Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 15:28
Avstängd
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargis
Har någon varit nere vid bilkyrkogården vid Syrhålamotet och kollat?

Nej, inte med MPS i alla fall.

Varför skulle vi leta där?
Finns det en bil inblandad?
Det finns ju bussar dit iofs: 23, 34, 121 och Svarta.
Citera
2022-10-11, 15:29
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Fast MP sa klart och tydligt att hon sågs senast natten mellan fred-lörd. Alltså inte på fredagen.

Det kommer mycket motstridiga uppgifter nu och plötsligt går polisen ut med hundar i Biskopsgården, flera dagar efter att hon syntes till. Jag hoppas innerligt att hennes mamma eller någon som står flickan nära har fått livstecken som inte vi andra får reda på.

Utifrån ser polisens insatser ut som ett stort skämt. Vi pratar om en trettonårig flicka här. Inte en deppig 50 åring eller bortsprungen hund!
Kan det inte vara att de menar sista livstecknet? dvs ett sms som skickades från killens mobil "från henne" under natten.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tydligen söker de mer noggrant med hundar idag. Känns som de famlar i blindo.

Funderar på om de tror att hon håller sig undan frivilligt endast pga att den initiala rymningen var frivillig? Men de har inte ett spår av henne sedan hon sprang iväg med mannen utanför huset.
Låstes hon in någonstans?
Hjälper någon snubben att hålla henne ”gömd”?
De tror att hon håller sig undan frivilligt endast för att misstankar om brott saknas.
Lars Hedelin [presstalesperson för Polisregion Bergslagen, min anm.] säger även att flickan är frivilligt försvunnen i nuläget är en hypotes.

– I den bemärkelsen att vi inte har någon konkret misstanke om brott, då finns anledning att tro att hon håller sig undan frivilligt. Men det är ju en hypotes.

Så det är ingen bekräftad uppgift?

– Nej det kan det inte vara, då vi inte vet var hon är, säger Lars Hedelin.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...rta-frivilligt

Det är en hypotes i brist på annat. De vet inget.

Thomas Fuxborg, presstalesperson i polisregion Väst, säger dock detta:
– Mannen och flickan har varit synliga tillsammans och sen finns uppgifter i samband med det som gör att vi förstår att hon håller sig borta frivilligt. Jag kan inte gå in på några detaljer, säger Thomas Fuxborg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Fast MP sa klart och tydligt att hon sågs senast natten mellan fred-lörd. Alltså inte på fredagen.

Det kommer mycket motstridiga uppgifter nu och plötsligt går polisen ut med hundar i Biskopsgården, flera dagar efter att hon syntes till. Jag hoppas innerligt att hennes mamma eller någon som står flickan nära har fått livstecken som inte vi andra får reda på.

Utifrån ser polisens insatser ut som ett stort skämt. Vi pratar om en trettonårig flicka här. Inte en deppig 50 åring eller bortsprungen hund!

Men det var väl då den anhöriga såg båda utanför huset och de sprang? Är väl samma tillfälle?
Sedan dess finns inte ett enda spår enligt expressen.

”Vi letar inte, hon kan va på väg hem” sa polisen för inte så längesedan.
Idag söker man med hundar i biskopsgården.
Ja det är bra att de gör något iofs.
Men med tanke på att de inte fått bekräftelse på att hon är okej (verkar det som) så tyckte jag också att de agerade lite nonchalant.
Han kanske tog henne till en likasinnad polare och bad honom att hålla henne inlåst.
Någonstans måste ju hon fått hjälp med mat, vatten toalett osv
Citera
2022-10-11, 15:30
Medlem
-Hengpung-s avatar
Grattis på födelsedagen Naemi. Jag hoppas och ber att du återfinns välbefinnande.
Citera
2022-10-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
De tror att hon håller sig undan frivilligt endast för att misstankar om brott saknas.
Lars Hedelin [presstalesperson för Polisregion Bergslagen, min anm.] säger även att flickan är frivilligt försvunnen i nuläget är en hypotes.

– I den bemärkelsen att vi inte har någon konkret misstanke om brott, då finns anledning att tro att hon håller sig undan frivilligt. Men det är ju en hypotes.

Så det är ingen bekräftad uppgift?

– Nej det kan det inte vara, då vi inte vet var hon är, säger Lars Hedelin.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...rta-frivilligt

Det är en hypotes i brist på annat. De vet inget.

Thomas Fuxborg, presstalesperson i polisregion Väst, säger dock detta:
– Mannen och flickan har varit synliga tillsammans och sen finns uppgifter i samband med det som gör att vi förstår att hon håller sig borta frivilligt. Jag kan inte gå in på några detaljer, säger Thomas Fuxborg.

Nu är de lite mer försiktiga i sina uttryck. Börjar de tvivla kanske? På att det är helt frivilligt.
Tidigare idag var det väldigt glasklart från polisens sida men nu svajar det.

Den detaljen är ju att hon sprang iväg med mannen…frivilligt förmodar jag. Men vad hände sen? Den stora frågan
Citera
2022-10-11, 15:32
Medlem
Folk säger att hon håller sig undan frivilligt, men tänk om hon är mördad?
Citera
2022-10-11, 15:32
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Vad han kanske inte räknat med var att ett ytterligare potentiellt offer i hans smutsiga hantering av småflickor,skulle råka vara, ett redan sargat "problembarn"?
Och då menar jag inte att han gråter å flickans vägnar,utan av självömkan över den situation han nu försatt sig i.
Citera
2022-10-11, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saysmile
Helsvensk. Heter Emelie egentligen, har en förkärlek för utländska herrar.
SÅ mamman har inspirerat dottern att söka sig till sådana män?..
Hmm, vad ska man säga.. Tragiskt minst sagt..
Citera
2022-10-11, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
I dag fyller Naemi 14 år. Hennes mamma berättar att de hade tänkt fira genom att gå på ”Halloween på Lisberg” tillsammans nu är mamman i stället i Göteborg utan henne, för att leta.

Hennes dotter vårdas enligt LVU sedan flera år tillbaka sedan föräldrarna ansetts brista i omsorgen om flickan, men enligt mamman har de haft bra kontakt den senaste tiden.

https://www.expressen.se/nyheter/nae...nya-sokinsats/

Enligt mamman har de haft bra kontakt senaste tiden, jaha, varför hör hon inte av sig då om hon håller sig undan frivilligt?
Citera
2022-10-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Trevligt att polisen äntligen bekräftar det man sagt hela tiden. Folk hetsar upp sig så jäkla mycket i onödan.

Vadå bekräftar? Att hon skulle hålla sig undan frivilligt?
Det är inte mer än spekulationer. Då har inte mer att luta sig tillbaka på än någon annan som spekulerar. De har säkert hållit i några förhör med den häktade men om det framkom något av värde så borde de ha fått tag i henne tills nu, förutsatt att hon gör det frivilligt.
Citera
2022-10-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Folk säger att hon håller sig undan frivilligt, men tänk om hon är mördad?

Den svenska polisen lyser med sin inkompetens, för några timmar sedan gick de ut coh sa att hon håller sig undan friviligt. nu verkar de börja ändra sig:

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...got-1.82984400

För vart håller hon sig annars gömd, hon känner ingen här förutom pervot hon träffade som nu är inlåst (för gott hoppas jag, men så kommer det inte att bli, han kommer ut och våldtar barn igen, tack Reinfeldt och Moderaterna "öppna era hjärtan"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in