Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 18:04
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
GW har alltid sagt i media att göteborgspolisen är bäst i hela landet på att lösa brott.

Det gällde mord och de uttalandena var ju för 15år sedan.
Citera
2022-10-11, 18:04
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon har ju gett sig av frivilligt och just nu finns inget som tyder på att hon INTE skulle hålla sig undan frivilligt.
Vad skall han säga?
Att de inte har en aning...och att många inom Polisen är upptagna av annat eller går på kurs om värdegrund och lågaffektivt bemötande....
Citera
2022-10-11, 18:05
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbanett
Jag tror knappast att dottern har fillers.. får man ens göra det på någon som är omyndig? 🤔
Jag kunde inte se så mycket på hennes fb den var ganska stängd men såg några bilder och tyckte väl inte att det stog mamma i pannan direkt. Jag personligen kan tycka att man bör se lite mer "vuxen" ut på sociala medier när man är förälder. Hade jag inte vetat bättre hade jag kunnat tro att mamman är nånstans i övre tonåren nästan.

Men med det sagt är det inget som tyder på att hon skulle vara en dålig förälder, det är ju bara mina fördomar som pratar..

Samma,samma.
Och med det sagt,behöver ej vara en" dålig mamma".
Utan en mamma,som söker sitt barn.
Citera
2022-10-11, 18:06
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Att de inte har en aning...och att många inom Polisen är upptagna av annat eller går på kurs om värdegrund och lågaffektivt bemötande....
De är ju inte upptagna med annat - och att hon sprang ifrån sin släkting talar starkt för att hon håller sig undan frivilligt.
Varför skall han spela idiot istället för att berätta vart utredningen pekar.
Citera
2022-10-11, 18:07
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Det gällde mord och de uttalandena var ju för 15år sedan.

Ja de var ett tag sen han sa detta, han sa att de löser mest brott av alla polisdistrikt, men de var nog mord som han nämde då? samt berömde göteborgspolisen.
Citera
2022-10-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det finns massor. När jag var i gbg för ett par år sedan så hamnade jag i ett.
Majoriteten av byggnaderna där är hotell eller butiker. Jag känner inte till några lägenheter där. Upplys mig gärna.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hon måste ha hittat nånstans att sova inomhus annars hade hon frusit ihjäl.
Nja, visst går det att överleva ute vid den här tiden på året utan någon utrustning. Men jag tror inte hon är ute, jag tror att hon är hos någon kompis till den häktade eller död.
Citera
2022-10-11, 18:08
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, du försöker lägga ansvaret på tjejen -- trots att du pratar om en dömd våldtäktsman.

Nej, det som inte spelar någon roll är vad tjejen har gjort och inte -- en 23 åring har ansvaret att säga nej till 14 åring ... Det går inte att låtsas annat.

Han har gjort fel och hon är ett barn och ett offer för honom - alldeles oavsett vad hon uttalat.

Jag skrev att killen har gjort totalt fel, ändå tar det 3sekunder innan nå jävla idiot medvetet misstolkar. Självklart är ansvaret hans, men det den hör tjejen är nog inget oskyldigt lamm i nån disneyfilm. Glöm det
Citera
2022-10-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Ja nu har ju inte alltid polisen så gott handlag med unga struliga tjejer. Visst här va tjejen 20år.

https://www.expressen.se/kvallsposte...inna-obemarkt/

Vad vill jag ha sagt med detta då?

1. Många poliser är lata svin och i det här fallet så var nog Tv:n och fikat intressantare än att titta till en svårt drogad ung tjej.

2. Polisen har 4 000 sidor som handlar om Michelle. Statliga behandlingshem över 2 000 sidor.

Sådana här tjejer kan ställa till med mer än va ni anar och är väldigt måna om att alltid ses som offer.

Den här 14åriga tjejen som är försvunnen behöver ju inte, och är troligtvis inte alls nån oskyldig ängel. Hon är tillräckligt gammal för att förstå att putar hon lite med läpparna och särar på benen så finns det alltid folk som kommer nappa och göra som hon säger.

Kommentarer som "hon är ett barn" undanbedes. Visst gjorde blatten total fel, men tjejen kan ju mycket väl ha varit drivande. Jag säger inte att det är så. Inte alls. Men unga tjejer kan vara väldigt manipulativa och hon va nog beredd att göra ganska mycket för att slippa sin nuvarande situation som hon av förklarliga skäl inte var nöjd med.

13. Varför försöker du mfl. smyga upp ett år och göra henne till 14? Hon har inte fyllt det än. För att sedan lägga till ytterligare 1 så hon blir 15? 15 byxmyndig, ser ut som 17 kunde vart 25 osv. Även om du undanber dig det är hon ett barn.
Citera
2022-10-11, 18:09
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Anger man Godvädersgatan 23 som hans adress eller som brottsplats?

Godväder anges som hans adress i häktningsprotokollet. Har sett i andra fall att denna ibland skiljer sig från folkbokföringsadressen.

Norra Fjädermoln anges i häktningsframställan som både bostads- och brottsplatsadress.
Citera
2022-10-11, 18:10
Medlem
goseigens avatar
Tre dygn sedan idioten plockades in, så tjejen har varit borta åtminstone lika länge.

Andra borde väl ringa om hon var hemma hos dem för att få Browniepoints.

Det är ändå inte som en världsstad och hon är inte gammal nog att jobba i en bar eller något sådant.

Samtidigt måste de ha en anledning till varför han inte är misstänkt för något mer.

Så vi får hoppas att hon är hos någon annan som förhoppningsvis berättar med tiden, för en vilsen trettonåring hade nog annars redan dykt upp, snattandes något eller sovandes någonstans.
Citera
2022-10-11, 18:10
Medlem
Jag tittade på mammans Facebook
Och funderar på om dottern lärt sig ragga av mamma
Hugaligen vilka jävla bilder
Citera
2022-10-11, 18:12
Medlem
Mailmanss avatar
Från Expressen:
Citat:
Den sista iakttagelsen av flickan ska enligt samma uppgifter ha varit i närheten av mannens bostad, där en släkting sett henne och mannen, innan de sprang åt varsitt håll. Där tar spåren efter Naemi slut.

Vems släkting, våldtäkts-uzbeken eller Naemis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in