2022-10-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
S svrt r det inte att sia.

M, SD och KD har gjort sin politik vldigt tydlig genom Tid-avtalet eftersom de s mangrant stller sig bakom det. L r vldigt otydliga eftersom de tjafsar om det men nd har godknt det men nu inte vet om de stdjer det eller om de rsta internt om det eller

Om L med tiden skjuter avtalet i sank istllet fr att hedra det s fr de det svrt i ett extraval. De mste d vlja sossesidan, och d ker de ur riksdan. Frgor p det?

Vem som blir vinnare i ett extraval beror p var Sverige str i utvecklingen. Jag tror dock att regeringen kommer att ha hunnit leverera s pass mycket nr det gller migration och brottslighet att SD, M och KD skulle vinna ett extraval.
Tack fr ditt svar.
Citera
2022-10-17, 15:27
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
I farans riktning ligger en (m) + (s) regering. Magdalena strckte ju ut en hand till Ulf, tidigare.

Om Uffe skulle nappa p det, r hans politiska karrir ver. Och det vet han givetvis. Inte ens de mest liberala moderaterna skulle acceptera det. Om S vill komma tillbaka som herre p tppan fr de gra som de danska sossarna och appropriera SD:s politik. Vilket inte skulle frvna mig. Allt fr makten.
Citera
2022-10-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Om Uffe skulle nappa p det, r hans politiska karrir ver. Och det vet han givetvis. Inte ens de mest liberala moderaterna skulle acceptera det. Om S vill komma tillbaka som herre p tppan fr de gra som de danska sossarna och appropriera SD:s politik. Vilket inte skulle frvna mig. Allt fr makten.
Frgan r vilka alternativ han har om detta havererar?
Citera
2022-10-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Ska man starta en ggklocka nu fr att se hur gammal denna regeringsbildning blir?
Haha ja
Citera
2022-10-17, 15:36
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Frgan r vilka alternativ han har om detta havererar?

Vi ska inte mla fan p vggen det frsta vi gr. Min vertygelse r att Tidavtalet r vl genomarbetat och kommer att utgra basen fr Uffes regeringsfrklaring imorgon. De har ocks hela tiden sagt att de jobbar p ett samarbete som ska strcka sig bortom denna mandatperioden. Sammantaget lter det som ett mycket stabilare regeringsunderlag n vi haft under sossarnas sista skrckvlde.

Nr nu skutan ntligen brjat vnda tror jag att C knner av kursndringen ocks. Med Lf ute ur bilden kan de bli ett stabilare stdparti n L. Kanske fr de ta L:s plats i regeringen 2026
Citera
2022-10-17, 15:37
Medlem
Jag kommer ALDRIG rsta p de rdgrna s lnge det finns en enda svensk som bor p gatan eller fr g till soppkk nr invandrare fr bidrag och lgenheter.

https://sverigesradio.se/artikel/sta...ar-i-stockholm

Det r en stor jvla skam hur lite politikerna bryr sig om Svenska folket.
Bara fr att de ska kunna sitta p EU toppmten och skryta om hur mycket invandrare vi tagit in.

r det konstigt att allt fler fr det smre nr hundratusentals gr p socialbidrag?
Skattepengar gr inte till Svenska folket, det gr till massa bidrag fr IS tervndare och annat pack!
Citera
2022-10-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Tror hgern tappar sin majoritet till nsta val. Vi gr mot vldigt tuffa tider globalt och med en sdan bajsmacka slr politiken de vill driva vldigt dligt. Jag tror Liz Truss och Tories i Storbritannien just nu r en vldigt bra fingervisning om hur det kommer att g.
Hller med
Citera
2022-10-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Vi ska inte mla fan p vggen det frsta vi gr. Min vertygelse r att Tidavtalet r vl genomarbetat och kommer att utgra basen fr Uffes regeringsfrklaring imorgon. De har ocks hela tiden sagt att de jobbar p ett samarbete som ska strcka sig bortom denna mandatperioden. Sammantaget lter det som ett mycket stabilare regeringsunderlag n vi haft under sossarnas sista skrckvlde.

Nr nu skutan ntligen brjat vnda tror jag att C knner av kursndringen ocks. Med Lf ute ur bilden kan de bli ett stabilare stdparti n L. Kanske fr de ta L:s plats i regeringen 2026
Javisst. Det r bara det att (l) r jokern i leken . . . .
Citera
2022-10-17, 15:39
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Regeringen i UK r extremt mycket lngre ut i libertariansk riktning n den svenska regeringen, som dessutom bromsas av SD och L, vad avser slakt av vlfrd.

Vad betyder libertariansk riktning egentligen? Kan du ge ett exempel.
Citera
2022-10-17, 15:49
Medlem
wwrs avatar
Citat:
S har Ulf Kristerssons vg till makten sett ut
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...makten-sett-ut

Var det inte kesson som bestmde, sa de frra veckan i alla fall?
Citera
2022-10-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
https://energiforsk.se/nyhetsarkiv/a...gra-solenergi/

Tack. Mycket intressant.
Lt oss hoppas det blir mjligt annars kan vi ju bygga husen i halvmetertjock xps. (Vet en 30+ r gammal normalvilla som drar 900 watt, direktverkande, vid -20)
Senast redigerad av curlingstaten 2022-10-17 kl. 16:03.
Citera
2022-10-17, 15:56
Medlem
Citat:
I farans riktning ligger en (m) + (s) regering. Magdalena strckte ju ut en hand till Ulf, tidigare.

Ja, nr det gller S och kttgrytorna har ordet skam raderats i SAO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in