2022-10-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Varför då ? Vill ni inte vara med och leka längre ? Är det inte roligt att bomber faller på er ?

Nä vad bra åk hem och betala notan längs vägen . Glöm inte att ta det ur Putins plånbok

Något vi kan vara hundra på, är att eliten i Ryssland kommer aldrig att vara med och betala.
Citera
2022-10-14, 21:00
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Är nog sant Musk bedriver inte ideellt arbete.
Givetvis inte hur länge som helst.

Nu får andra ta över kostnaden.

Inget problem för nåt enskilt land.

Bara småpengar även för typ Lettland.
Citera
2022-10-14, 21:01
Medlem
Ständiga bränder och explosioner, mer eller mindre varje dag, i Belgorod och området däromkring. Jag har svårt att tro det är Ukraina som ligger bakom detta.

För Ukraina är det mer naturligt att angripa när ammunition och utrustning förs in i Donetsk eller Luhansk.

Det verkar finnas en motståndrörelse i Ryssland eller finns det någon grupp inom FSB som vill underminera för nuvarande ledare.

SKUMT är det.
Citera
2022-10-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är hög risk att tiotals miljoner dör ifall de interagerar på det viset. Bägge saker som du nämner och i de olika varianter som finns skapar den risken.

Då är vi överens om att alla dessa tiotals miljoners liv isf ligger på putins samvete.
Ändå intressant att så många här på FB stödjer den eskalerande dvärgen som möjligen krympt lite..
Citera
2022-10-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ständiga bränder och explosioner, mer eller mindre varje dag, i Belgorod och området däromkring. Jag har svårt att tro det är Ukraina som ligger bakom detta.

För Ukraina är det mer naturligt att angripa när ammunition och utrustning förs in i Donetsk eller Luhansk.

Det verkar finnas en motståndrörelse i Ryssland eller finns det någon grupp inom FSB som vill underminera för nuvarande ledare.

SKUMT är det.

Föredetta FSB/KGB, tippar jag på. Man önskade en ledare som stödde dem, men insåg att det gick inte så bra det heller.
Citera
2022-10-14, 21:05
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm.., angående Putins "förhandlingsvilja" :

Om man ska tro Meduzas källor kan det vara en bra idé för Ukraina att undvika förhandlingar.

Enligt källorna har Putin inga planer på att avsluta kriget, och att han istället hoppas kunna använda den potentiella vapenvilan för att förbereda en ny offensiv. Som Putin ser det kommer vapenvilan att göra det möjligt för den ryska armén att träna nymobiliserade soldater för krig och fylla på med utrustning.

Vidare säger Meduzas källor att Kreml planerar en ny "fullskalig offensiv" i februari eller mars 2023, ungefär ett år efter att de invaderade grannlandet.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/ve...or-a-forhandle

Ja, det är så Putin fungerar. En "vapenvila" eller "fredsförhandlingar" använder Putin enbart för att bygga upp sin styrka till nästa stora attack.

Den mannen går det inte att lita på.
Citera
2022-10-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Lite mer ryska nyheter ikväll ..
"
USA kan tvinga Ukraina att sätta sig vid förhandlingsbordet om konflikten drar ut på tiden, skriver tidningen Foreign Policy och hänvisar till icke namngivna medlemmar i den amerikanska kongressens underkommitté för nationell säkerhet.

Bidens tvivel förebådar en allvarlig fara att om konflikten drar ut på tiden och kostnaderna fortsätter att stiga, kommer Vita huset att börja tvinga Ukraina att sätta sig vid förhandlingsbordet med Moskva", står det i artikeln.
Tidningen menar att Vita husets rädsla för att provocera Vladimir Putin och tredje världskriget var en förevändning för att inte öka biståndet till Kiev.

Publikationens författare, Daniel Pletka, påminde om Washingtons vägran att påbörja leveranser av taktiska ATACMS-missiler med en räckvidd på cirka 300 kilometer på grund av risken för en eskalering av konflikten. Han pekade också på en artikel av The New York Times där amerikanska tjänstemän erkände att Ukraina låg bakom mordet på den ryska journalisten Daria Dugina."

Det finns alltid olika uppgifter. Men nu fungerar ju lend-lease och det innebär ännu mer vapen till Ukraina. Liksom att vissa länder köper artilleri från Slovakien och sedan skänker det till Ukraina.

Jag kan verkligen inte se att man tvingar Ukraina till förhandlingsbordet. Ukrainas attityd har hårdnat efter alla missiler som regnade över städerna för ett par dagar sedan.
Citera
2022-10-14, 21:08
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

SKUMT är det.
Det är sannolikt ryska frihetskämpar som ligger bakom.
Citera
2022-10-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Föredetta FSB/KGB, tippar jag på. Man önskade en ledare som stödde dem, men insåg att det gick inte så bra det heller.

Vi såg ju TV-bilder i februari hur illa Putin behandlade en FSB-chef och krävde svar. Det var som en avrättning. Ja jag tror att det finns krafter som är uppretade på hur Putin har styrt skeppet.
Citera
2022-10-14, 21:10
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Du menar att om ryssland börjar använda sig av kärnvapen och USA svarar på det med konventionella vapen så startar ett kärnvapenkrig?
Jag menar precis det jag skrev. Du får väl läsa på om rysk kärnvapendoktrin, om du tvivlar.
Citera
2022-10-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det är sannolikt ryska frihetskämpar som ligger bakom.

Ja jag tror också det. Det finns både en motståndrörelse och sedan ett motstånd inom FSB, vi såg en spricka redan i februari.
Citera
2022-10-14, 21:11
Medlem
Jag är rädd att dom når atlantkusten redan under nästa veckoslut
Dessa elitsoldater är helt oövervinnerliga. Det filmer jag ser från mobiliseringsplatserna får mig att tänka på filmen Universal Soldier. Även filmerna på stridsvagnarna (som Max är 70 år gamla) som kommer med tåg från Belarus är som hämtade från någon riktig sci-fi film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in