Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-25, 16:47
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Avslag? Men hon skrev ju i sin bok att de hade låtit folk bo där. Lite civil olydnad, kan man tänka. Varför inte fortsätta att köra över ”rasisterna” for the Greater Good? Hon försökte säkert tala vett i grannarna och förklarade att flyktingarna hade flytt krigets helvete.

Med tanke på Malenas höga svansföring och slående för bröstet är det väl inte mer att vänta än att de huserar inte bara en och annan utan flera flyktingar. Ett rykte påstår dock att hon gick bananas när (romska?) tiggare parkerade sig utanför huset.

Det kan förstås inte vara sant. I stället bjöd hon upp dem på middag.
Det är inte olagligt att låta någon sova över hos sig
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Fakta är att de först försökte upprepade gånger få tag på Greta digitalt och misslyckades då.
Vilka fakta då?
2022-10-25, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är inte olagligt att låta någon sova över hos sig

Vilka fakta då?
Se båtparets inlägg på deras sociala medier!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-25 kl. 16:52.
2022-10-25, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
När du skriver att Greta drog kunder.Så gäller väl detta år 2019-2020. Inte nu längre
Vi får se om Greta återigen bjuds på fika, nästa gång som vi fikar tillsammans!
2022-10-25, 16:58
Medlem
Citat:
Vi får se om Greta återigen bjuds på fika, nästa gång som vi fikar tillsammans!
Detta måste ju varit år 2019-2020 Nu lär hon få betala om hon ska fika.
2022-10-25, 17:02
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Se båtparets inlägg på deras sociala medier!
Det är kutym att länka till sina egna påståenden .
Faktum är att det tog mindre än två veckor ifrån Gretas vädjan om hjälp tills man lyfte seglen med en erfaren skeppare. Det är inte många som klarar av en sån bedrift.
Ska du bestämma dig om du yrar om Twitter eller E-mail?
2022-10-25, 17:03
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Regeln om lekmannavigning hos EFS är välkänd och har funnits åtminstone ända sedan början av 1970-talet, även om den idag sällan tillämpas. Den kan dock bli till en värdefull möjlighet för Greta i framtiden.

SMOM kan omgående utse Greta till Hederskommendör om de skulle finna detta för lämpligt. Vad gäller Ordensbiskopar har inte bara SMOM utan faktiskt även svenska kyrkan haft sådana. Om jag inte tar fel kan en sådan vigas även idag, om man finner detta lämpligt.

Vad gäller kyrkors rätt att låta hemlösa få sova i kyrkbänkarna var det ett äldre beslut som nu prövades och befanns giltigt. Beslutet ansågs uppenbarligen vara praxisbildande, vilket lär innebära att detta tidigare äldre beslut bedömdes ha prejudicerande verkan. Om lägre lagtolkande instans fattade ett annat avgörande, verkar detta nu vara upphävd av högre instans. Nu var jag exakt, nöjd nu!?

Du blandar visst friskt olika kyrkor och trosriktningar. ;-) Men det är alltid kul att få småskratta åt dina utsvävningar. :-) :-) :-)
2022-10-25, 17:13
Medlem
Sverighiztans avatar
Har aldrig ens kikat i denna tråd förens nu. Anledningen att jag skriver är för att undrar om någon här personligen har pratat med någon av hennes päron?!
Jag har det i alla fall och fy helvete vad hennes farsa Svante va otrevlig. Pratade med honom i jobbsammanhang.
Man fick inte en syl i vädret och han dumförklarade mig och mitt yrke.
Själv började jag bara skratta för att jag blev så förvånad.

Är det vanligt att sånna fisförnämta jävlar är så äckligt otrevliga med en översittaratttityd?!
2022-10-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Du blandar visst friskt olika kyrkor och trosriktningar. ;-) Men det är alltid kul att få småskratta åt dina utsvävningar. :-) :-) :-)
SMOM är reellt till stor del ekumeniskt, även om man formellt är katolskt. Man har till och med haft en stormästare som var ortodox, även om det var för mycket länge sedan. Många kyrkor samverkar som tur var med varandra, även om det förstås finns en hel del strider. Trots Gretas andliga vigning i First nations, så välsignade en katolsk biskopskonferens i Australien även henne. Så olika trosinriktningar förenas i stödet av henne och av klimat- och miljörörelsen.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-25 kl. 17:17.
2022-10-25, 17:18
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Vad beträffar giltigheten av det gamla juridiska utslaget för kyrkors rätt att ha papperslösa hemlösa sovande i kyrkbänkarna, var det en verkligt erfaren präst som berättade om den nya prövningen, som ju avgjorde att regeln ännu gällde. Så källan är mycket trovärdig. Däremot är den legala regeln om kyrkofrid i Sverige relativ och inte absolut.

Skulle alltså informationen om denna prövning vara mindre värd om den hade berättats av en mindre verkligt erfaren präst? Jag fick läsa om denna prövning i pressen. Gäller den informationen inte då, om journalisten inte är en verkligt erfaren präst? Hur tänker du nu?

Kyrkofriden i Sverige gällde som lag fr.o.m. Birger Jarls tid och så länge som Sverige tillhörde den romerska kyrkan. Det finns, min kära lilla älskade inspirerande vän, ingen "legal regel" (det heter "lag" på svenska) gällande kykofriden, eftersom kyrkofriden inte är ett juridiskt begrepp i Svea Rike. Fråga vilken prälle som helst, verkligt erfaren eller verkligt oerfaren - de kommer att säga samma sak. Alternativt läs på lite om det samhälle du tror dig leva i.
2022-10-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är kutym att länka till sina egna påståenden .
Faktum är att det tog mindre än två veckor ifrån Gretas vädjan om hjälp tills man lyfte seglen med en erfaren skeppare. Det är inte många som klarar av en sån bedrift.
Ska du bestämma dig om du yrar om Twitter eller E-mail?
Jag tror man ska vara väldigt försiktig med att tala om kutym i denna märkliga tråd om Greta.
2022-10-25, 17:24
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Har aldrig ens kikat i denna tråd förens nu. Anledningen att jag skriver är för att undrar om någon här personligen har pratat med någon av hennes päron?!
Jag har det i alla fall och fy helvete vad hennes farsa Svante va otrevlig. Pratade med honom i jobbsammanhang.

Är det vanligt att sånna fisförnämta jävlar är så äckligt otrevliga med en översittaratttityd?!

Det är sådana de är. Bara att gå vidare...
2022-10-25, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan

Har haft en hel del kontakt med Svante och han har alltid varit vänlig och trevlig mot mig. Svante och Greta är dock ofta stressade och får ofta därför be folk att fatta sig kort och detta kan missförstås ibland. De är båda dock mycket ideella.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-25 kl. 17:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in