Ständiga bränder och explosioner, mer eller mindre varje dag, i Belgorod och området däromkring. Jag har svårt att tro det är Ukraina som ligger bakom detta.
För Ukraina är det mer naturligt att angripa när ammunition och utrustning förs in i Donetsk eller Luhansk.
Det verkar finnas en motståndrörelse i Ryssland eller finns det någon grupp inom FSB som vill underminera för nuvarande ledare.
Det är hög risk att tiotals miljoner dör ifall de interagerar på det viset. Bägge saker som du nämner och i de olika varianter som finns skapar den risken.
Då är vi överens om att alla dessa tiotals miljoners liv isf ligger på putins samvete.
Ändå intressant att så många här på FB stödjer den eskalerande dvärgen som möjligen krympt lite..
Ständiga bränder och explosioner, mer eller mindre varje dag, i Belgorod och området däromkring. Jag har svårt att tro det är Ukraina som ligger bakom detta.
För Ukraina är det mer naturligt att angripa när ammunition och utrustning förs in i Donetsk eller Luhansk.
Det verkar finnas en motståndrörelse i Ryssland eller finns det någon grupp inom FSB som vill underminera för nuvarande ledare.
SKUMT är det.
Föredetta FSB/KGB, tippar jag på. Man önskade en ledare som stödde dem, men insåg att det gick inte så bra det heller.
Om man ska tro Meduzas källor kan det vara en bra idé för Ukraina att undvika förhandlingar.
Enligt källorna har Putin inga planer på att avsluta kriget, och att han istället hoppas kunna använda den potentiella vapenvilan för att förbereda en ny offensiv. Som Putin ser det kommer vapenvilan att göra det möjligt för den ryska armén att träna nymobiliserade soldater för krig och fylla på med utrustning.
Vidare säger Meduzas källor att Kreml planerar en ny "fullskalig offensiv" i februari eller mars 2023, ungefär ett år efter att de invaderade grannlandet.
Lite mer ryska nyheter ikväll ..
"
USA kan tvinga Ukraina att sätta sig vid förhandlingsbordet om konflikten drar ut på tiden, skriver tidningen Foreign Policy och hänvisar till icke namngivna medlemmar i den amerikanska kongressens underkommitté för nationell säkerhet.
Bidens tvivel förebådar en allvarlig fara att om konflikten drar ut på tiden och kostnaderna fortsätter att stiga, kommer Vita huset att börja tvinga Ukraina att sätta sig vid förhandlingsbordet med Moskva", står det i artikeln.
Tidningen menar att Vita husets rädsla för att provocera Vladimir Putin och tredje världskriget var en förevändning för att inte öka biståndet till Kiev.
Publikationens författare, Daniel Pletka, påminde om Washingtons vägran att påbörja leveranser av taktiska ATACMS-missiler med en räckvidd på cirka 300 kilometer på grund av risken för en eskalering av konflikten. Han pekade också på en artikel av The New York Times där amerikanska tjänstemän erkände att Ukraina låg bakom mordet på den ryska journalisten Daria Dugina."
Det finns alltid olika uppgifter. Men nu fungerar ju lend-lease och det innebär ännu mer vapen till Ukraina. Liksom att vissa länder köper artilleri från Slovakien och sedan skänker det till Ukraina.
Jag kan verkligen inte se att man tvingar Ukraina till förhandlingsbordet. Ukrainas attityd har hårdnat efter alla missiler som regnade över städerna för ett par dagar sedan.
SKUMT är det.
Det är sannolikt ryska frihetskämpar som ligger bakom.
Föredetta FSB/KGB, tippar jag på. Man önskade en ledare som stödde dem, men insåg att det gick inte så bra det heller.
Vi såg ju TV-bilder i februari hur illa Putin behandlade en FSB-chef och krävde svar. Det var som en avrättning. Ja jag tror att det finns krafter som är uppretade på hur Putin har styrt skeppet.
Jag är rädd att dom når atlantkusten redan under nästa veckoslut
Dessa elitsoldater är helt oövervinnerliga. Det filmer jag ser från mobiliseringsplatserna får mig att tänka på filmen Universal Soldier. Även filmerna på stridsvagnarna (som Max är 70 år gamla) som kommer med tåg från Belarus är som hämtade från någon riktig sci-fi film.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!