2022-10-14, 12:06
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Du kan inte lagen mrker jag. r ngon av frldrarna svensk medborgare fds barnen automatiskt som svenska medborgare.

Det r dessutom tvrtom barnen fr inte utlndsk medborgarskap om inte frldrarna aktivt sker det i hemlandet.

Klla p det jag sger

https://www.migrationsverket.se/Priv...ifter-sig.html

Fast det r ju bara att ndra p.
Fds du med en svensk frlder fr du, tada, TV medborgarskap. Ett svenskt och ett utlndskt.
Beter du dig sen som en skitskalle s kan, tada, ditt SVENSKA medborgarskap dras in och du kan sparkas ut.

Finns viljan finns det en vg.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
HUVUDDRAGEN I TIDAVTALET
400 miljarder garanteras till ny krnkraft, Vattenfall ska omgende brja planera ny krnkraft vid bland annat Ringhals

Mjligheten att hyra in sig p anstaltsplatser utomlands ska utredas

Frebereda en storskalig nationell folkrkning

Utreda och kartlgga problem kopplade till arbetskraftsinvandring

Fokusera bistndet till att motverka irreguljr migration, ka tervndandet och bidra till frivillig tervandring. Man vill agera fr att EU ska frysa bidrag till lnder som inte samarbetar om tervndande och tertagande av egna medborgare

Grundlagsutredning om hur abortrtten kan strkas

Underska hur ett terinfrt tjnstemannaansvar skulle kunna se ut

Utreda hgkostnadsskydd fr tandvrd

Skrpa garprvning vid start eller kp av skola, ingen vinstutdelning frsta ren

Flera frslag fr att ka kunskapen om mjligheten till tervandring. Det ska frmst glla personer som inte integrerats p omrden som egenfrsrjning, sprk eller kulturella faktorer

Utveckla Public service-verksamheten

Rtten till familjeterfrening ska inte vara hgre n det som p EU-niv bestms till miniminiv.

Utreda nationellt tiggerifrbud

Inga beslut om att lgga ner Bromma flygplats kommer lggas under mandatperioden

Utvisa mnniskor av bristande vandel. Man framhller bristande regelefterlevnad, association med kriminell organisation, prostitution, missbruk eller att vara med i extremistiska organisationer.

Tullens arbete ska utkas till att omfatta brottsbekmpande tgrder

Inrikta energiforskningen p att mjliggra en effektiv klimatomstllning

Frmja en grn omstllning med export av klimatvnliga produkter och teknik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Du fr nog ta lg-IQ-ran p dig sjlv. Frstod du inte heller vad som hnde kl 10 i morse?

Jag sg ingenting om att man ska brja dra in svenska medborgarskap. Lnka grna s att jag fr se.
Citera
2022-10-14, 12:07
Medlem
rafterajars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jaha hur menar du att SD har ftt igenom sin sakpolitik? Allt ska ju utredas och L kommer stta stopp fr allt.

Och SD kan stta stopp fr allt som regeringen vill f igenom. Det r drfr de har gjort en deal. Din jvla tomte.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
I det presenterade arbetet om kommande politik s ser man tydligt att SD ftt igenom vldigt mycket

N. Det r en idefrklaring. Tror du alltid p det politiker sger? L kommer stoppa allt nu.
Citera
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Hur ofta har du blivit rnad av Abdis? Eller har media skrmt upp dig fr g med p lagar du aldrig skulle g med p innan?

Polisen kommer inte visitera dig nu men V vinner och bildar regering med S, nya rutiner nu r det Svensson som ska visiteras fr se att skatten r betald....

Ett riktigt rn dr jag blev medvetsls och tv rnfrsk dr jag ena gngen kom undan genom diplomati och andra gngen p grund av ren tur. 2/3 gnger var det Abdis. 1/3 en svensk med Abdivnner. Jag bor i en storstad.

Jag r helt okej med hrdare vervakning och har varit det lnge. Det r ett ndvndigt ont till fljd av att vi har haft ppna grnser.
Citera
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Snacket om visitationszoner verkar ha tagit skruv. Polisen har redan idag dom befogenheterna, och utnyttjar dom ocks. Jag har sett poliser visitera folk som dom misstnker ha ngot olagligt p sig ven i Stockholm innerstad. Det hr gller allts inte bara s kallade utsatta omrden.
Anonyma vittnen dremot r en ny grej.

Fast nu behver de inte ens misstanke. De kan visitera ALLA. Oavsett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nr ska detta glla? r det Januari 2023?
Ja det krvs ju en del riksdagsarbete men man f hoppas att (sd) verkar fr att snabba p processerna.
Citera
2022-10-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Svensk Media:
"SD kommer f makt, helt galet"..

Mm s konstigt att SD fr makt med tanke p att de r strsta partiet i denna koalition?
Det r s demokrati fungerar era muppar.

Som den br fungera i vilket fall, Januariavtalet var snarare en unik avart i demokratisk mening.
Citera
Medlem
Ingenting r klart innan riksdagen har rstat. Maggan kommer att gna helgen t att kpa liberaler. Det behvs bara tv.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rafterajar
Och SD kan stta stopp fr allt som regeringen vill f igenom. Det r drfr de har gjort en deal. Din jvla tomte.

Sorry det r sna som du som ger SD ett dligt rykte. Du tror att du vet hur politik fungerar?

Du har visat din inkompetens redan s hll bara tyst s kommer ngon snart och tar hand om dig. ❤️
Citera
2022-10-14, 12:09
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Det har du absolut ingen aning om var dessa visitationszoner kommer upprttas. Jag misstnker att det inte bara kommer bli Rinkeby. Det kommer nog bli Danderyd med ska du se.

Det r en extremt orovckande utveckling. Inte fr "gngen" men fr de vanliga medborgarna.

En korrupt poliskr fr nu otroligt mycket mer befogenheter, den redan verdrivna vervakningen kommer att bli obotlig.

Det hr r inte i ngon medborgares intresse om man vrderar sin personliga integritet.
Danderyd? Lgg av. Om en rdgrn regering hade beslutat om detta - dvs om S hade kunnat utpressa MP till det - s hade det varit varannan Rinkeby, varann Danderyd fr att vara rttvis. Men nu r det en regering som vill gra skillnad och d kommer man inte vara PK utan lgga visitationerna dr de gr nytta. 100% Rinkeby, Tjrna ngar, Bergsjn mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in