Citat:
Ursprungligen postat av
Mailmans
Hon för väll bort barnet, barnet dör på något vis och sen återvänder med väskan innehållande 12åringen? Eller jag missuppfattat något här?
Varför återvände man med väskan om det inte är för att statuera ett exempel?
Dessutom är 4-6st anhållna så det är inte ett illdåd av en psykiskt sjuk kvinna..
De där andra personerna vet inte så mycket om.
Här kommer faktiskt ändå en Uber in in bilden, så jag mindes ändå inte helt fel:
Le Figaro:
Googl översättning:
"
Enligt JDD skulle kvinnan, nordafrikansk och i trettioårsåldern, ha lovat pengar kopplade till " organhandel ", men mannen skulle ha vägrat vid åsynen av blodig tvätt i bilen. En Uber-förare kan äntligen ha hjälpt kvinnan. Vem skulle ändå ha lämnat bagageutrymmet nära flickans hem."
//
"
Under natten grep de sedan tre personer i närheten av platsen, kvinnan tidigt på morgonen. Samtliga sattes i polisförvar samt ytterligare en person, enligt åklagaren som angav att deras roll återstod att fastställa."
https://www.lefigaro.fr/faits-divers...ement-20221015
I en av artiklarna står ju att en av de gripna är den uteliggare som hittade väskan. Tre personer i närheten av platsen, vad det nu kan betyda, skulle kunna vara ytterligare andra hemlösa. Väldigt konstigt allt.
Organhandle skulle kunna förklara siffran, men samtidigt borde organhandel handla om organiserad verkasmhet som inte skulle behöva göras mitt i en stad, bland massor av människor, där det blir stort pådrag direkt.
Skumt allt.