Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-10, 15:42
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hade hon gått runt på gatorna hade folk sett och sagt detta till polisen.
Hon har ett ganska alldagligt utseende och det är inte så många som är varse om hennes försvinnande då nästan inga tidningar skrivit om det.
När jag var i affären idag så såg jag 3-4 olika flickor som såg ut ungefär som henne. Fel stad dock.
Citera
2022-10-10, 15:42
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är ju det här som gör mig så jävla irriterad. Azbekern sitter anhållen, ja, dutti polis, men har snuten eller har de inte vänt upp och ner på hela snubbens lgh inklusive källarförråd, vindsförråd och tvättstuga?

Hoppas VERKLIGEN de gjort detta. Med Lisa Holm i färskt minne!!! Ber att det inte slutar på samma sätt!

Ps Azbekern ska ha suttit inne i 3 år för våldtäkt på barn, en 14-årig, och försökt på andra.
Ta reda på vilken domare det var som ansåg att utvisning inte var nödvändig i det här rovdjurets fall!

Ja, många unga nu mördade tjejer man får upp i minnet:-(
Killen verkar ju konsumera unga och dessutom trasiga tjejer.
Ett riktigt rovdjur.
Sedan också när de knappt får några straff så tar de ut svängarna ännu mer,
de blir modigare och modigare och töjer på gränser de egentligen inte ens från början hade.
Det är väl kanske det som hänt här, att denna flickan miste livet.
Vilken mardröm för hennes anhöriga:-(
Hon är ju bara 13 år.

Jag tror nog Polisen skulle vilja göra väldigt mycket mera än de verkar få göra.
Sveriges lagar skyddar ju oftast förövare.
Men en kropp tror jag man får söka nu, allt annat känns
inte troligt.
Hon kan vara mördad och hon kan faktiskt också ha tagit sitt liv- det är bara en tanke och en känsla jag också får, att hon kan ha gjort.
Citera
2022-10-10, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Utan att ha hängt med mer en de som står i tidningar, så tror jag att det är en ganska tråkig händelse, en tjej som kanske är lite utanför/mobbad hon börjar snacka med en kille på nätet, ljuger om sin ålder, åker ner i smyg och träffar honom. Berättar sin riktiga ålder för honom, och han spolar henne och åker hem till sig. Hon har inga cash att ta sig hem och skäms för att prata med sina anhöriga och åka hem.
att hon antingen gjorde sig av med sin mobil eller bara stängt av den. Är lite oroväckande faktiskt, men det är bevisligen en tjej som mår väldigt dåligt. Tror hon lever och så. Men mår som sagt inte bra

Han är ju dömd för våldtäkt mot barn sedan tidigare så tror inte han spolar henne för att hon berättade sin riktiga ålder direkt. Mobilen slängdes väl direkt hon kom fram till honom enligt uppgifter.
Citera
2022-10-10, 15:43
Medlem
2rs2pures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Något som förbryllar mig en del är att det är knäpp tyst i media om detta. NWT (Nya Wermlands Tidning) och GP (Göteborgsposten) har inte skrivit ett ord om detta.

Jag undrar verkligen över detta försvinnande, om det nu är ett sådant. Det som gör mig lite fundersam är att någon betalat hennes biljett via Swish och då borde det ju gå lätt att få fram identiteten på denne, vilket till och med modern verkar lyckats med.

Då borde det ju bara vara för polisen att inhämta denna person, om han nu går att finna förstås. Sen är det extra orosamt att det verkar vara blattar inblandade, tänker direkt gruppvåldtäkt.

Tycker inte det är alls konstigt det ej skrivs om i media.
Jag vet att detta sker hela tiden och har skett sen internet kom.
Jag var 10-13 år inne på olika chattforum och kom direkt i kontakt med 20-40 åriga män som letade efter barn att betala resa till att besöka dem, gå till hotell osv. Det är inte alls ovanligt, sen vissa barn söker närhet och uppmärksamhet, vissa är nyfikna, vissa tror de blir kära... Ofta handlar det om att barnet är ensamt/ej mår bra. Inte för man söker något "häftigt", tror knappast situationen på internet förändrats än för 15 år sedan då jag själv blev utsatt för en liknande situation som denna.

Man skriver ofta inte i media om det förens det är absolut nödvändigt för respekt till offret, som sedan ska växa upp och bli sedd som den där personen.
Citera
2022-10-10, 15:44
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Om man läser i mammans FB (sidan 1 här) så var de tydligen på mannens adress när mamman ringde upp honom på mobil,efter uppgifterna från SJ.
Polis skulle då vara på väg till adressen.
Först ska mannen uppgivit felaktigt namn.Därefter har mor,dotter och moster pratat under några sekunder.
Sen bryts samtalet och MGM med flickan springer från plats. Antagligen då den lille mannen inser att polis är på väg..?

Det som talar emot att han har bragt henne om livet är att hon tydligen levde när mamman fick tag på honom (om jag inte missuppfattade informationen) och varför skulle han vara helt dum i huvudet och göra det när han vet att mamman vet vem han är.

Är det någon här som känner till mannen? Håller han på med droger, kan han ha tillgång till en bostad där flickan nu gömmer sig (frivilligt)? Någon släkting kanske är bortrest och han har fått ansvar att vattna blommor och kolla posten?
Citera
2022-10-10, 15:44
Avstängd
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Hoppas att telefonen hittas av MP – kan man inte gå in på Find my Iphone och se vart den var påslagen senast?

Är det ingen anhörig som skriver i tråden? Vi är många här som gärna vill hjälpa till!

Mobiloperatören ser vilken mast den blev senast uppkopplad mot.

Sedan kan man se hur den stängdes ner.
Det finns 3 metoder.

Avstängning skickas ett "Hej Då"
Batteriet är slut, det syns också.
Slängd i sjön eller liknande blir det ett abrupt avslut
Citera
2022-10-10, 15:45
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Inte jätte svårt att hitta nya "polare" i centrala gbg. Räcker att sätta sig i ett hörn på nisse terminalen en stund så kommer nån fram till dig och frågar hur de är och är trevlig. Och erbjuder tak över huvudet. Sen tar han/hon med dig till nån förort och erbjuder sovplats. Sen är du med personen och bara drar runt lite överallt. krökar kanske tar droger, rånar folk för att få pengar till mat och annat. Så kan de se ut. Hon kommer hittas av en polispatrull om ett tag. Men innan dess har hon inte jätte roligt innerst inne.
Det är ju inte jätte normalt att skippa skolan och bara dra till gbg om man mår bra och livet är perfekt

vilket jävla inlägg. Inget här stämmer och du kommer se det snart.
Citera
2022-10-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Lite osammanhängande från mammans FB inlägg (sidan 2 denna tråd,hon var väl i panik)
Men mobilen ska ha "kastats",ska flickan meddelat en vän före "kastandet" på torsdagen.

Tack! Finns ju ingen anledning att kasta den. Förmodligen stängde hon av den, men ville göra ett statement. Skulle MP hitta den vore det illavarslande!
Citera
2022-10-10, 15:46
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Mobiloperatören ser vilken mast den blev senast uppkopplad mot.

Sedan kan man se hur den stängdes ner.
Det finns 3 metoder.

Avstängning skickas ett "Hej Då"
Batteriet är slut, det syns också.
Slängd i sjön eller liknande blir det ett abrupt avslut

Och allt detta går att se om man loggar in på ”find my phone”?
Citera
2022-10-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Och allt detta går att se om man loggar in på ”find my phone”?
Nej, det kräver hjälp från mobiloperatören också.
Citera
2022-10-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Han är ju dömd för våldtäkt mot barn sedan tidigare så tror inte han spolar henne för att hon berättade sin riktiga ålder direkt. Mobilen slängdes väl direkt hon kom fram till honom enligt uppgifter.

Ok, de visste jag inte. Ja då är de ju allvarligare om de är så. Men hon befann sig inte hemma hos honom och polisen verkar ta de ganska soft just nu, så de känns ju inte som något brott ligger bakom just nu. Nä jag får inte känslan att dom åkte nånstans, sågs på centralen en stund sen hände något som skiljde dom åt. Om de inte skett en husrannsakan hon honom så borde de ske snarast för säkerhetsskull så man kan släppa den grejen isf
Citera
2022-10-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksmp
Ja:-(

Göteborgsposten för nu 4 timmar sedan:
"Teorin: Våldtäktsdömd stämde träff med flickan.
En 13-årig flicka från Värmland saknas fortfarande, efter att i torsdags åkt tåg till Göteborg. En man i 20-årsåldern, hemmahörande på Hisingen, sitter anhållen i ärendet.
Han är tidigare dömd för våldtäkt mot barn och misstänkt nu för brott under rubriceringen kontakt med barn i sexuellt syfte, så kallad grooming."

Låst artikel så detta var det enda jag kunde läsa.

har polisen kommit på tanken att fråga var tjejen är? kan någon ringa och tipsa dom om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in