2022-10-18, 15:47
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Lgg ner alla satsningar p klimatet.

Noterade att en ung kvinna med utlndskt (indiskt?) namn ftt ansvar fr klimatpolitik, vilket lt bra om hon r oerfaren att inte stadkomma mycket samtidigt som ingen vnsterradikal alarmist ( = journalist) vgar kritisera en (1) ung, (2) icke-vit (3) kvinna.

Klimatreligisa tramset br minimeras nu.
Citera
2022-10-18, 15:52
Medlem
Hycklaren Romina Pourmokhtari (L) lovar flla regering dr SD ingr

https://twitter.com/dagensnyheter/st...20505046093827
Citera
2022-10-18, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Har alla hgskoleutbildning? r hrfrissornas tid ver?

Eller "gymnasisternas" - som inte kunde eller ville ta grundexamen p universitet eller hgskola - som de tv sossarna Persson och Lfven.
Och inte vilka sossar som helst.
Deras sammanlagda tid som Sveriges hgsta ledare r 16 r (minus ett fr Magdalenas sista r).
Och det i den nya tiden!

Fullstndigt hrresande. S blev Sverige som det blev ocks.
Men att gna sig p heltid t akademiska pong p ett av Sveriges ftaliga klassuniversitet krver disciplin och tlamod 4-6 r fr kandidaten eller magistern och man mste socialt/ekonomiskt frsaka en del, bl a viktiga karrirstegar i brjan till att brja med och sen blir ekonomin tveklst lidande. Fr en nrig jvel som t e x Gran Persson var det sista en omjlig tanke. Lfven hade inte klarat av hgre studier, kanske inte Persson heller.

Det r en bedrvelse att srskilt sosseregimer haft s mnga gymnasister i sina talrika regeringar sedan Gran Perssons tid.
Det mrks p politiken om man sger, p nedvecklingen av Sverige
Senast redigerad av Lantarbetaren 2022-10-18 kl. 15:57.
Citera
2022-10-18, 16:00
Medlem
Kulturlivets frvning infr nya kulturministern: Jag fick googla

https://www.svt.se/kultur/kulturmini...rfattarforbund

Parisa Liljestrand grundade 2002 det direktdemokratiska partiet DemoEx
https://sv.wikipedia.org/wiki/Demoex_(parti)

http://demoex.se/
Citera
2022-10-18, 16:04
Medlem
Lite fr mycket jesus ver det hela nu.

Frn talman till regeringsmedlemmar och statsministerfruar.

Alla dessa vanfrestllningar kan aldrig sluta lyckligt.
Citera
2022-10-18, 16:05
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Och JAG FRGADE EFTER FLER!
Vilka?
Idiot, hur ska JAG kunna veta vilka fler som de avser rsta ner? Stll frgan till Liberalerna. Det r tydligt att de kan tnka sig att rsta ner flera frslag. terkom i trden nr du frgat Liberalerna.
Citera
2022-10-18, 16:09
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nu kommer alla gngmord och annat skjutvapenvld att upphra som genom ett trollslag.
Nej? Det r det ingen som har psttt. Jag tror snarare att det kommer fortstta alternativt ka lite grann. Men med sossarna som styrande hade det kat nnu mer. Sosseriet (och Reinfeldt) har gjort s mnga hl i skeppet Sverige att det kommer vara vldigt svrt att lappa ihop. Skillnaden hr r ju att nuvarande regering frsker lappa ihop hlen, ngot S inte var intresserade av. Om man r p ett sjunkande skepp r det sklart konstigt att be den som gjort hlet stta igen det igen.

Det r en jvla massa arbete att gra och det kan kanske vara fr sent men det hr maktskiftet r iaf. en sista chans. Hade det inte blivit maktskifte nu hade Sverige varit frlorat fr all framtid. Men det betyder inte att det automatiskt kommer bli bttre snabbt nu, det r s mnga hl i skeppet.
Citera
2022-10-18, 16:10
Medlem
Tre ppna hbtq-personer blir ministrar i Kristerssons regering

https://www.qx.se/samhalle/238228/tr...sons-regering/
Citera
2022-10-18, 16:11
Medlem
neiges avatar
Som 26-ring hade jag varit dmjuk infr att jag fortfarande r cringe i sociala sammanhang, nervs och dum i huvudet ven fr ett vikarie-jobb p hgstadiet.
Citera
2022-10-18, 16:12
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Jag har trffat Parisa genom mitt yrke vid ett tillflle och fick ett bra intryck. Hennes IQ r klart hgre n snittet i frra regeringen och hon verkar vlorganiserad.

Frgan r hur vl hon kommer fungera som kulturminister. Ser hon ngonting om hon gr p konsert, teater eller bio? Hon r typ 1,20 m kort.
Minns nu lite mer av mitt mte med henne och det uppstod dr ett lge dr det behvdes fattas ett snabbt beslut. Parisa sa vad hon tyckte, tjnstemnnen fattade sen beslut efter det (vet inte de inte vgade sga emot, men hon respekterades iaf) och beslutet visade sig vara rtt. Utmrkt ledarskap vid det tillfllet. Kanske lite flyt ocks, men Stefan blinde och naive hade nog bara gett sin tomma blick och sagt "pass".

Ingen som jag har pratat med under dagen verkar frvnad ver att hon ftt en ministerpost, s hon kan inte kallas inkvoterad (ven om hennes bakgrund knappast legat henne till last).
Citera
2022-10-18, 16:13
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Idiot, hur ska JAG kunna veta vilka fler som de avser rsta ner? Stll frgan till Liberalerna. Det r tydligt att de kan tnka sig att rsta ner flera frslag. terkom i trden nr du frgat Liberalerna.
Men ta det lugnt, det r nog du som beter dig som en idiot nr du frst sger att du vet att det finns flera specifika frgor som ska fllas av upproriska liberala
sen nr jag frgar vilka... gr du i taket och det visar sig att du har en aning.
Det finns EN specifik frga som ett par liberaler har sagt de ska rsta emot, inget annat.
Senast redigerad av Draken55 2022-10-18 kl. 16:16.
Citera
2022-10-18, 16:14
Medlem
Evil_Santas avatar
Gldjande att en faktisk jurist blev justitieminister. Var rdd att de skulle vlja Johan Forsell eller Fredrik Krrholm till den posten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in