Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-10, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Om planen från första början var att låsa in henne någonstans eller ta henne till hans äckliga "brushor" så spelar det ju ingen roll. Chansen att hon är okej och vandrar runt i stan är nära till noll, speciellt med tanke på att äcklet blivit dömd förut och har säkert polare som blivit det med.

Historiskt har det inte varit helt ovanligt att våldtäktsdömda fortsätter men då mördar de offren efter det att de tömt sina pungar in-ut-i dom för dom vill inte hamna i fängelse igen.

Det som möjligtvis kan tala emot detta är om flickan levde då mamzen fick kontakt med peddopervot
med reservation för om peddopervot fick panik.

Vi hoppas alla på det bästa för tjejen o hennes familj o andra anhöriga
Citera
2022-10-10, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprutmedkuk
Blir en dyr läxa för mamman som faktiskt är den ytterst ansvariga i den här tragiska röran. Detta skulle aldrig skett om hon hade uppfostrat rätt och haft pli på ungen. Ingen fadersfigur verkar finnas i flickans liv heller. Dysfunktionell soppa.

Stämmer det att flickan var placerad på ett HVB-hem?

Jag säger inget om denna mamma, för jag har absolut ingen insyn.

MEN, det är inte alltid föräldrars fel. Föräldrar kan ha uppfostrat rätt, haft stränga men rättvisa regler etc och ändå gör ungen som den vill och blir riktiga vildingar.
Citera
2022-10-10, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Aset som tog henne kan inte ha så många vänner, bara kolla hans facebook, inga likes på hans bilder.
Polisen borde slå på alla adresser som kan kopplas till honom.
Har dom inte hittat henne i morgon heller och han vägrar prata, då är det illa.
Skulle hon hålla sig borta frivilligt så borde dom närmaste veta det och varför.
Ja då är det illa. För som läget är nu så sitter L.S på leken. Dom har enligt MP setts senaste gången i Tolered. Vilket är nära där L.S har sitt boende. Om L.S kniper och inte säger ett dyft då har vi minsann inte mycket att gå på. Nästan mer för att visa hur mycket vi är på bakhasorna så testar jag att lägga ut en teori som jag faktiskt inte tror på själv. Som vi sett har hon en vän på sin FB. Vännen bor 18 min bilväg från L.S bostad. Är det den enda personen hon känner i Göteborg (vilket vi inte vet ett smack om) skulle hon möjligen kunnat ha sökt hjälp hos honom?. Då blir ju följdfrågan varför ger dom sig då inte till känna?.
Som sagt det bevisar väl mer hur svårt det hela är om nu inte L.S talar om vart hon är.

https://www.google.se/maps/dir/Norra...57.6328505!3e0
Citera
2022-10-10, 01:59
Medlem
xXoyKillSss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Aset som tog henne kan inte ha så många vänner, bara kolla hans facebook, inga likes på hans bilder.
Polisen borde slå på alla adresser som kan kopplas till honom.
Har dom inte hittat henne i morgon heller och han vägrar prata, då är det illa.
Skulle hon hålla sig borta frivilligt så borde dom närmaste veta det och varför.

Jag är fortfarande chockad över att hennes vänner inte spridit grejer på tiktok eller andra medier där barn i den åldern brukar hänga på. De brukar vara rätt snabba och väldigt aktiva i sitt sökande annars. Allting känns så tyst runt denna flicka. Vem är egentligen hennes närmaste?
Citera
2022-10-10, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprutmedkuk
Mamman bär alltså inget ansvar för sitt barn?

Är det någon som påstått det? men ska vi hård dra detta så är det skolans fel då för det va ju därifrån hon drog IDIOT!!
Citera
2022-10-10, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Det finns inte en jävel i Sverige som heter så din dumme efterblivne fan.

WTnamn?
Citera
2022-10-10, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Så är det. Tråkigt nog, men sant.

Troligtvis så släpper dom honom för att sätta span på honom som jag skrev tidigare :/

Oavsett so kommer han bli åtalat för grooming i första hand och det är detta han är anhållen för
Citera
2022-10-10, 05:04
Citat:
Ursprungligen postat av Sillchips
Oavsett so kommer han bli åtalat för grooming i första hand och det är detta han är anhållen för
Då lär han inte bli släppt ur häktet. Minst 2 års fängelse för vad han gjort plus återfallsförbrytare..det kan bli en saftig volta på 5 - 6 år att vänta eller mer beroende på vad som framkommer för övriga brott.
Senast redigerad av Massonite 2022-10-10 kl. 05:07.
Citera
2022-10-10, 05:18
Medlem
Min teori och vill helst inte ha någon påhopp:
Jag tror att mamman och flickan har en dålig relation och därmed har flickan rymt för att hon inte står ut mer. Flickan lär komma tillbaka snart, anledningen till varför hon inte har dykt upp än är pga att hela situationen över eskalerade och blev mer än förväntat och hon vågar ej handskas med konsekvenserna. Därför bör mamman tycker jag gå ut på sociala medier med en video där hon ber sin dotter att komma hem och att hon älskar och saknar henne osv.
Och vad den mannen har för inblandning osv har jag ingen kommentar åt, det sköter polisen.
Senast redigerad av DoubleZero 2022-10-10 kl. 05:39.
Citera
2022-10-10, 05:42
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
magnet och magnet de flesta ungdomar brukar hänga på "emotrappan". (i alla fall var det så förr).

Nej, de flesta emo-ungdomarna brukar hänga där, andra ungdomar gör det inte. Emos är inte en grupp man beblandar sig med om man tillhör en annan subkultur.
Citera
2022-10-10, 05:46
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybrmind
Jag har varit upptagen hela dagen idag och det sista jag läste igår var att det var fake, men nu har jag sett på GP att det är sant

Du har inte läst att det varit fake i en tidning.
Citera
2022-10-10, 05:47
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Då lär han inte bli släppt ur häktet. Minst 2 års fängelse för vad han gjort plus återfallsförbrytare..det kan bli en saftig volta på 5 - 6 år att vänta eller mer beroende på vad som framkommer för övriga brott.

Ja de blir de svårt för polisen med spaningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in