Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Det är oklart att hon får vara med mamman.
Det är inte oklart om varit i Sthlm eller inte baserad på den fakta som finns i pressen.

Är du förståndshandikappad eller är du bara ledsen för att du inte fick ”uppleva” när du såg henne bli hittad? Kränkt till och med kanske?

Inte ett dugg men kolla dina tidslinjer igen om när och vad skrivs och sägs. Jisses.

Tack för mig.
Citera
2022-10-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
White trash slödder.

Dottern vårdas enligt LVU sedan flera år tillbaka sedan föräldrarna ansetts brista i omsorgen om flickan, men enligt mamman har de haft bra kontakt den senaste tiden.
https://www.expressen.se/nyheter/14-...d-valbehallen/

Ge inte föräldrarna rätt o träffa flickan då de är de som förstört flickan från början....va väl utanför Gävle för några år sen som en flicka som hade en mamma som själv växt upp med en missbrukande mamma o fortsatte själv i samma stil o sen försökte flickan hugga ihjäl sin lillebror o enligt rykten är flickan nu hemlös o prostituerad så hårdare tag mot dessa föräldrar
Citera
2022-10-11, 21:17
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Mer att läsa om caset

Försvunna flickan hittad välbehållen

Göteborg
Den försvunna 13-åriga flickan har hittats välbehållen under tisdagskvällen, enligt polisen.
Polisen i region Väst gick under tisdagen ut och sa att den 13-åriga flickan från Värmland höll sig undan frivilligt och att inget brott misstänks.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...len-1.82984400
Citera
2022-10-11, 21:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tänker att;
Nu kan vi väl konstatera att polisen haft rätt och agerat rätt.
Dom har inte haft ett skit rätt, bara gissningar, dom letade ju som idioter i GBG haha
Citera
2022-10-11, 21:19
Medlem
sybels avatar
Flickan funnen!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=968680

Tillägg: Väldigt sen på bollen! Läste blaskan men inte tråden. Ber om ursäkt till de som stört sig.
Senast redigerad av sybel 2022-10-11 kl. 21:26. Anledning: tillägg
Citera
2022-10-11, 21:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Haha, lurigt — jag står fast vid att jag inte tycker att de skötte kommunikationen snyggt. Om de gjorde ett bra jobb kan jag inte avgöra, men jag gissar att presstalesmännen fick det att framstå som en större röra än det kanske var.

Framgår det förresten om hon är påträffad av polis, eller hur det gick till? Låter ju som hon till sist tog kontakt med morsan sin. Slutet gott, allting...?
Polisen såg aldrig henne, utan hon var i borås :P
Citera
2022-10-11, 21:21
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Polisen såg aldrig henne, utan hon var i borås :P

Hur har vi denna info?
Citera
Medlem
Smegmas avatar
Hoppas att hon-/hennes familj åker på ett fett skadestånd. FAN vad detta jävla cirkuseri har kostat skattepengar! Förbannade bokstavsfitta!
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
men han blev dömd för exakt detta tidigare. Lurade hem trasiga fjortisar från LVU/jourhem och gav sig på de.
Fast i trådens inledning så står det ju att tjejen utgav sig för att vara äldre och sedan har det antytts att han fick reda på att hon var 13 när mamman ringde.
Det räcker inte för att dömas för grooming. Grooming kräver uppsåt redan i första kontakten, och tittar man på flickans bilder så ser man fan inget baaaarn.
Citat:
'Ojsan hoppsan vilken otur, jag trodde minsann att jag köpte tågbiljett till en efterbliven 17 åring men hon råkades visst vara precis det jag gett mig på tidigare, flera gånger. Vilket misstag och sammanträffande.'
Jag får önska åklagaren lycka till med att också bevisa att han tänkte så.
Citat:
Att ens låtsas att han verkligen trodde hon är 17 när hans typ är exakt in på minsta detalj just det hon är, en trasig fjortis, är bara löjligt.
Well, eftersom åklagaren inte kan ta bevismaterial och indicier från gamla fall för att använda i nya fall så kan din spekulation aldrig leda nånvart.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Jag skänker en tanke till göteborgaren, som gick från att vara eventuell mördare till att bara vara ett eql.

Han är förstås en idiot som hänger på en sajt där han kan träffa så unga tjejer, men om det är sant att hon sade sig vara 17 kan man kanske förlåta honom i det här fallet.

Men med sådana ställen kommer det förstås att bli fler fall som det här och också sådana som har en dålig utgång.
Citera
2022-10-11, 21:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Flickan funnen!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=968680
Alla vet det redan kom med i matchen
Citera
2022-10-11, 21:23
Avstängd
Citat: