Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 19:24
Medlem
Läste just i Aftonbladet att hon fyller 14 år idag. Nog borde hon vilja bli firad? Få ett grattis från familj och vänner? Hoppas hon kommer fram nu.
Citera
2022-10-11, 19:25
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Den stackars våldtäktsmannen är kanske orolig att han ska utvisas nu när vi kommer ha en regering som inte tycker att folk som fått uppehållstillstånd och våldtar barn ska få stanna här, tillskillnad från Maggan och hennes vänner, de RÖDGRÖNA!

RÖDGRÖNA

Så menade jag inte riktigt ..Ja..
Rödgröna mer versaler?
Skrev väl lite ironiskt,att pedofilen begrät sitt eget öde,Inte flickans?
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Det här att de sprang åt olika håll, är det expressens ord eller har det framkommit från familjemedlemmarna?

i efterlysningen står det så här:

"Min ena syster var på plats när jag fick kontakt med honom medans de inväntade polisen, han svarade och försökte uppge felaktigt namn först och sa jag vet inte vem du är eller hon, medans jag fortsatt påpekade hans riktiga uppgifter jag hade via swish samt infon om att han köpt en tågbiljett till min dotter, så sa han sen ”prata med din mamma” fick tala med henne, hon lät medtagen och nedstämd.
Under tiden är även min syster inkopplad i samtalet som försöker få henne att följa med lugnt och stilla, då han börjar säga saker till henne i bakgrunden vilket hon svara Ok på, så vet inte om hon svarade oss eller honom..
för sen lades det på.
Har detta samtal inspelat.
Men han valde ist då att springa ifrån platsen med henne."

Jag uppfattade det som att systern var på plats i göteborg, troligen utanför hans hus. Hon är inkopplad i telefonsamtalet och försöker få henne att följa med mostern. sen ser mostern dom springa ifrån platsen efter att Latif sagt något till flickan.

Att de sprang åt olika håll, är det expressens ord endast eller har det framgått?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Polis gick idag ut med att hon håller sig undan frivilligt, så de har sett livstecken ifrån henne efter anhållandet. Sen måste hon såklart hittas asap, vad som helst kan ha hänt efter det. Min gissning är psyket. Håller tummarna
Hänt mycket sedan i morse, som du vetat om din agenda inte styrde allt ditt tänkande.

I morse:
Citat:
Polisens teori: Försvunna flickan håller sig undan frivilligt
Citat:
Polisen söker inte aktivt efter tonårsflickan som har varit försvunnen sedan i torsdags.

Några timmar senare:
Citat:
– Vi kommer att göra ett omtag. Vi har redan påbörjat ett lite mer noggrant närsök från den sista iakttagelseplatsen av flickan, uppe i Biskopsgården nu i helgen, säger Thomas Fuxborg, presstalesperson vid Göteborgspolisen.
Citat:
Polisen vädjar om hjälp att hitta den unga flickan som varit försvunnen sedan i torsdags och går på sin hemsida ut med namn och bild på henne.
Citat:
"Med de här tipsen försöker vi snäva till området där vi kan leta", säger Lars Hedelin, presstalesperson vid polisen i Bergslagen, när han berättar om sökinsatsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, en person som ger dig på 14-åringar är inte pedofil.

Däremot är han rejält otäck och ger sig på barn -- men en 14-åring är inget prepubertalt barn - så pedofil är fel benämning.

Han är hebefil och han är farlig för unga flickor.

Här håller jag med dig till 100%.
Folk missbrukar ordet pedofil. De flesta vet inte vad ordet innebär. Folk borde läsa på lite.
Senast redigerad av Klas-Brynolf 2022-10-11 kl. 19:46.
Citera
2022-10-11, 19:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Absolut. Man kan inte hantera försvinnanden av barn- och ungdomar likadant som man hanterar försvinnanden av vuxna. Det är återigen ett område där det krävs fingertoppskänsla hos utredarna vad beträffar vad och hur mycket man kommunicerar till pressen och allmänheten.

Samtidigt är det jävligt angeläget att flickan kommer till rätta snarast möjligt. Och vi vet ju hur kritiska första dygnen är. Då kanske det ändå kan vara nödvändigt att gå ut med en hel del information efter noggrant övervägande.
Jag är väldigt överens med dig om detta - men jag tror att polisen försöker ge nödvändig information utan att öka riskerna för henne.
Jag har svårt att kritisera polisen i det här läget.
Citera
2022-10-11, 19:27
Bannlyst
Det finns många luffare som gärna håller en 13-årig tjej gömd, men frågan är nu när dom vet att polisen letar efter henne och har dom sex så räknas det som våldtäkt på barn, inget man vill dömas för.
Citera
2022-10-11, 19:28
Medlem
Frog99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ja,lite rörigt.Hon vantrivs i familjehemmet,vill tydligen bo hos mamman,mamman tydligen uttryckt att de har en väldigt stark relation.
Om flickan väljer att hålla sig undan p.g.a SOC och att åter bli placerad någonstans (kanske denna gång med mindre rymningsrisk) - varför ringer hon inte sin åtminstone? På en anonym kontantkortsmobil?
Eller,har hon gjort det under helgen? "Indikationerna" om att hon var vid liv då?

Flickstackarn vantrivs i skolan med.
Haft det väldigt jobbigt där
Citera
2022-10-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Varför ringde mamman till snubben?
Om nu polisen redan var på väg hade det ju varit enklare om de fått sköta det hela, och då hade ju barnet redan varit hemma…
Har det framgått varför hon ringde?

Håller helt med.

Morsan är ju helt jävla efterbliven.
Citera
2022-10-11, 19:29
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.pts.se/sv/nyheter/telefo...-augusti-2022/

Jo. Alla nyköp.
"Efter den 1 augusti 2022 är det inte längre möjligt att köpa oregistrerade och anonyma kontantkort till mobilen. "
Alla som har ett oregistrerat kontantkort inköpt innan lagen trädde i kraft i Augusti har till januari 20023 på sig att registrera.

Har hon köpt nytt kontantkort i dagarna måste hon visa ID - och kortet blir därmed registrerat.

Men det kan vara ett äldre ?
Citera
2022-10-11, 19:30
Medlem
Frog99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det här att de sprang åt olika håll, är det expressens ord eller har det framkommit från familjemedlemmarna?

i efterlysningen står det så här:

"Min ena syster var på plats när jag fick kontakt med honom medans de inväntade polisen, han svarade och försökte uppge felaktigt namn först och sa jag vet inte vem du är eller hon, medans jag fortsatt påpekade hans riktiga uppgifter jag hade via swish samt infon om att han köpt en tågbiljett till min dotter, så sa han sen ”prata med din mamma” fick tala med henne, hon lät medtagen och nedstämd.
Under tiden är även min syster inkopplad i samtalet som försöker få henne att följa med lugnt och stilla, då han börjar säga saker till henne i bakgrunden vilket hon svara Ok på, så vet inte om hon svarade oss eller honom..
för sen lades det på.
Har detta samtal inspelat.
Men han valde ist då att springa ifrån platsen med henne."

Jag uppfattade det som att systern var på plats i göteborg, troligen utanför hans hus. Hon är inkopplad i telefonsamtalet och försöker få henne att följa med mostern. sen ser mostern dom springa ifrån platsen efter att Latif sagt något till flickan.

Att de sprang åt olika håll, är det expressens ord endast eller har det framgått?
Men jag förstår verkligen inte varför mostern inte håller kvar flickan ? Då hade hon garanterat varit hemma redan i fredags . 😢
Citera
2022-10-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Men det kan vara ett äldre ?

Absolut. Hon kan ha ett kontantkort som är köpt innan 1 augusti och haft med sig detta till Göteborg, utöver det hon redan hade i sin mobil.

Men troligt? Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in