinner sig i. Nu r det allvar. P riktigt.
Det bsta fr Sverige r att vi inom en snar framtid fr en ny regering p plats. Nsta regering kommer att ledas av Ulf Kristersson och sitta med std av SD. S ser verkligheten ut vare sig jag vill det eller inte.

Ok d frstr jag. Sjlv vill jag ha ordning p kriminaliteten och ha stopp fr islamister men jag vet att det r mnga som inte inser allvaret med detta och fortstter rsta p S och gnget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in