Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-16, 15:52
Medlem
Organdonationspåret, vad hände med det?

Jag tror inte föräldrarna är involverade men... Är brorsan normal?
Citera
2022-10-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ser du mer än knäskadan bland bilderna?
Just knäskada ser verkligen ut att var självförvållad d.v.s (ramlat)

Nej inte någon synlig skada men i juni har hon postat att hon själv är inlagd på sjukhus. Det kan såklart vara en tillfällighet, men det känns som hon söker uppmärksamhet. Även med dildo-bild, generellt gränsöverskridande beteende

Eller är hon ”bara” skev och har noll inblandning
Citera
2022-10-16, 15:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hon för väll bort barnet, barnet dör på något vis och sen återvänder med väskan innehållande 12åringen? Eller jag missuppfattat något här?

Varför återvände man med väskan om det inte är för att statuera ett exempel?

Dessutom är 4-6st anhållna så det är inte ett illdåd av en psykiskt sjuk kvinna..

De där andra personerna vet inte så mycket om.

Här kommer faktiskt ändå en Uber in in bilden, så jag mindes ändå inte helt fel:

Le Figaro:
Googl översättning:

" Enligt JDD skulle kvinnan, nordafrikansk och i trettioårsåldern, ha lovat pengar kopplade till " organhandel ", men mannen skulle ha vägrat vid åsynen av blodig tvätt i bilen. En Uber-förare kan äntligen ha hjälpt kvinnan. Vem skulle ändå ha lämnat bagageutrymmet nära flickans hem."
//
"Under natten grep de sedan tre personer i närheten av platsen, kvinnan tidigt på morgonen. Samtliga sattes i polisförvar samt ytterligare en person, enligt åklagaren som angav att deras roll återstod att fastställa."

https://www.lefigaro.fr/faits-divers...ement-20221015

I en av artiklarna står ju att en av de gripna är den uteliggare som hittade väskan. Tre personer i närheten av platsen, vad det nu kan betyda, skulle kunna vara ytterligare andra hemlösa. Väldigt konstigt allt.

Organhandle skulle kunna förklara siffran, men samtidigt borde organhandel handla om organiserad verkasmhet som inte skulle behöva göras mitt i en stad, bland massor av människor, där det blir stort pådrag direkt.

Skumt allt.
Citera
2022-10-16, 16:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misar
Nej inte någon synlig skada men i juni har hon postat att hon själv är inlagd på sjukhus. Det kan såklart vara en tillfällighet, men det känns som hon söker uppmärksamhet. Även med dildo-bild, generellt gränsöverskridande beteende

Eller är hon ”bara” skev och har noll inblandning
Dildo bilden är ju otroligt långsökt att betyda något, löjligt!
Ja då var det inte mycket att gå på, ett sytt sår på knäskålen och ett sjukhusbesök på 12 år låter inte särskilt mycket.
Jag ser noll misstänkt på hennes FB sida.
En helt vanlig familj, enligt mig.
Citera
2022-10-16, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Här kommer faktiskt ändå en Uber in in bilden, så jag mindes ändå inte helt fel:

Le Figaro:
Googl översättning:

" Enligt JDD skulle kvinnan, nordafrikansk och i trettioårsåldern, ha lovat pengar kopplade till " organhandel ", men mannen skulle ha vägrat vid åsynen av blodig tvätt i bilen. En Uber-förare kan äntligen ha hjälpt kvinnan. Vem skulle ändå ha lämnat bagageutrymmet nära flickans hem."
//
"Under natten grep de sedan tre personer i närheten av platsen, kvinnan tidigt på morgonen. Samtliga sattes i polisförvar samt ytterligare en person, enligt åklagaren som angav att deras roll återstod att fastställa."

I en av artiklarna står ju att en av de gripna är den uteliggare som hittade väskan. Tre personer i närheten av platsen, vad det nu kan betyda, skulle kunna vara ytterligare andra hemlösa. Väldigt konstigt allt.

Organhandle skulle kunna förklara siffran, men samtidigt borde organhandel handla om organiserad verkasmhet som inte skulle behöva göras mitt i en stad, bland massor av människor, där det blir stort pådrag direkt.

Skumt allt.

Ja organhandel känns rimligt motiv. Men som du säger så oorganiserat. Känns isåfall som amatörer som är påverkade av diverse substanser.

Men nordafrikansk? Var inte det innan bilderna släpptes på den misstänkta kvinnan, hon som syns på övervakningsfilmen? Stod väl tidigare att Uber-chauffören hjälpte kvinnan bära kofferten?
Citera
2022-10-16, 16:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Le Figaro:
Googl översättning:

//

Skumt allt.
Dessutom inte så här klantigt och oigenomtänkt!
Så några anlitade proffs var de knappast.
Citera
2022-10-16, 16:13
Medlem
Citat:
Dildo bilden är ju otroligt långsökt att betyda något, löjligt!
Ja då var det inte mycket att gå på, ett sytt sår på knäskålen och ett sjukhusbesök på 12 år låter inte särskilt mycket.
Jag ser noll misstänkt på hennes FB sida.
En helt vanlig familj, enligt mig.
Visst är det kanske så, att de är en helt vanlig familj. Förhoppningsvis är fallet så
Citera
2022-10-16, 16:25
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Le Figaro:
Googl översättning:

//

Skumt allt.

Som du säger. Vad är de för märklig organhandel. Om inte flickan har otroligt ovanlig blodgrupp.

Men de förklarar fortfarande inte varför man lämnar tillbaka henne i en väska.
Citera
2022-10-16, 16:26
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Heder kan vi definitivt utesluta här!

Varför då?
Citera
2022-10-16, 16:30
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misar
Visst är det kanske så, att de är en helt vanlig familj. Förhoppningsvis är fallet så
Det mest tyder på det just nu, men säker kan man ju aldrig vara? 🤔
Citera
2022-10-16, 16:31
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Varför då?
Vilken sorts heder menar du?
Flickan var tolv år.
Föräldrarna var inte muslimer.
Citera
2022-10-16, 16:35
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Vilken sorts heder menar du?
Flickan var tolv år.
Föräldrarna var inte muslimer.

Jaha, sorry my bad. Misstolkade dig lite.

Finns ju heder i andra perspektiv - förövarna kan vara muslimer och tycker mamman dragit deras namn i smutsen.

Men det är ganska långsökt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in