Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-27, 20:55
  #1
Medlem
Först så vill jag bara säga att moderator kan gärna flytta denna tråd till valfri avdelning som den kan tänkas passa bättre in i, detta är ju inte riktigt vad som avses med denna forumdel även fast det är Flashback i media fast tvärtom liksom. Jag tyckte dessutom att det skulle bli lite snävt att placera den t ex i PI då fler inlägg än just PI-inlägg kan vara av intresse. Nåväl, nu börjar jag:

Tack vare denna tråd så fick jag en idé som jag skulle vilja dela med mig av och se om den får någon respons.

Då man surfar runt här på forumet så snubblar man ibland över riktiga guldkorn till inlägg, men då FB är ett forum med många redan "upplysta" och klarsynta medlemmar så känns det ibland som att dessa inlägg går till spillo här. I stället borde de läsas av den stora dumma massan som inte har hittat till detta forum än och behöver upplysas, och som vi alla vet så läser ju den stora dumma massan Aftonbladet, Expressen och annat larv. Vore det därför inte en idé att i denna tråd klippa in inlägg vi tycker fungerar bra som debattinlägg, och med textmakarens godkännande kan vi sedan skicka in det till debattsidorna på de större svenska tidningarna?

Visserligen skulle man väl kunna skicka in sina inlägg själv, men det kanske inte alltid är så motiverat och man kanske själv inte inser vilken fin text det är man har knåpat ihop, den här tråden skulle ju underlätta det hela en aning.

I alla fall så har jag skapat ett Gmailkonto från vilket dessa potentiella debattinlägg kan postas, och jag kan gladeligen ta på mig att maila in vassa inlägg till DN, Expressen, Aftonbladet & SvD. Vill någon annan göra samma sak så är Gmailuppgifterna följande:
användarnamn: debattoren
lösenord: nerottabed

Men som sagt så måste man få textförfattarens godkännande här i tråden innan man matar gamarna med något. Nå? Vad tror ni? Bryter det mot någon lag eller regel? Är det en bra idé? Får man håriga handflator av onani?
Citera
2007-08-27, 22:14
  #2
Medlem
Inte för att vara glädjedödare. Men jag har lite känslan att det är allra roligast första gången.
Citera
2007-08-27, 22:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Inte för att vara glädjedödare. Men jag har lite känslan att det är allra roligast första gången.
Eller för att du inte vill att någon skall sno din idé och få cred för den?
Citera
2007-09-02, 00:01
  #4
Medlem
Men vadå, jag gav väl ut cred till conz, jag länkade ju till hans tråd som jag förövrigt tycker var ett genidrag.

Detta har ingenting att göra med att vara rolig, jag vill helt enkelt sprida den kunskap och de åsikter som finns här till medelsvensson, jag vill inte att Sverige ska bli ett förtappat skitland och en lydstad till nåt annat skitland

I alla fall, jag har efter att jag instiftat denna tråd funnit att Grue med flera håller på att skapa ett vettig web-magasin på exilen och jag har kommit fram till att jag hellre lägger min energi där, så denna tråd kan få dö ut. Frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in