Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-13, 09:03
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
2021 invandrade runt 90,000 s det vore intressant att hra var du ftt dina extra 30,000 ifrn. Fler n 100,000 asylskande har vi inte haft annat n 2015 de senaste 30 ren.
Sluta jmfr med extremret 2015, det r statistiskt vilseledande. Sverige har haft fr hg rlig invandring i decennier och fortstter ha det ven i r. Den lilla minskning du ser beror till stor del p coronaepidimin och att andra lnder tppt till sina grnser. Inte Sveriges egen politik.
Citera
2022-10-13, 09:04
Medlem
ariberts avatar
Citat:
2021 invandrade runt 90,000 s det vore intressant att hra var du ftt dina extra 30,000 ifrn. Fler n 100,000 asylskande har vi inte haft annat n 2015 de senaste 30 ren.

90K r ocks en katastrofalt hg invandring d det varken finns bostder eller arbete fr dessa nykomlingar. Den invandring som nu kommer r till stora delar anhriginvandring, och det r den absolut dyraste invandringen, fr dom kommer aldrig i arbete, och dom frvntas inte heller att gra det.

Det r inga hjrnkirurger och raketforskare som kommer till Sverige utan det kan vara lgintelligenta Sydsudaneser och skrpfolk frn Mena-lnderna som visar upp falska skolbetyg. Flera avsljanden har skett p senare tid.
Citera
2022-10-13, 09:06
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
S har gett upp kampen om arbetarklassen. Partiet siktar
in sig p bidragsparasiter, kriminella blattar, batikhxor
med hittepjobb i regioner och kommuner samt pilska
krringar i vre medelldern. Frgan r hur mnga de blir i framtiden. Om endast kvinnor haft rstrtt i rets val hade S o MP ftt uppt 60% av rsterna.
Kvinnors rstrtt r frlegad xD de r lixom inte tillrckligt sjlviskt lagda fr att driva ett land till framgng. Nu verdriver jag sklart om liknande kan sgas fr mn t andra hllet. Men ja, den feministiska politiken som fds ur social vlfrd driver sjlvfrdvet fr lngt.

Anyway tolka mig inte fel. Vi behver lagom av allt. Men de tertar inte dessa sanningar.
Citera
2022-10-13, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det tror jag nr jag ser det!

De kommer du, imorgon. Hade de varit svra frhandlingar kvar hade han begrt mer n 2 dagar
Citera
2022-10-13, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det kan man inte vara alldeles, helt, totalt sker p, naturligtvis. Men givet att den regeringsskapande processen skall g framt kan man vara rtt ser p att ANTINGEN kommer en omrstning att ske s fr man se hur det gr. Skulle det vara s att regeringen Kristofferson fresls men rstas ner kommer ju de ptnkta samarbetspartierna som kanske medverkar till detta att behva passa sig...

Det rcker ju att en M-Kd-regering fresls, bara L och/eller SD inte rstar emot.

Ytterst har ju talmannen ett kraftfullt maktmedel - extraval.Fr ngra av partierna kan detta vara ganska riskabelt.

Jo jag kan nog sga att jag r helt sker, annars hade han begrt mer n tv dagar. Och skulle han komma imorgon och sga att han behver mer tid igen, d kan han lika grna stmpla ut och ge ver ansvaret till Magda
Citera
2022-10-13, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om de inte har pratat sig verens till fredag/lrdag, gr bollen till Maggan isfall...?

Ja, om Uffe sger till talmannen p Mndag att jag har inte alla partier med mig. S kommer statsministeromrstningen avbrytas eller genomfras nd, Uffe rstas ner. En ny talmansrunda brjar, sen kommer troligtvis Magda fresls, fr Annie har inte tillrckligt med partier med sig.

Frresten, ja tror nog inte Annie kan bli freslagen statsminister kandidat eftersom hon ska avg, och d finns ju inga fler alternativ n Uffe och Magda som kandidater
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2022-10-13 kl. 09:28.
Citera
2022-10-13, 09:29
Medlem
Detta gr ju helt okay.
P Fredag s r det klart,bordlggning Fredag och Lrdag och ny regering p plats p Mndag.
Allt annat n detta innebr fiasko fr samtliga fyra blgula partier.

Vad r det logiska sklet bakom att det mste bordlggas tv gnger?
Finns det ngot rimligt skl verhuvudtaget?
Om inte..ta bort bordlggningscirkusen,den r ju bara bajs om den inte uppfyller ett logiskt och rimligt syfte.
Citera
2022-10-13, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Kvinnors rstrtt r frlegad xD de r lixom inte tillrckligt sjlviskt lagda fr att driva ett land till framgng. Nu verdriver jag sklart om liknande kan sgas fr mn t andra hllet. Men ja, den feministiska politiken som fds ur social vlfrd driver sjlvfrdvet fr lngt.

Anyway tolka mig inte fel. Vi behver lagom av allt. Men de tertar inte dessa sanningar.

Du ska nog lra dig stava. Innan du uttalar dig om kvinnors rstrtt. Samt vxa till dig ett par r till. Sttet du stavar p sger mycket om din faktiska lder.
Citera
2022-10-13, 10:00
Medlem
Med lite perspektiv p grdagen s tycker jag nog att reaktionerna p Kristerssons uteblivna besked r ngot verdrivna. Skulle det nu faktiskt lggas fram ett frslag p fredag och Kristersson rstas fram som statsminister p mndag s har vl nd frhandlingarna gtt hyfsat bra med tanke p hur lngt SD och L str ifrn varandra.

Sedan huruvida vi fr en regering och en politik som vi gillar r frsts en helt annan frga. Om jag skulle gissa p alternativen fr vad Kristersson kommer att presentera s sger jag:
M+KD+L - 60%
M+KD - 35%
M+KD+L+SD - 5%
M+KD+SD - 0%

Efter valnatten s var jag helt vertygad om att vi skulle f en regering bara med M+KD, fr det var ju nd beskedet som jag tycker vi hrt frn bde Kristersson och Busch under hela valrrelsen. Liberalernas prat om att de skulle ing avfrdade jag bara som nsketnkande frn deras sida, och SD har vl lnge signalerat att en regeringsmedverkan redan denna gng inte r ett krav s lnge man fr igenom tillrckligt av sin egen politik.
Citera
2022-10-13, 10:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
S har gett upp kampen om arbetarklassen. Partiet siktar
in sig p bidragsparasiter, kriminella blattar, batikhxor
med hittepjobb i regioner och kommuner samt pilska
krringar i vre medelldern. Frgan r hur mnga de blir i framtiden. Om endast kvinnor haft rstrtt i rets val hade S o MP ftt uppt 60% av rsterna.

Nej de hade ftt 40 %. S 34 %, MP 6 %. S/MP/V/C hade ftt 56 %. verdriv inte.
(Klla VALU)
Citera
2022-10-13, 10:01
Medlem
Snubchurps avatar
Jag frstr rligt talat inte vad allt detta pladder bde i media och i trden gr ut p? Det blev tv extra dagar, man bildar en regering och freslr Ulf imorgon och rstar p mndag. Varfr allt detta tjafs?
Citera
2022-10-13, 10:14
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Om bara dina siffror hade varit korrekta hade ditt argument varit giltigt.

Men om vi tittar p en annan klla som frklarar siffrorna bttre: https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ar...inginvandring/

D ser vi att det var endast drygt 11000 som var asylrelaterad invandring och drygt 4000 som var anhriginvandring relaterad till asylrelaterad invandring. De stora volymerna r arbetskraftsinvandring samt anhriga till dessa, samt studerande och EU-medborgare. Och vet du, ca 10,000 av de som invandrade 2021 var dessutom fdda i Sverige.

S snacket om "massinvandring" i betydelsen "problematisk massinvandring" r faktiskt bara skitsnack. Det var annat 2015 men strre delen av SD:s rstboskap har helt missat den tstramning som faktiskt skett under de senaste ren.

G ut mitt p dagen i en normal stor svensk stad ngonstans i Sverige, helst sdrare breddgrader. Massinvandringen r ett ENORMT problem fr Sverige, sen om det rkar komma lite mindre ett r som du inte anser hr till begreppet r ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in