Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 18:19
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Jag skrev att killen har gjort totalt fel, ändå tar det 3sekunder innan nå jävla idiot medvetet misstolkar. Självklart är ansvaret hans, men det den hör tjejen är nog inget oskyldigt lamm i nån disneyfilm. Glöm det

Tänker samma.
Det finns ingen "vinnare" i det här.
Flickan gjort fel val.
MG gjort dito.
Tror inte han tänkte denna utgång,när han betalade flickans biljett?
Försvarar ej MG.
Tvärtom?
Som,skrivet innan,MG vid häktningsframställan,gråter och flickan är fortfarande försvunnen..
Citera
2022-10-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Runt Odinsgatan t ex. Där var jag.

Det finns mycket gott om diverse gubbar och äldre ungdomar som ger en sängplats mot lite kel. Jag har hört åtskilliga sådana historier när det handlar om unga som rymmer från behandlingshem och annat t ex.

Where there's a troubled kid, there's always 10-20 men to take advantage of it..

De här männen finns till och med inne på ungdomshemmen. Jättemånga tjejer som bor på ungdomshem blir sexuellt utnyttjade av den manliga personalen.
Citera
2022-10-11, 18:20
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Odinsgatan räknar jag knappast som centralstationen
100 meter bort.. Är dagens människor så jävla bortskämda med färdmedel att de ser 100 meter som en betydande sträcka?
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Då tror jag mer på någon förort, typ Angered eller liknande.
Fast om hon har någorlunda självbevarelsedrift så borde hon söka sig till snällare människor för husrum, och sådana hittar man väl inte i Angered?
Citera
2022-10-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Tänker samma.
Det finns ingen "vinnare" i det här.
Flickan gjort fel val.
MG gjort dito.
Tror inte han tänkte denna utgång,när han betalade flickans biljett?
Försvarar ej MG.
Tvärtom?
Som,skrivet innan,MG vid häktningsframställan,gråter och flickan är fortfarande försvunnen..
Ja, hans tänkta utgång var att komma undan med att våldta en uppenbarligen väldigt störd 13 åring som behöver hjälp. Oj, vad synd om den krokodilgråtande dvärgen.
Citera
2022-10-11, 18:22
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon har ju gett sig av frivilligt och just nu finns inget som tyder på att hon INTE skulle hålla sig undan frivilligt.
Vad skall han säga?

Att ge sig av frivilligt och hålla sig borta frivilligt är två helt olika saker som polisen inte ska spekulera öppet om.

Om inget tyder att hon inte håller sig borta så är det helt irrelevant. Sökinsatsen ska inte kompromissas för det, på något plan.
Citera
2022-10-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
Är det en släkting till flickan som sett dom springa åt olika håll? Är det gm:s släkting så tror jac inte mycket på den uppgiften.
Mammans syster väll?
"Min ena syster var på plats när jag fick kontakt med honom medans de inväntade polisen" från första inlägget.
Citera
2022-10-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
100 meter bort.. Är dagens människor så jävla bortskämda med färdmedel att de ser 100 meter som en betydande sträcka?

Fast om hon har någorlunda självbevarelsedrift så borde hon söka sig till snällare människor för husrum, och sådana hittar man väl inte i Angered?

Det spelat ingen roll om det är 100 meter bort. Det räknas inte till centralen. Samma med brunnsparken som ligger 100 meter åt andra hållet.

Att jag skrev Angered var att jag tänkte den häktade kunde ha kontakter där. Men det är bara min egna lilla teori.
Citera
2022-10-11, 18:25
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon har ju gett sig av frivilligt och just nu finns inget som tyder på att hon INTE skulle hålla sig undan frivilligt.
Vad skall han säga?

Ingenting man inte vet?

Att ge sig av frivilligt och hålla sig borta frivilligt är två helt olika saker som polisen inte ska spekulera öppet om.

Om inget tyder att hon inte håller sig borta så är det helt irrelevant. Sökinsatsen
Citera
2022-10-11, 18:25
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WesternState
Naemis

Fan vad hemskt att det sett henne springa och sen tappat bort henne :/
Citera
2022-10-11, 18:26
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Givetvis för att Polisen vet att hon håller sej undan frivilligt.

Men de vet ju uppenbarligen inte det till 100%. Man börjar inte en ny sökinsats med hundpatrull om man inte vet 100%. Han påstår dessutom att det är en teori.
Citera
Medlem
Liberty75s avatar
Det faktum att Naemi och Latif sprang åt olika håll när de stötte på Naemis moster utanför huset, har säkert bidragit till Polisens åsikt om att hon håller sig undan frivilligt. Där hade hon ju chansen att stanna med mostern om hon verkligen ville bli räddad.
Citera
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
De här männen finns till och med inne på ungdomshemmen. Jättemånga tjejer som bor på ungdomshem blir sexuellt utnyttjade av den manliga personalen.

Själv kände jag för cirkus femton år sedan en man som hade jobbat på behandlingshem för unga tjejer. Flera av hans kolleger blev anmälda och det blev polissak. Hade inte en annan tjej på hemmet vittnat om att tjejen sagt till henne att hon hade hittat på historien för att "hämnas på några ur personalen" som hon inte gillade, så hade flera helt oskyldiga män kunnat sitta inne för sexualbrott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in