2022-10-14, 12:21
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Jag hoppas fortfarande p axelvaddar, dock.

Jag kan leva utan dom s lnge vi har en ledande politiker vars iq verstiger 90.
Citera
2022-10-14, 12:22
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Kriminalpolitik;
En hel del bra intentioner i denna, frhoppningsvis blir de genomfrbara. Enda partierna de fr svrt att vertyga r MP och V. Som tur r har de ingen talan lngre. S och C har ju samma ml.

Saknar budget och finansiering tyvrr. Nu nr vi gr mot/r i recession s behvs omfrdelning av pengar.
Recessionen r orsakad av inflation och hjda rntor. Bidrag och skattesnkningar ger hjd inflation, s det r det sista vi behver.
Citera
2022-10-14, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Lilla Sverige tar emot flest flyktingar av alla EU-lnder. Kommer att bli en fantastisk lttnad nr den siffran skruvas ner till normal-lge.
Du fr frska hnga med lite, Polen tar emot klart flest i Europa.
Citera
2022-10-14, 12:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Nr man ser Pehrsson (L) tweeta s frstr man att det var problem att f igenom denna regering. Herr woke tycker att vi ska slss fr "Det liberala avtrycket r bergfast. Kunskapsskola. Fossilfri energi. Integration. Rttsstaten. Abortrtten. Kulturens oberoende. Public service. Socialliberalism i vr tid".

Inte en enda frga han nmner har varit uppe i valet och uppenbarligen lider L av kraftig frnekelse och lever kvar i en frldrad woke-tid. Hans tweet kunde skrivits av MP eller S.

Tvrtom s har ju valrrelsen till stor del handlat om hur vi ska frbttra skolan, integrationen och rttsvsendet. Energipolitiken har ocks sttt i centrum p grund av EU:s sjlvplagda energiskris.
Citera
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Ingen som rstar SD kan vara njd. 20% strsta parti och sitta p skadarlktaren? r det good enough fr dig?

Inte fr mig. Eftersom SD inte vill ta ansvar fr landet p riktigt s vet jag och alla andra nu att grabbgnget inte har tillrckligt stora bollar!

Ja kommer det som har sagts genomfras r detta ett stort steg framt.

r vldigt njd efter hur missnjd jag blev efter valet.

Jag hade rknat med att SD skulle landat runt 25% ngon % under S.

Det som var den strsta besvikelsen vad d att MP samt L klarade 4%

Hade de kt ur hade SD med all skerhet varit i regeringen.

skdarlktaren?

Du verkar ha dlig koll p vad som lagts fram eller r SOSSE helt enkelt.

Ja jag beklagar verkligen, sk hjlp s kanske du kommer ur dvalan.
Citera
Medlem
Om man har bil och hus och stora ln ska man inte behva ndra ngonting nr man fr sparken kostnadsmssigt utan d ska staten fylls upp enligt C

jag frstr inte vad de har emot V???
Citera
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Bullshit. Antingen rr du dig i kriminella kretsar och r en pundare eller s hittar du p 100%.

Ingen Svensson blir rnad/rnfrsk 3 gnger

Nope. Samtliga nattetid i centrala delar. Inga kriminella kretsar och r inte en pundare. Dremot var rnaren det i minst 1 av fallen d han var vldigt pverkad. Det var den gngen jag kom undan med diplomati. Skiter i om du tror mig. Och jag r svensson, ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Du mste vara en moderat med ditt arbeit macht frei-tnk, frsk fatta att en del inte lyckas f jobb eller inte kan jobba.
Nej visst men de som inte kan jobba kan ju inte rkna med samma ekonomiska standard som de vilka har arbete. Det r ju sjlvklart.
Citera
Avstngd
Citat:
Lilla Sverige tar emot flest flyktingar av alla EU-lnder. Kommer att bli en fantastisk lttnad nr den siffran skruvas ner till normal-lge.

Vad kan detta f fr konsekvenser inom EU? Kan kvoten ev hjas markant fr lnder som uppfyller ett visst tagande? (Sverige)
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Du fr frska hnga med lite, Polen tar emot klart flest i Europa.
Min text gllde EUs kvotflyktingar. Vilket r den siffran som diskuterades. Naturligtvis har Polen tagit emot 4 miljoner Ukrainare, inte illa, de fr betalt av EU fr att ta hand om dem. Sverige fr inte en krona.
Citera
2022-10-14, 12:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
VEt inte hur mnga regeringsskiften jag levt igenom, men en sak frblir detsamma, det gr absolut ingen skillnad vem som r i makten. Du kommer f se samma politik som frsts de senaste 20 ren fortstta fras.

S r det. Och det r sknt tycker jag. Sverige r landet mellanmjlk som pruttar p i tv knop medan resten av vrlden brinner. Det har varit ett framgngsrecept sen WW2. Folk i det hr landet gillar inte fr stora frndringar.
Citera
2022-10-14, 12:24
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
L kommer sjlvfallet att ta ansvar fr allt man kommit verens om, ven de punkter dr man gjort eftergifter. Det hr r inget januariavtal med frnedringsklausuler utan ett genuint samarbete.

Att mnga frgor mste utredas innan man lgger en proposition r inget frhalande utan den normala tgordningen inom regeringens arbete. Lagfrslagen mste bli gedigna och genomtnkta s att man frebygger alla problem i tillmpningen.

Det har du helt rtt i. Ja vi fr se hur det gr och en frndring i Sverige r bra men nsta gng kan man lika grna rsta p M direkt.

Aldrig mer svikarpartiet SD igen och det str jag fr!

Ha det gott 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in