2022-10-14, 12:09
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Mattias Karlsson var nyligen i Rwanda, frhandlade han fngelseplatser lr asylcenter

Lter dock lite fr fint tycker jag.

Han borde ka till Etiopien och frhandla med dem.
Frhandla om platser vid Kalitifngelset som d Sverige kan bidra att bygga ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jaha hur menar du att SD har ftt igenom sin sakpolitik? Allt ska ju utredas och L kommer stta stopp fr allt.
Det allra strsta problemet med SDs vljare r att de inte frstr hur politik fungerar.
Att ingen uppgrelse ngonsin slutar ssom den frst sg ut p pappret.
Allting handlar om kohandel och politiker sljer sina principer och vrderingar fr chansen att f sitta kvar lite till eller f en hgre position osv.

ALLA vet detta, utom sverigedemokraterna
Citera
Medlem
Helg-Segers avatar
Ja vi fr inte glmma att statsministeromrstningen ej har gt rum n. Litar inte p Pride-liberalerna
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
1. Jo, hr r siffror frn BR https://bulletin.nu/ny-undersokning-...are-kriminella

2. Finns kryphl, har man ftt medborgarskap p felaktiga grunder s r det helt klart mjligt. Kolla bara p Danmark, de har utvisat folk som t.o.m r fdda dr.

Kan du lsa?

1.Nra hlften av unga mn bland vissa invandrare kriminella.

Allts nra hlften av UNGA MN av VISSA invandrargrupper. Inte hlften av invandrarna.

S sg somalier, hlften av deras unga mn. Vuxna, kvinnor och andra hlften av somalierna r inte det.

Drmed r det inte mnga som kan utvisas.

2. Det krver att personen har dubbla medborgarskap.

Han som blev utvisad hade det. Efter det droppade mnga kriminella danskar sina hemlnders medborgarskap och drfr har det inte skett igen
Citera
Medlem
fittslems avatar
Dr fick man hra Uffe prata lite Engelska ocks p Exressen live. Helt klart godknt.

Nu kan alla som av nn konstig ogrundlig anledning var oroliga ver att den skulle vara p samma niv som Lfven vara lugna.
Citera
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag sg ingenting om att man ska brja dra in svenska medborgarskap. Lnka grna s att jag fr se.

Dlig koll p ditt trollande? Nr sa jag ngot om att dra in svenska medborgarskap?
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det r inte alls sjlvklart. Var ngonstans i tid-avtalet hittar du att det ens ska utredas? Det finns inte ens i Sd:s partiprogram att dra tillbaka medborgarskap i ngon strre skala. Dessutom r det svenska medborgarskapet grundlagsskyddat, d rcker det inte med ny lagstiftning, utan grundlagsndring.

Nej, har man ftt svenskt medborgarskap s kommer man att behlla det livet ut, ven under denna nationalistiska regering.

Det gr att runda grundlagen temporrt. Har gjorts flera gnger nr det handlat om yttrandefrihet.

ndra grundlagen krver tv val och tar minst tta r.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Ett riktigt rn dr jag blev medvetsls och tv rnfrsk dr jag ena gngen kom undan genom diplomati och andra gngen p grund av ren tur. 2/3 gnger var det Abdis. 1/3 en svensk med Abdivnner. Jag bor i en storstad.

Jag r helt okej med hrdare vervakning och har varit det lnge. Det r ett ndvndigt ont till fljd av att vi har haft ppna grnser.
Den som r villig att ge upp sin frihet fr en knsla av mer falsk skerhet frtjnar varken frihet eller skerhet.
Citera
2022-10-14, 12:10
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Skert. Du har snarare frnyat till medlemskap i Vnsterpartiet. Hejd kamrat!

Jag kan sitta med dig p lktaren tack. Att inte ta ansvar = Quisling
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Sedr, nazisterna och fascisterna vann och ska nu ta ver Sverige.
Jag putsar p mina ridstvlar och koppel, nr brjar rttegngarna i Finspng?
Citera
Medlem
Citat:
Vilken makt? Upplys mig.
Beror vl.p om man "leker" med ord i dess rtta bemrkelse eller inte..

SD har ju ftt igenom ett antal krav fr att ing i koalitionen.
Dessutom ftt fotfste i de olika statsrdsberedningarna och regeringskansliet.

Nr det nu 2022 fortfarande finns partier som vill utesluta sakpolitiken till frmn fr egna principer blir utvgen sdan.

Men som Jimmie sa: Det viktigaste r att f till frndring".
Citera
Medlem
rafterajars avatar
Citat:
Sorry det r sna som du som ger SD ett dligt rykte. Du tror att du vet hur politik fungerar?

Du har visat din inkompetens redan s hll bara tyst s kommer ngon snart och tar hand om dig. ❤️

De kommer inte att f igenom ngot i riksdagen om SD hugger de i ryggen. Eller du kanske tror att regeringen har fria tyglar att stifta egna lagar?

Du vet inte vad du pratar om.
Senast redigerad av rafterajar 2022-10-14 kl. 12:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in