Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 21:07
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Vem har sagt att hon är i Göteborg?

Detta har jag tolkat det ifrån:

”Flickans mamma har tidigare berättat att de hade tänkt fira flickans 14-årsdag genom att gå på ”Halloween på Liseberg” tillsammans. Istället tillbringade mamman sin tid i Göteborg för att leta efter henne.”

”– Hon är hos mig och träffar mig, vi bor väldigt nära varandra och vi har bestämt att vi ska börja träna ihop på samma gym, sa mamman”
Citera
2022-10-11, 21:07
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilam30
Ja. Men hon hade också kunnat ligga i buskagen runt länsmans/biskop/långströmsgatan. Hon kanske är en "känd" rymmare och polisen vet det. Men i ett annat scenario träffar hon fel "pedofil". Hamnar i en buske istället för att bli "hittad". Skogsområdet i det här området är enormt. Jag tänker på Elin Krantz, det tog dagar innan hon hittades och hon låg 50 meter ifrån där hundratals personer passerar varje timme.

Ska vi som du gör nu, ge cred till polisen för att de gissade/chansade rätt och gick på tidigare data? Och det slutade väl?
Det finns många sjuka, skadade, störda personer ute i samhället. Det gör mig mörkrädd. Och jag vet det mesta.
Ja du skall ge cred till polisen. De gick på sina informationer och inte på vad som kunde tänkas vara p g a hennes historik.

Du behöver inte berätta för mig hur många sjuka personer det finns ... Jag har träffat sjuka personer sedan jag var liten och sista gången när jag var trettitvå.

Polisen har agerat rätt här -- det finns ingen diskussion om det.
Citera
2022-10-11, 21:08
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Flickan "får" väl förresten inte vara med sin mamma om mamman förlorat vårdnaden i ett tidigare skede? Det är kanske tillfälligt...

Ja det är oklart.

Antar att man kanske har överseende med tanke på läget? Oklart
Citera
2022-10-11, 21:09
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Flickan "får" väl förresten inte vara med sin mamma om mamman förlorat vårdnaden i ett tidigare skede? Det är kanske tillfälligt...
Korrekt. När det gäller hennes placering får man invänta en ny dom/nytt beslut.
Citera
2022-10-11, 21:10
Medlem
Mkt glädjande nyheter! hemskt när barn försvinner. Med största sannolikhet en av alla hundra tips som fick resultat. Säkert därför polisen började söka förut också. Hade varit intressant att veta vart dom hittade henne och hur. Nu måste fokus vara att fixa en plats till tjejen där hon trivs och mår bra så hon slutar upp med dessa rymningar. Om det är på ett familjehem eller ge mamman en ny chans vet jag inte. Men fokus måste vara på att tjejen trivs och mår bra där hon är
Citera
2022-10-11, 21:10
Medlem
Psykonaut-s avatar
White trash slödder.

Dottern vårdas enligt LVU sedan flera år tillbaka sedan föräldrarna ansetts brista i omsorgen om flickan, men enligt mamman har de haft bra kontakt den senaste tiden.
https://www.expressen.se/nyheter/14-...d-valbehallen/
Citera
2022-10-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Detta har jag tolkat det ifrån:

”Flickans mamma har tidigare berättat att de hade tänkt fira flickans 14-årsdag genom att gå på ”Halloween på Liseberg” tillsammans. Istället tillbringade mamman sin tid i Göteborg för att leta efter henne.”

”– Hon är hos mig och träffar mig, vi bor väldigt nära varandra och vi har bestämt att vi ska börja träna ihop på samma gym, sa mamman”

Man kan alltså inte förflytta sig på det knappa dygn efter att detta skrivits? "Sin tid" i Göteborg kan ju även det tolkas som att hon redan är någon annanstans.

Tycker du skall tagga ner lite i din argumentation.
Citera
2022-10-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Är du efterbliven eller full?
Du tror inte hon redan i sitt korta liv har fått smaka på en jävla massa käftsmällar från verkligheten? Tjejen har bott i 7-8 år i olika konstellationer som inte varit hennes familj, och vantrivs till den milda grad så hon rymde till en tio år äldre ful dvärg som suttit inne för tre våldtäkter på barn.
Den som ska ha en käftsmäll är från verkligheten är fan du.
Idiot.

Ja och dessa konstellationer måste ha varit hemska platser, antagligen gett henne telefonförbud och tvingat henne att göra sysslor

Hon är en snorunge som ingen har kunnat hantera korrekt. Människor som du är helt enkelt för sentimentala och en unge som hon skulle aldrig ge dig respekt, hon skulle utnyttja dig till max.

Jag förespråkar inte våld, aldrig att man slår en unge. Men de ska fan veta hut, de ska va glada att de är födda i Sverige och får tak över huvudet när det regnar och är kallt. Men de fattar inte det, det ser det som en självklarhet för att vuxna inte kan säga ifrån och belönar dem när de gör fel

Hon har 4 år kvar innan hon är myndig och hamnar på gatan och måste klara sig själv.

Nej klart vi ska mata henne lite tårta, kanske hon kan få sitta i ditt knä och bli ammad också, du lär väl inte tycka att hon är för gammal för det.

Hon kommer att bli ett tragiskt offer, knarkare och kanske höra för att vuxna inte kan lära barn konsekvenser och en verklighetsbild.

Superduperduktig du är!
Citera
2022-10-11, 21:12
Medlem
Någon som vet detta. Dem säger att hon och han försvann från platsen dem sprang därifrån. Men ändå hittade dem killen men inte henne? Hur går de ihop?
Citera
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
"Återfunnen enligt polisen"
-SVT2 Aktuellt kl 21.11
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ja det är oklart.

Antar att man kanske har överseende med tanke på läget? Oklart

Är det oklart nu? Du säger ju åt alla andra att tänka.
Citera
2022-10-11, 21:13
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Man kan alltså inte förflytta sig på det knappa dygn efter att detta skrivits? "Sin tid" i Göteborg kan ju även det tolkas som att hon redan är någon annanstans.

Tycker du skall tagga ner lite i din argumentation.

Knappa dygn? Det handlar om 2 timmar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in