Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-13, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Har vntat s jvla lnge sen har jag ett mte mellan 10 och 11. Kuken.

Hvda att Ingemar Stenmark skall ka skidor och du mste kolla...sen drar du p en gammal VHS med VM frn Schladming.
Citera
2022-10-13, 23:34
Avstngd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ska Sveriges minsta parti f stta med ministerposter menar du? Det vore som att skita p 20% av Sveriges befolkning. Ja herregud, den siste dren r visst inte fdd nnu...

Det r knappast upp till mig din jvla idiot. Miljpartiet hade en hel del ministerposter trots att de med nd och nppe lyckades klara sig kvar i regeringen. De blir tvungna att sticka till L ngra ministerposter fr att f ihop en regering och dessutom minimera risken att ngra stollar i L rstar som de vill. .
Citera
2022-10-13, 23:36
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Han har ju sprat totalt sedan valresultatet tillknnagavs. Kommer vl bli helt knppa rubriker nu om Uffe blir statsminister, vnta och se bara.

I sin senaste ledare har han slutat kalla det Putin-priser och kallar det Kristersson-priser. 🤣
Citera
2022-10-13, 23:38
Avstngd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Lena r och kommer vara som en hk p denna regering och redan innan de ens har tilltrtt s har hon antytt att deras vallften kommer brytas.
S lnge inte ett parti fr ver 50% s kommer de alltid vara tvungna att jmka och frhandla lite. S lnge vi har tta strre partier som nu s kommer det heller aldrig ske.

Lena grter sig till smns imorgon bitti om de fr ihop en duglig regering. nnu vrre blir det vl nr budgeten presenteras. Stackars Lena. .
Citera
2022-10-13, 23:39
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Expressen skriver nu att alla fyra partier r verens.

Fy fan om det hr bara r ngot halvdant.

Nu utgr jag frn att ALLT, ALLT r klart.

Och att det inte r ngot i stil med: "Vi ska nd begra mer tid, men vi ville bara visa er hur duktiga vi varit, och att vi r verens om att bygga nya kraftverk, tack fr idag."
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Skjut upp mtet, sg att ngot mycket viktigt kom upp ovntat. Du ljuger inte ens d.

Jag har ftt omboka ett annat mte, jag ska trffa han kesson frn produktion. Men vi tar vrt kl 14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Det r knappast upp till mig din jvla idiot. Miljpartiet hade en hel del ministerposter trots att de med nd och nppe lyckades klara sig kvar i regeringen. De blir tvungna att sticka till L ngra ministerposter fr att f ihop en regering och dessutom minimera risken att ngra stollar i L rstar som de vill. .

Och vilket annat parti hade ver 20% i den konstellationen frutom S?

Logik verkar inte vara din starkaste sida, men det r det vl sllan fr rvhattar.
Senast redigerad av B.R.Donut 2022-10-13 kl. 23:43.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Hvda att Ingemar Stenmark skall ka skidor och du mste kolla...sen drar du p en gammal VHS med VM frn Schladming.

🤣😅👍
Citera
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Ett SD som fr igenom mycket sakpolitik och hller den liberala fjollan Kristersson i ett hrt koppel r det absolut bsta fr partiet infr valet 2026.

Gissar p att kesson kanske fr en ministerpost i halvtid, dvs efter tv r ocks.

r ganska vertygad om att SD kommer att kunna ka under mandatperioden d man har en stark bas av krnvljare. M och KD lr dock sjunka, i alla fall M som redan r tredje strst bara.

Angende dansk folkeparti s r det nmligen s att det r hela tre nya partier som deras fd vljare gtt till och det r drfr dom tappat sina rster. Det finns allts hela tre bra partier likt SD i Danmark dr man redan har vettig politk, frstr ni hur stor skillnad det r p Sverige och Danmark d?

Ja, men bara om de ser till att hlla sig utanfr regeringen. Att SD vxt sig s stora beror vldigt mycket p att de aldrig suttit i en regering och drmed inte behvt frhandla och jmka med andra partier. Och drmed kanske tvingats gra avkall p vissa av deras profilfrgor.
Citera
2022-10-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det r bluff och bg som vanligt. Fredrar Magda framfr lille Uffe.

Ja det var bttre fr nr vi hade S-regering och rejlt med skjutningar, det r nstan s man saknar dem redan....skjutningarna allts...
Citera
2022-10-13, 23:41
Medlem
Helg-Segers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Anders Lindberg kommer g full retard imorgon. P mndag r han tvngsintagen p psyket.

Dr borde han ha suttit fr lngesen
Citera
2022-10-13, 23:42
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
IMORGON KOMMER BESKEDET!

"Vi ska ta oss en funderare under helgen, ses p mndag!"

Haha! Precis min tanke.

Frmodligen ska de visa upp hur lngt de kommit i frhandlingarna. Fr att bevisa att Kristersson "inte bara snackar goja" och fr att folk inte ska tro att de bara sitter och degar p Tid Slott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in