2022-10-07, 23:31
Medlem
LibBells avatar
Jag tror Sevastopol kommer vara "kortet" att förhandla med.

RU kommer snart förlora Cherson, Zaparisija, stora delar av Luhansk och stora (ännu större än idag) delar av Donetsk

UA kommer stå redo ta över Krim, troligen även göra det.

En förnedrande fred för RU blir att de får behålla en liten obetydlig båt i Sevastopol som välvilja av UA. I utbyte måste Ryssland avveckla sina kärnvapen och arme. Betala alla statliga intäkter till UAs uppbyggnad.
Citera
2022-10-07, 23:33
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Östeuropa och Tyskland har alltid använt sig av rysk gas Dethar man gjort sen 50 år tillbaka, och inget man gjorde på en handvändning för att göra Ryssland rikt och miljömupparna glada
Ok. Så nedläggningen av kärnkraft och omställning till förnybar el har alltså inget alls att göra med nuvarande elkris försöker du säga? Har Tyskland blivit mer eller mindre beroende av rysk gas de senaste åren?
Citera
2022-10-07, 23:33
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inte omöjligt, eftersom de kan vara filmade från alla möjliga vinklar.

Ryssarna får såklart inte ta med sig mobiler till strid. De är proffs och förstår att de kan spåras.

Ukrainarna uppmuntras till det eftersom deras viktigaste kamp är på twitter. Det har mindre betydelse om det skulle leda till fler döda. Man har många soldater. Än så länge...

Fast nu svarade jag inte om twitter och jag skrev inget om döda ukrainska soldater.

Från olika vinklar är knappast sannolikt (få undantag) det förstår väl även den dummaste?

Det är inte direkt en Hollywood scen i Ukraina.

Dumskalle!
Senast redigerad av CanisMinor 2022-10-07 kl. 23:38.
Citera
2022-10-07, 23:36
Medlem
Citat:

Ryssarna får såklart inte ta med sig mobiler till strid. De är proffs och förstår att de kan spåras.

Ukrainarna uppmuntras till det eftersom deras viktigaste kamp är på twitter. Det har mindre betydelse om det skulle leda till fler döda. Man har många soldater. Än så länge...

Förlåt men du kan inte bara påstå saker utan belägg. Det gynnar inte dig.
Finns ganska många filmer upplagda av ryssar själva. Även ryssar som stred i inbördeskriget, som inte skulle va där.
Citera
2022-10-07, 23:36
Medlem
Citat:
Men NY Tinmes som alla vet är en kanal för CIA, sa 20.000 i augusti. Och man vet att den större delen som dog var från de självständiga republikerna.

Det många glömmer är att ryssarna enbart är proffs. De arbetar på kontrakt. Det är deras yrke.

Det behöver såklart inte betyda att de är fantastiskt skickliga, men det är deras jobb. Till skillnad mot ukrainarna som bara fyller på med allt sämre soldater. Så nur har man haft tjänstemån och förskolelärare anfalla över slätten mot ryssar som är veteraner. Det har såklart varit en massaker.

Jag skulle vilja likna det vid då Zulu anföll britterna.
Menar du att CIA använder NY times som en av sina kanaler? Hahahahahahahaha.....Synd är det om stackarna som inget vet och ännu mindre vet. Helt otroligt att sådant billigt blaha sprids utanför fictionböcker. Skulle du vilja vara så vänlig att förklara hur CIA gjorde valet att infiltrera NY-times, och sedan förklara varför en sådan infiltration skulle vara försvarbar på både logistiskt som ekonomisk vis? Herre min stackare. Här trodde jag att de skogstomtar jag hade runt mig här i Tucky var ute i det blå, men i jämförelse med vad jag ser och har sett här så är fantamig gamla Svedala fyllt av precis samma inavel. Skillnaden är att här är det harmlöst och lite charmigt...I Svedala presenteras idiotin seriöst och helhjärtat utav balubaser som faktiskt inte förstår bättre. Dumhet kan komma som ett litet leende, men det kan också komma i form utav en skrämmande verklighet om den som sprider idiotin faktiskt inte är efterbliven på papperet. Fan, idioter är underbara här hemma i jämförelse! Vad i hela fridens namn gör att detta tillåts på ett SVENSKT forum???? Folk som sitter och spyr ur sig den ena otidigheten efter den andra som inte har ett skit att göra med vad diskussionen skulle handla om? Storsinthet JA, den bugar vi alla för, men någon jävla gräns måste där väl ändå finnas, eller? "CIA styr både NY-times, Elons satelliter, Putins toalettbesök och inte minst Zelenskys mun. SIGH
Citera
2022-10-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Jag tror Sevastopol kommer vara "kortet" att förhandla med.

RU kommer snart förlora Cherson, Zaparisija, stora delar av Luhansk och stora (ännu större än idag) delar av Donetsk

UA kommer stå redo ta över Krim, troligen även göra det.

En förnedrande fred för RU blir att de får behålla en liten obetydlig båt i Sevastopol som välvilja av UA. I utbyte måste Ryssland avveckla sina kärnvapen och arme. Betala alla statliga intäkter till UAs uppbyggnad.

Alltså.

På riktigt.

Vad ska/kommer piss-ryzzen att ha kvar att "förhandla" med? Sevastopol?

På vilket sätt då?

Jag har varit med och förhandlat både på nationell och internationell nivå, jag har svårt att identifiera nåt som piss-ryzzarna ska kunna föra fram till förhandlingsbordet - givet att vi ser en fortsatt utveckling som idag, i tangentens riktning.

Jag överlåter gärna till yngre förmågor att beskriva en framgångsrik förhandlingsplan, givet de förutsättningar som vi ser nu. Jag kanske har missat nåt.

Vad är det man brukar uppmana till, DISKUTERA!
Citera
2022-10-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Fast nu svarade jag inte om twitter och jag skrev inget om döda ukrainska soldater.

Från olika vinklar är knappast sannolikt, det förstår väl även den dummaste?

Oj du blev bobbig?

Då får jag be dig länka till de femtusen döda som du säger finns i tråden.

Jag håller med dig om att det med all sannolikhet finns femtusen döda ryssar. Men nu måste du länka till dem från denna tråd.
Citera
2022-10-07, 23:38
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Men NY Tinme, som alla vet är en kanal för CIA, sa 20.000 i augusti. Och man vet att den större delen som dog var från de självständiga republikerna.

Det många glömmer är att ryssarna enbart är proffs. De arbetar på kontrakt. Det är deras yrke.

Det behöver såklart inte betyda att de är fantastiskt skickliga, men det är deras jobb. Till skillnad mot ukrainarna som bara fyller på med allt sämre soldater. Så nur har man haft tjänstemän och förskolelärare att anfalla över slätten mot ryssar som är veteraner. Det har såklart varit en massaker.

Jag skulle vilja likna det vid då Zulu anföll britterna.

Alltså tror du på vad du själv skriver ditt jävla ryssfyllo? Putin försöker mobilisera men misslyckad kapitalt då alla med IQ över skostorlek flyr skitländer. Ukrainare däremot är jävligt disciplinerade och motiverade att döda ryssjäveln. Ungeför som oss finnar när ryssen försökte under vinterkriget. Du hejar på fel lag din lilla patetiska fjant.
Citera
2022-10-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Förlåt men du kan inte bara påstå saker utan belägg. Det gynnar inte dig.
Finns ganska många filmer upplagda av ryssar själva. Även ryssar som stred i inbördeskriget, som inte skulle va där.

De har strikta regler om att inte få ta med sig mobiler. Självklart finns det de som bryter mot reglerna.
Citera
2022-10-07, 23:39
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Med i princip inga ryska förluster som du påstår så skulle inte Putin behövt mobilisera, och med de ukrainska förluster du påstår skulle inte Ukraina förmodligen inte existera längre.
Citera
2022-10-07, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Alltså tror du på vad du själv skriver ditt jävla ryssfyllo? Putin försöker mobilisera men misslyckad kapitalt då alla med IQ över skostorlek flyr skitländer. Ukrainare däremot är jävligt disciplinerade och motiverade att döda ryssjäveln. Ungeför som oss finnar när ryssen försökte under vinterkriget. Du hejar på fel lag din lilla patetiska fjant.

För neutrala fungerar det inte på det viset. Vi hejar inte på något lag, utan vi försöker hitta fakta för att förstå situationen.
Citera
2022-10-07, 23:41
Medlem
Citat:
Under augusti så trodde USA att 20.000 ryssar hade dött. En överdrift såklart, men låt oss leka med tanken att den överdriften är sann. Mer än hälften tillhör såklart repiblikerna som stred med Ryssland. Så då var det nog 5.000 - 7.500 dödav ryssar.

https://www.nytimes.com/2022/08/11/u...s-ukraine.html

Personligen tror jag att man kan halvera den siffran. För USA vill såklart överdrtiva antalet döda ryssar in absurdum.

Så en siffra på 5.000 - 10.000 döda ryssar kan nog vara riktig. Ukraina borde rimligen ha fem till tio gånger så många döda.
Varför skulle Ukraina ha fler döda?

Mycket kan man säga om ryssarna, men offra manskap i krig är en rysk paradgren. Slår man ihop de båda världskrigen har Sovjet fler stupade än alla andra länder tillsammans (undantaget Kina), trots att man klev ur första världskriget i förtid och klev in i andra världskriget efter 2 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in