2022-10-14, 18:57
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Hans sikter har tyngd ven om du inte begriper det. Han r socialborgarrd och gruppledare i Liberalerna i Stockholm och sitter i partistyrelsen. Det r nog med tyngd fr att ingen skall lyssna p honom.

Han r en rst [punkt]

Skall jag verkligen behva sga det en gng till?
Citera
2022-10-14, 18:57
Medlem
Antagligen kommer den nya regeringen bedriva en eftergiftsppolitik gentemot Ryssland och Turkiet eftersom man medvetet har tappat bort bde frsvaret och NATO i Tiddokumentet och allt detta fr att inte stta sig med Putin eller Erdogan.
Citera
2022-10-14, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Ditt ord r uppenbarligen lag, trots att vi tycker helt motsatt. Jag vet inget, men du vet allt? Jag tyckte det var roligt att SD vill infra tiggerifrbud, samtidigt som de sjlva tigger, det spelar ingen roll hur stora eller sm partiet i frga r. Mnniskor tigger inte fr att det r kul. Mnniskor tigger fr att de inte kan f ett jobb (eller saknar mjligheten att skaffa ett jobb), och p ngot stt mste de verleva. Som jag skrev tidigare i trden, senaste personen jag sttte p ngon som bad mig om pengar var en svensk alkoholist.
Jag brukar gra precis som du, jag kper hellre mat t tiggare, eller sknker klder under vintern, och jag har ALDRIG mts av ngot annat n tacksamhet. I mellandagarna 2020 kpte jag mat och ett par vantar till en tiggare, och hon bara grt och sa tack, s jag satte mig ner och pratade lite med henne, och det har satt sig hos mig. Finns det otacksamma tiggare? Sjlvklart, det finns rtgg verallt, men de r nog i stark minoritet i det hr fallet.

I Sverige behver inte hederliga mnniskor tigga utan bara kriminella.
Citera
2022-10-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Han r en rst [punkt]

Skall jag verkligen behva sga det en gng till?

Nej, sg inget mer. Deras ungdomsfrbund vill att partiet rstar emot Kristersson som statsminister.
Liberalernas partistyrelse verkrda, och en av dom r ute och anser det gtt fr lngt.
Tv andra liberaler tnker rsta emot tiggerifrbud. Pehrson har skitit i det bl skpet helt enkelt. Missnjet gror i liberalerna.
Citera
2022-10-14, 19:03
Medlem
Mste ge kredd till Jimmie kesson. Fr ett halvr sedan trodde jag Moderaterna skulle lura skjortan av honom i regeringsfrhandlingarna. Sedan allteftersom man tolkat signalerna som kommit ut s har jag blivit lugnare, men s hr bra hade jag inte kunnat frestlla mig.
Citera
2022-10-14, 19:04
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jaaaaa, faaaattttaar! Men snlla, read my lips: Inget Parti - Inte Ens Sd - Driver Frgan Att Retroaktivt Frnta Ngon Sitt Medborgarskap Via En Grundlagsndring.

Sverige r inte Danmark...

En sak i taget. Verkar ju finnas std fr ndring. Det var (s) som beslt utreda frgan.
Genom beslut den 16 september 2004 bemyndigade regeringen statsrdet Mona Sahlin att tillkalla en srskild utredare med uppdrag att underska i vilken omfattning det kan antas frekomma att beslut om svenskt medborgarskap fattas p felaktiga grunder eller annars p felaktigt stt samt ta stllning till om det br infras en mjighet att efter omprvning terkalla felaktiga beslut om svenskt medborgarskap och, om s bedmdes vara fallet, lmna frslag till ndvndig frfattningsreglering.
Citera
2022-10-14, 19:05
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, sg inget mer. Deras ungdomsfrbund vill att partiet rstar emot Kristersson som statsminister.
Liberalernas partistyrelse verkrda, och en av dom r ute och anser det gtt fr lngt.
Tv andra liberaler tnker rsta emot tiggerifrbud. Pehrson har skitit i det bl skpet helt enkelt. Missnjet gror i liberalerna.

Ingen ko p isen.
Detta innebr bara att vi kommer f g via ett extraval dr L, och frhoppningsvis ven MP, ker ut p arschlet frn RD, varp det problemet r avklarat.

L br snarast inse vilka sm obetydliga skitar de faktiskt r som dessutom rddades in i RD p stdrster;
Stdrster som garanterat inte kommer finnas om det blir extraval.
Citera
2022-10-14, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja sklart. Med nu menar jag nsta vecka. Jag vill se lsta problem. Inom en jvligt snar framtid. Inte om TOLV r.

Sverige har missktts d tar det tid att fixa, varfr har du inte krvt snabba lsningar de senaste 8 ren.
Citera
2022-10-14, 19:08
Medlem
Haggan o lv lipar ut i nyheterna,s jvla underbart!!
Citera
2022-10-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Japp, vgkraft r konstant och billig och mycket snabbare n krnkraft att bygga. D vi nu kan lagra solenergi r ven den en konstant klla.

Valet r inte mellan lite eller mycket el. Vi kan antingen ha massa billig el som r ren, eller massa billig el som r smutsig. Av ngon anledning vill borgarna av princip ha det smutsiga alternativet.

Om vi fr dlig nederbrd ett r r vgkraft och vattenkraft fortfarande konstant. Vi talar om stora floder, inte om sm bckar.

Men snlla du, r sol en konstant klla i en omfattning som kan ses som lagringsbar. r det i form av vtgas fr du menar vl inte litiumbatterier som ska rcka ver vintern ?
Vtgas med brnslecell finns byggt i en villa p vstkusten dr garen har kunnandet men kostnaden var 2,5 miljoner fast gissningsvis 1 miljon lgre idag.

Min solanlggning r p 10 kW nominellt och gav i januari 21 kWh 2021 och 111 kWh 2022 dvs 21 watt per timme respektive 149.
Sn och moln ger detta resultat och detta gller i sdra Sverige med bra solstatistik.

Det r dina inlgg som fr folk att tro de kan f ner skyhga elkostnader p vintern genom att investera 2-300 tusen utan lagringsmjligheter. (Frga installatrerna, i alla fall de jag knner till, och du fr svaret att de inte installerar lagring)

Nr vindkraft och sol byggts ut i nuvarande takt kommer elpriset bli minimalt sommartid och d blir kalkylerna inte roliga. Det r redan nu ett problem i Australien dr man diskuterar att f betala fr producerad el vid fel tidpunkt och det lr bli s hr ocks.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
En sak i taget. Verkar ju finnas std fr ndring. Det var (s) som beslt utreda frgan.
Genom beslut den 16 september 2004 bemyndigade regeringen statsrdet Mona Sahlin att tillkalla en srskild utredare med uppdrag att underska i vilken omfattning det kan antas frekomma att beslut om svenskt medborgarskap fattas p felaktiga grunder eller annars p felaktigt stt samt ta stllning till om det br infras en mjighet att efter omprvning terkalla felaktiga beslut om svenskt medborgarskap och, om s bedmdes vara fallet, lmna frslag till ndvndig frfattningsreglering.
Ja, men det frslaget skulle ju inte glla retroaktivt, utan fr framtida medborgarskap som utfrdas p felaktiga grunder.

Pongen r att alla dessa mnniskor som idag redan ftt sitt medborgarskap aldrig kommer bli frntagna detta.
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Ingen ko p isen.
Detta innebr bara att vi kommer f g via ett extraval dr L, och frhoppningsvis ven MP, ker ut p arschlet frn RD, varp det problemet r avklarat.

L br snarast inse vilka sm obetydliga skitar de faktiskt r som dessutom rddades in i RD p stdrster;
Stdrster som garanterat inte kommer finnas om det blir extraval.
Om L verkligen gr ver till andra sidan d blir det vl heller inget extra val?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in