2022-10-11, 17:48
Medlem
Reimers avatar
Goda nyheter

Vi får hoppas de är i bättre skick än den senaste gruppen som utväxlades.

Citat:
32 ukrainska krigsfångar fria

32 soldater tillhörande Ukraina har frigivits efter ett fångutbyte med Ryssland, rapporterar norska Dagbladet med hänvisning till nyhetsbyrån Reuters.

https://www.expressen.se/nyheter/sen...en-av-ukraina/
Citera
2022-10-11, 17:48
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Svårt att veta. Ryssarna har underrättelser som de inte går ut med offentligt. Ukrainska truppförflyttningar kanske? En rysk drönare som har upptäckt ett intressant mål?

Tyvärr, finns inga ryska drönare kvar, bara iranska. Uppenbarligen såg de i alla fall en lekplats, du kanske kan förklara strategin i att slå den, hade det inte vart bättre att slå mot trupper/material?
Citera
2022-10-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vi får väl se om det är bättre än S300 som används annars blir det svårt att sälja fler av dom. Men tyskarna bryr väl sig inte längre då makten mot folkets vilja avindustraliserar landet.
Intressant hur IRIS-T står sig mot S-300. S-400 blev flopp mot en F-35a.
Lär inte vara bättre än Patriot eller THAAD, men vi får se om den kan prestera lika bra som S-300
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monarkiknullaren
echeloner med fordon från belarus på väg till frontlinjen. satan vad det ska slaktas nazister nu! surprise surprise motherfuckas! vitryssland hade en liten present till er nassar!

Ok. Du menar att Nu jävlar kommer det hända grejer när man skickar ersättning motsvarande vad ni bögpedofiler förlorat senaste dagarna
Citera
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Hur vet du att Ryssland trodde att Ukraina skulle falla på några dagar?
Jag tror det är västpropaganda som har blivit en sanning.
Om man upprepar något tillräckligt många gånger…

Det har blivit ett begrepp, detta. Vem var det som sa "Vi ska ta Kiev på tre dagar !" ? Det lär ha kommit från den ryska militären (ett rykte säger att Putin sa det i ett enskilt samtal till den kinesiske ledaren- Chi), för att sedan upprepas av flera ryska propagandister på ett tidigt stadium. Bland andra Margarita Simonjan sa "två eller tre dagar". Vladimir Solovjev sa bestämt:"Vi kommer att ta Kiev !" och såg ut som om han menade tre dagar. Men han uttryckte sig senare i mer försiktiga ordalag.

Nu är det kanske västpropaganda, men från början var det definitivt rysspropaganda.
-
Citera
2022-10-11, 17:50
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det var såklart inte meningen att bomben skulle hamna där.

Ingen har med att göra vad Ryssland transporterar inom sitt eget land!
Alla angrepp av sådan art, klassas som terrorattentat, det har Kreml också redan tydligt klargjort.

Inte meningen? Med ryska superraketerna? Menar du att ryssen missar sina mål?

Utan att gå in på vem Krim tillhör, så med din logik får ryssen göra vad han vill i Ukraina men Ukraina ska inte slå tillbaka. Du är ett riktigt kioskmongo,
Citera
2022-10-11, 17:53
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Bra precision nu på de ryska missilerna. Dubbla attacker på två kraftstationer två dagar i rad ända borta i Lviv som ligger så långt från fronten man kan komma. Ukrainas elnät är på väg att klappa ihop.
Men media fortsätter förstås ljugs om att ryssarna bara försöker döda civila...

Så du säger att ni tycket det var värt att slå en lekplats? Kan du inte förklara det för mig.
Citera
2022-10-11, 17:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Det är helt klart en upptrappning av kriget vi ser så nu ligger Ukraina risigt till. Zelenskys dagar är räknade så han kommer säkert försöka fly innan veckan är slut.

Tredagarskriget börjar närma sig sitt slut?
Citera
2022-10-11, 17:54
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så om jag förstår dig rätt. Så länge man siktar på militära mål så är det ok även om man vet att CEP på sina missiler är fruktansvärd.

Kan du förklara för mig varför man inte sköt på centrum av Kyiv på natten när människor låg i förorterna och sov? Har du någon bra förklaring på det så kanske jag kan släppa dig från att bli kallad idiot.

Om man siktar på infrastruktur så borde det inte spela någon roll, eller hur?
Jag tror man har bättre överlevnadschanser dagtid än nattetid. Kl 08.30 är man i regel påklädd och har ätit frukost. Sen blir samhället mer paralyserat om el, vatten och mobilnät slutar fungera på morgonen. En viss chockeffekt. Det finns en avsikt och orsak till allt och även om du tror att ryssarna skjuter på slumpvisa mål närsom, så får du berätta för mig vad den logiken är.

Vad gäller precision och civila mål antar jag att du skrek rätt ut när USA angrep Irak. Eller när NATO angrep Jugoslavien. Kanske inte lika intressant att börja yvas om missiler som inte träffar sina mål då.
Citera
2022-10-11, 17:56
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Bra precision nu på de ryska missilerna.

Ja. Träffade mitt i lekparken:

https://static.cdn-expressen.se/imag...x9/1280@40.jpg

Bra precision, utan tvekan.
Citera
2022-10-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Du tror inte att Washington och London möter samma öde?

Ryzzen känner sig säker tills ett par Tridents kommer på besök till Moskva.
Citera
2022-10-11, 17:57
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monarkiknullaren
det är inte ryssland som viftar med regnbågsflaggor. det är ni jävla fascister i sverige som dör det.

Ryssarna verkar dock inte ha något emot att ägna sig åt lite bögeri ute på fältet.

https://twitter.com/bayraktar_1love/...8r9Lr-kZo3ZBxw

Men några prideflaggor tror jag faktiskt inte att ryssarna viftar med i Ukraina. Vit flagg är dock en stigande trend.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in