Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-09, 20:02
Medlem
linn_rosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Kan man ha bankid och swish utan sv personummer?

personnummer får man ju när man får uppehållstillstånd ... så självklart har han både bankID och swish
Citera
2022-10-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Är jag ensam om att då en mycket dålig känsla. Eller har jag missat något här?

Nej det har nog alla som läser om att han är anhållen men hon är fortfarande borta. Mördad eller hos hans likasinnade vänner och kusiner?
Citera
2022-10-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag tror dig, men hittar inte det nu pga alla inlägg.

Detta skrev mamman för sju timmar sedan.
Är det pappan som styr och lägger sig i?

Varför gör hon inte det om dom har så nära relation?
Hon har alltså avvikit när hon var hos sin pappa på hans vecka? Pappan övervakar eller begränsar inte hennes internetansvändande heller tycks det.
Citera
2022-10-09, 20:03
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Finns tråd: (FB) 13-årig Värmlandsflicka försvunnen på Hisingen, Göteborg

Den kommer nog snart flyttas av moderator.
Verkar så.

Kör diskussionen i den tråden tills dess.

/Mod
Citera
2022-10-09, 20:04
Medlem
Var söker man och är MPS inblandat? Söker man i/runt Tolered? Där finns en del skog. Känner för att åka dit och leta i så fall.
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...b406ade682dc6b

Citat:

"– Det går inte att utesluta brott i det här sammanhanget, säger Göteborgspolisens presstalesperson Fredrik Svedemyr till tidningen.

Mannen är misstänkt för så kallad grooming, att ha träffat barn i sexuellt syfte."
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Vad har den anhållne för bekantskapskrets är intressant för är flickan gömd vilket är högst troligt så måste dem ha henne på ett ställe som GM vet är säkert, Uthus och annat är dyl man söker sig direkt igenom utan detta är något annat ställe tex någonstans utanför Gbg tex där GM vistats på fritid och andra tider...
Citera
2022-10-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Han menar inte om henne...

Aha, ok.

Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jag tolkade det som han köpt biljetten via sin egna Swish, men namnet på biljetten var hennes. På så vis har dom kunnat spåra honom

Ja så kan det varit och SJ måste nog lämna ut uppgifter om minderåriga till deras vårdnadshavare.
Citera
2022-10-09, 20:06
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
(Modern detta handlar om för tydlighets skull) Men det där med att byta namn i vuxen ålder är för mig lite udda, och de som jag känner till som gjort det är ofta lite udda och har även diverse sociala problem.

Ett namnbyte är om du skriver ofta en följd av tidigare sociala problem.
Citera
2022-10-09, 20:07
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Jag har till 110% säkerhet sett en av hennes länkade foton i en efterlysning förut.
Det är oerhört sorgligt när barn inte mår bra och kanske inte heller lever under bra förhållanden i sin familj/familjer.
direkt när jag såg bilden på facebook igår fick jag samma känsla att jag sett den förut.

Enligt någon "anonym" på facebook som sa sig vara hennes kompis så bodde hon på hvb hem men inte ville det.
sant eller inte vet jag inte men Latif verkar ju sikta in sig på just såna flickor, hon i tidigare domen bodde på hvb hem.
Frågan är hur många fler han hann grooma innan och efter fängelsedomen..
Citera
2022-10-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
personnummer får man ju när man får uppehållstillstånd ... så självklart har han både bankID och swish

Just detta funderar jag över... Han har svenskt personnummer i domen från 2020-09-08, men under personnumret och adressen står det även Medborgare i Azerbajdzjan.
Så är han medborgare i båda länderna då?
Sånt här patrask anser jag har förverkat sina rättigheter att ens vistas här och kosta pengar i rättsväsendet samt att gång på gång göra brott.

Tror tyvärr att tösen är förlorad Men hoppas ju såklart att jag har fel.
Citera
2022-10-09, 20:09
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
FB har tagit reda på att han är våldtäktsman, kanske visste hon inte tills nu, fatta hennes stress och vad det lägger på den. Inte heller kunde hon veta att polisen i Värmland, trots uppgifter om att flickan åkt till Göteborg, inte meddelade polisen där?

Kan vi skita i hennes namn. kanske är hon lejonhona som ska ge karma-behandling till sin dotters förövare, kanske heter kenneln så... Det gör inte någon skillnad i att finna flickan.

Det finns ett visst värde i att veta tösen bakgrund, om hennes mor är ett socialfall eller har något annat tillkortakommande.
Ser även i tråden nu att någon sägs ha sett denna tös på bild som försvunnen tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in