2022-10-14, 10:23
Bannlyst
Romina Pourmokhtari Liberalerna har inte twittrat p lnge..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Det var tvunget att bli s. Eftersom alla skms ver kessons politik och samtidigt vill att han ska f genomfra den. SD kommer styra via riksdagen.

En fyrhjuling (M,KD,L,SD) r ju betydligt bttre n en trehjuling ((M,KD,L)
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag rstade inte p ngot av dessa partier. Men man mste flja demokratiska spelregler.

Att stta ett 20%-parti som stdparti t ett 4%-parti r att gra narr av demokrati.

Det vore en katastrof fr SD att sitta i denna regering.

Jag har redan frklarat varfr en miljon gnger redan i andra trdar.

Den kommande mandatperioden blir den vrsta p mnga decennier.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailol
Nej, jag har inte missat ngonting. SD sa vl bestmt att de ska ha ministerposter och nu fr man inte det.

Men visst, helt pltsligt faller ni fr floskel frn politiker. Skrattretande som vanligt FB.
Sista rsten p SD fr min del, ser ingen vits.

Nej, SD har hela tiden sagt att om de inte sitter i regeringen s kommer de att krva att mer av deras politik genomfrs. kesson har sagt det i flera r.
Citera
Medlem
Lter som ljuv musik i mina ron . Allt man nskat senaste ren sgs nu med pondus av mnniskor jag litar p!

Undrar vad vnstergnget hade yrat om ifall dom vunnit ? rasism, nazism och vindkraft kanske ...
Citera
Medlem
Liberalerna kan ju dpa om sig till Skolpartiet fr all annan politik har dom ju slt p loppis fr ett par poster i regeringen
Citera
2022-10-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Gigantisk skillnad. r folk s hr okunniga p riktigt?

MP hade S i ett koppel, man bestmde sakpolitiken samtidigt som man var minst i regeringskonstellationen. Detta kombinerat med orimliga krav och att man hade regeringsmakt.

L fr regeringsposter i utbyte mot att SD fr igenom sakpolitik. Vilket i grunden r det viktigaste fr vljarna som rstat p SD. Det hade varit en annan sak om L satte tonen fr hur politiken r utformad samtidigt som man har regeringsmakt. D kanske din jmfrelse vore lite hllbar.

Fr att vara en som leker att du har koll p saker s kan du nd jvligt lite. Det spelar jvligt stor roll att f en ministerpost som parti och r oerhrt pinsamt att man inte lyckats gra det nr man r Sveriges andra strsta parti. Anammar de andra partierna dessa punkter utan klagoml frn SD och opinionen frn folket fortfarande r hg s finns det absolut inget syfta alls att rsta p SD i nsta val.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Finns inga snabba lsningar. Det har alltid handlat om att byta inriktning mot en som ger resultat p 10-20 rs sikt. Nu finns ingen vg att undvika kraschen. Det mste man acceptera om man inte vill gra situationen vrre kortsiktigt.

Klart det finns snabba lsningar p VISSA problem. Finns mngder av beslut man kan ta redan p mndag. Denna regering verkar bara glada ver att ntligen ftt grabba tag i makten och nu kan de stta sig och jsa i riksdagen i tolv r och gng p gng rabbla mantrat det finns inga snabba lsningar.
Citera
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det vore en katastrof fr SD att sitta i denna regering.

Jag har redan frklarat varfr en miljon gnger redan i andra trdar.

Den kommande mandatperioden blir den vrsta p mnga decennier.
Vljarna har placerat SD i regeringen. D skall de sitta dr vare sig de vill eller inte.

SD skall inte smita undan. Men egentligen viker de sig.
Citera
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Boka tid hos tandlkaren, kommer bli lnga ker.

Det kommer ske sekventiell, ldre frst, 60 plus och sedan ner till yngre ldrar. Hoppas bara det gller svenska medborgare och inte asylskande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
ja men var ganska sjlvklart egentligen. Om Sd r strsta partiet i konstellationen och inte fr ing i en regering, d behvde de andra tre partierna svlja Sd:s invandring- och kriminalpolitik rakt av.

Jo i en normal vrld e det sjlvklart men i detta politiska landet kan man inte rkna med ngt.
Citera
2022-10-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
SD fr ingen post? Sista gngen dom r att rsta p allts...

SDs sakpolitiska inflytande avgrs inte av deras uteblivande regeringsposter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in