2022-10-12, 16:03
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingGenius
Komiskt att se hur grna pbeln vill ha en regering som regerar ver de...
Hela systemet r barockt, ett tjugotal personer (regeringen) ska allts med ngra hundra personers std (riksdagen) bestmma ver resten av befolkninen.
Hur illa det kan g sg vi vl under fejkpandemin, dr ngra psykopater i diverse regeringar tillts hrja fritt och tvinga folk till diverse vansinnigheter.

Vi behver ett nytt system istllet fr denna skendemokrati dr ett ftal individer ges mandat att hitta p vilka jvla dumheter som helst...
Tvinga? Vad fan har ngon i regeringen tvingat mig? Mer n att tvinga av mig mina pengar? Jag kommer lmna landet snart.
Citera
2022-10-12, 16:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag tror Kristersson fr till en regering tills p fredag. Jag hoppas bara att SD inte ger efter fr mycket fr att rdda hans liberala lite omanliga skinn.
Citera
2022-10-12, 16:05
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Noterar att hela ditt resonemang ven fungerat bra p Hitler 1933. Inge jmfrelser i vrigt. Bara att du saknar vett och Sverige kommer ingenstans med ditt stt att resonera.

Hitler och hans administration fr nog ses som en av de mest effektiva och mest framgngsrika administrationer i senmodern Europeisk politisk historia s ser inte vad din pong r? Annat n den vanliga "uuuh Hitler dlig fr det har TVn sagt t mig".

Men jag hller med dig, lt idioterna i sjuklvern fortsatt regera ostrt. Nr samhllet ligger i spillror kommer det att finnas andra, mycket bttre alternativ, redo att brja stda upp.
Citera
2022-10-12, 16:06
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Reinfeldt r nog utesluten fr mnga moderater ocks. Och KD-politiker. Det vore korkat av M att blanda in den gubben.
Bde Reinfeldt och den inkompetenta blottaren Anders Borg borde vara uteslutna. Deras invandringspolitik var helt klart ett landsfrrderi av det grvre slaget. Kp nu och betala sen...och betala har vi verkligen ftt gra efter dem.
Citera
2022-10-12, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Anders Borg?
Borg, inte omjligt, han har vl inte stmplad som landsfrrdare p samma stt som Reinfeldt,
men lt oss fr fan ocks slippa Bildt, denne skitviktige sprtt (citat Ulf Lundell) i regeringen.
Citera
2022-10-12, 16:09
Medlem
Madagascars avatar
Vad r det som terstr fr att Turbo ska f ihop en regering?
Citera
2022-10-12, 16:11
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Turbo? mer lik toker eller mjligen trtter!
Citera
2022-10-12, 16:13
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror Kristersson fr till en regering tills p fredag. Jag hoppas bara att SD inte ger efter fr mycket fr att rdda hans liberala lite omanliga skinn.

Folkpartiet r det nya Miljpartiet.... Identitetsvnstern inom Folkpartiet kommer krascha frhandlingarna o tvinga fram att Folkpartiet ska stdja en vnsterregim.

Nytt januari avtal?

Finns inte en chans att vnsterfalangen inom Folkpartiet vill ge upp den oansvariga migrationspolitiken s hur skulle Kristersson kunna lsa den knuten? Eftersom Folkpartiet inte har fungerande partipiska s r de helt omjliga att frhandla med.
Citera
2022-10-12, 16:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Knpptyst s vem vet? Men mste vl handla om L och SD. L vill sitta med i regering men det vill inte SD.

Men kan ju frst SD dr. Blir ju konstigt att de ensamma ska st utanfr. Sedan litar man inte heller p L.

En annan gissning r att det kan rra sig om namn. M har ju som vana att slnga in ldre ledare p fina poster. Att man vill ha bde Bildt och Reinfeldt med. Ngot som SD totalvgrar.
Citera
2022-10-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
r vi p vg att f en regering som gnar mer tid t sina interna problemen n att lsa landets problem..?

Var otroligt lnge sedan vi hade en regering som gnade sig t Sveriges problem. De senaste tv perioderna har vi haft en regering styrd av ett parti med en enda brande id: Att behlla makten. Till varje pris. S vad vi n fr nu s blir det bttre

Och det lr g vsentligt snabbare att f till en regering n vad det gjorde frra gngen. S sitt lugnt i bten du, snart blir det bttre!
Citera
2022-10-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Otur att du kommenterade ngon som r kunnig. Hr statsskulden 1975-2019, hittar inget nyare diagram med den steg en del under corona 2020:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverig...75-2017-sv.png

Sverige har vstvrldens tredje minsta statsskuld, tack vare Alliansen + S, och det r ju bra infr de kommande dliga ren.

Extrem tur att inte staten slt bort Vattenfall, som kommer att ticka hem vinster i storleksordningen 50 miljarder per r ett tag.

Extrem otur att inte staten och (s) slde hela Telia nr de nd hll p, hade suttit fint med de pengarna.

Klart den steg endel under corona. Sg det land som inte kade sin skuld d. Sverige va dock ett av lnderna som klarade sig nst rent ekonomiskt sett d. Anders borg har sjlv sagt att sveriges ekonomi nu r
Tack vare gran persons regering som sanerade ekonomin ordentligt.
Vnta bara till kristersson regering o vattenfall. Sossarna tog telia till brsen men moderaterna slde hela skiten.
Moderaterna slde bolag fr ca 160 miljarder inklusive telia.
Dom slde ven vin o sprit, nordea och vasakronan.
Moderaterna sljer ut sverige fr att ha rd med sin ekonomi. Alltid gjort och kommer alltid gra.
Citera
2022-10-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingGenius
Komiskt att se hur grna pbeln vill ha en regering som regerar ver de...
Hela systemet r barockt, ett tjugotal personer (regeringen) ska allts med ngra hundra personers std (riksdagen) bestmma ver resten av befolkninen.
Hur illa det kan g sg vi vl under fejkpandemin, dr ngra psykopater i diverse regeringar tillts hrja fritt och tvinga folk till diverse vansinnigheter.

Vi behver ett nytt system istllet fr denna skendemokrati dr ett ftal individer ges mandat att hitta p vilka jvla dumheter som helst...

Hur tyckte du vrt svenska tillvgagngsstt under pandemin var att bestmma ver folk? Det fanns fr det frsta inget tvng i Sverige och ingen blev av med ngot jobb fr att de ej ville vaccinera sig.

Kom tminstone med riktiga argument fr att det svenska systemet suger istllet fr ngot inbillat trams.

Mellanmjlkslandet gjorde tminstone ngot rtt fr en gngs skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in