Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-12, 15:31
Medlem
.
Senast redigerad av Ava899 2022-10-12 kl. 16:25.
Citera
2022-10-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnsignRo
Ni som kallar barn drivande avslöjar er själva som potentiella förövare. Och ni tror verkligen på att ni är ljusår från de som köper 13-åringar till fruar. I verkligheten är avståndet 1 mm. En.

Buhu, stackars stackars perverterade kräk som känner er jagade av horder av barn som under pistolhot kommer att tvinga er - nästan bara män - att utsätta dem för sexualbrott.

Sexualbrott mot barn.
Perverterade kräk.
Ni är en.

Man kan dock inte frånta henne ansvar om det skulle visa sig att hon ljugit om sin ålder och sagt att hon är äldre än vad hon är. 15 åringar som skjuter ihjäl folk, ska inte de ha nått ansvar, är de oskyldiga spädbarn? Det borde vara brottsligt att ljuga om sin ålder och på så sätt lura till sig samlag med äldre.

Med det sagt vill jag inte försvara den häktade. Han har begått så många våldtäkter och så mycket vidrigt att man undrar vad han ens gör ute på våra gator. Hur många fler som han ränner omkring ute kan man undra. Skrämmande.
Citera
2022-10-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ifrågasätter inte,tvärtom!Inte förvånad.Så mycket är en "brödravänskap" värd.
Bara nyfiken på hur du vet det? För hittar inget om det tråden.

Vad händer med 23-åringen nu? Fortfarande häktad och misstänkt för grooming?
Ska flickan in på förhör? Kommer hon isåfall att hålla 23-åringen om ryggen? "Vi spelade Fia med knuff och poppade poocorn"/ hade sex med mitt samtycke.
Eller,kommer hon att uppge att hon blivit våldtagen??
Eller..ja Vad??

Artikeln verkar ha avpublicerats "Sidan har funnits men är nu avpublicerad. Det kan bero på önskemål från personer som var omnämnda i artikeln eller andra publicistiska skäl." Det framgick även av kommentarsfältet i någon tiktok video (som länkades i tråden) där någon skriver att personen skickat film på flickan på fest med 23 åringens kompis i Borås och mamman bekräftat att det är hon. Informationen ska även ha spridits vidare till "Missing People" och polisen.

Nu vet jag inget om vad som hänt hemma hos 23-åringen eller liknande men eftersom han förmodligen är villkorligt frigiven och har en prövotid på minst ett år så ser det inte så ljust ut för honom med tanke på att han är misstänkt för "grooming". Det beror på frivårdens regler/hans verkställighetsplan om hans dom kommer förverkas, dvs. att han ska tillbaka till fängelset och sitta av resten av straffet. Sen beror det såklart också på vad man kommer fram till under förundersökningen, vad man hittat hemma hos 23-åringen och det är väl i princip endast en fråga åklagaren kan svara på. Ny häktningsförhandling ska hållas inom 14 dagar om han redan inte blivit släppt.
Senast redigerad av sweetcrypto 2022-10-12 kl. 15:39.
Citera
2022-10-12, 15:39
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Vad pratar du om? 23-åringen äger inte flickebarnet. Han ska inte någonting med henne att göra? Inte den andra heller. Märklig kommentar. Som att hon tillhör någon av dem.

Min fråga var,vad som sker med den för misstänkt grooming nu häktade 23-åringen härnäst.
Var det så märkligt?

Han lär med största säkerhet aldrig ha med henne att göra mer,mer än eventuellt i en rättssal.
Därav min fråga.
Citera
2022-10-12, 15:43
Medlem
Flickan kanske hade hållit sig borta längre om inte tidningarna gått ut med hennes bild.
Senast redigerad av Ava899 2022-10-12 kl. 16:29.
Citera
2022-10-12, 15:47
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Artikeln verkar ha avpublicerats "Sidan har funnits men är nu avpublicerad. Det kan bero på önskemål från personer som var omnämnda i artikeln eller andra publicistiska skäl." Det framgick även av kommentarsfältet i någon tiktok video (som länkades i tråden) där någon skriver att personen skickat film på flickan på fest med 23 åringens kompis i Borås och mamman bekräftat att det är hon. Informationen ska även ha spridits vidare till "Missing People" och polisen.

Nu vet jag inget om vad som hänt hemma hos 23-åringen eller liknande men eftersom han förmodligen är villkorligt frigiven och har en prövotid på minst ett år så ser det inte så ljust ut för honom med tanke på att han är misstänkt för "grooming". Det beror på frivårdens regler/hans verkställighetsplan om hans dom kommer förverkas, dvs. att han ska tillbaka till fängelset och sitta av resten av straffet. Sen beror det såklart också på vad man kommer fram till under förundersökningen, vad man hittat hemma hos 23-åringen och det är väl i princip endast en fråga åklagaren kan svara på. Ny häktningsförhandling ska hållas inom 14 dagar om han redan inte blivit släppt.

Tack för svar!!

Ny dum (och tydligen "märklig" som somliga tycker att jag tidigare uttryckt mig..) fråga då;

Blir "bästa vännen/Boråspersonen" även den nu föremål för utredning av polisen?
För,vild gissning att även denne är en vuxen person..Inte en "fjortis"
Citera
2022-10-12, 15:47
Medlem
vonDys avatar
"Nu" skulle det stå ej "Ny"
Citera
2022-10-12, 15:49
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnsignRo
Ni beskriver de vanligaste symtomen på att flickor har utsatts för övergrepp. Småpojkarna runtomkring blir då avundsjuka på förövarna och blir några år senare precis som de. Perverterade kräk.

Normala människor har ingen som helst svårighet att inse om det är ett 17-årigt barn de raggar på eller en 25-årig vuxen.

Det är inte ovanligt att en 23 årig kille har en 17 årig tjej eller på en fest har en tillfällig sex med henne, det sistnämnda är nog vanligast.

Sedan har vi den här 13 åringen där det är en enorm åldersskillnad även om hon skulle redan haft samlag med andra killar så ska en 23 åring inte ligga med en 13 åring.

17 årig tjej med make-up och sexiga kläder som redan haft en massa killar och blivit knullad på alla upptänkliga sätt har en sådan mognad och tittar på män med en blick som om hon var 25 år.
Hon beter sig inte som en flicka längre. Hon har blivit blasé.
Citera
2022-10-12, 15:51
Medlem
Jag tror att det är en kvartett som mött upp på stationen när tjejen kommer till centralstationen.
En av dessa är troligen den som ertappas i Borås med tjejen. LS är huvudpersonen i detta men kamraterna har varit med på det.
Citera
2022-10-12, 15:52
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Det var detta jag citerade "Ifrågasätter inte,tvärtom!Inte förvånad.Så mycket är en "brödravänskap" värd."

Mitt svar: Hon tillhör ingen av dessa peddosar.

Ok! Men läste du min fråga vidare sen?
För jag undrar hur polis/rättsväsendet tar allt detta vidare nu.
Och Boråspersonen - även den en "vuxen man",som då visste att flickan var 13 år i lördags.
Blir det konsekvenser även för denne??
Det var det jag undrade - och hoppas på!
Citera
2022-10-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Man kan dock inte frånta henne ansvar om det skulle visa sig att hon ljugit om sin ålder och sagt att hon är äldre än vad hon är. 15 åringar som skjuter ihjäl folk, ska inte de ha nått ansvar, är de oskyldiga spädbarn? Det borde vara brottsligt att ljuga om sin ålder och på så sätt lura till sig samlag med äldre.

Med det sagt vill jag inte försvara den häktade. Han har begått så många våldtäkter och så mycket vidrigt att man undrar vad han ens gör ute på våra gator. Hur många fler som han ränner omkring ute kan man undra. Skrämmande.

"Man kan dock inte frånta henne ansvar".

Ett 13-årigt barn som i en chatt uppger att hon är 17 år, som där utsätts för grooming av en 23-årig vuxen man som av allt att döma är ute efter att utsätta ett 17-årigt barn för sexualbrott är inte på något sätt ansvarig för det brott som begås. Det är bland deras vanligaste försvar, att de inte förstod att det var ett barn de våldtog. Ansvaret förskjuts från förövaren till brottsoffret och omgivningen är duktig på att hjälpa till.

"[...] lura till sig samlag med äldre."

Det här är en skev och skadlig syn på sexualbrott mot barn som gynnar förövarna.
Citera
2022-10-12, 15:58
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag tror att det är en kvartett som mött upp på stationen när tjejen kommer till centralstationen.
En av dessa är troligen den som ertappas i Borås med tjejen. LS är huvudpersonen i detta men kamraterna har varit med på det.

Så min fråga är då, ( kanske håller på att få en demenssjukdom nu,Om folk inte förstår vad jag menar..)

Kommer dessa "vänner" till 23-åringen,som eventuellt varit inblandade,att även de få redogöra/förhöras/eventuellt misstänkliggöras för grooming??
Allt annat vore fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in