Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-26, 22:35
Medlem
Varför ser han så gammal ut?
Citera
2022-10-26, 22:36
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Fixad länk
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Andr...fsson_(gångare)

Man kan ju dock undra varför fler än en pekar ut honom, kanske 90% är nöjda?
Sopa https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Andreas_Gustafsson_(g%C3%A5ngare)
Citera
2022-10-26, 22:37
Medlem
Klemos avatar
De var och festade, killen har säkerligen stött på henne helga kvälle, och hon går med på att följa med på killens hotellrum. Alltså kom igen, det är upprörande löjlig berättelse

"nej vi kan inte åh jag har ju en pojkvänn"
jodå och jag är gift

Det är INTE en våldtäckt, det låter mer som hon varit osäker och feg.

Sen mår hon ille för att hon varit otrogen och försöker övertyga sig själv att det är en våldtäckt. Även om hon inte har kommit upp på hans rum med mål att knulla, så måste hon ju fan säga nej på ett bestämt sätt och inte vara som en filbunke och skylla på att "hon fryste" och bara lät det hända.
Citera
2022-10-26, 22:42
Medlem
Regeringsbildares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klemo
De var och festade, killen har säkerligen stött på henne helga kvälle, och hon går med på att följa med på killens hotellrum. Alltså kom igen, det är upprörande löjlig berättelse

jodå och jag är gift

Sen mår hon ille för att hon varit otrogen och försöker övertyga sig själv att det är en våldtäckt. Även om hon inte har kommit upp på hans rum med mål att knulla, så måste hon ju fan säga nej på ett bestämt sätt och inte vara som en filbunke och skylla på att "hon fryste" och bara lät det hända.
Nej hon följde med snubben upp på hotellrummet för att prata.
Citera
2022-10-26, 22:44
Medlem
Lite fysiskt motstånd måste man väl ändå göra? Låter mer som en jävligt dålig bortförklaring eftersom hon ångrar sig.
Citera
2022-10-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja
Lite fysiskt motstånd måste man väl ändå göra? Låter mer som en jävligt dålig bortförklaring eftersom hon ångrar sig.

Han slog säkert ner henne på golvet och tog tag i hennes hår och gick doggy. Men sekretess på sådant blir det nog.
Citera
2022-10-26, 22:48
Medlem
theshades avatar
Jo jag gick också med min kvinnliga chef in på hennes hotellrum och trodde vi skulle spela kort och dricka te.

Hon utmålar sig som oerhört naiv men det hela låter som en efterhandskonstruktion.
Citera
2022-10-26, 22:48
Medlem
utforskarens avatar
Citat:

jodå och jag är gift

Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja

Det är egentligen ganska enkelt: Om hon säger ”nej” så ska du inte ligga med henne, oavsett om det är ett veligt ”nej” eller inte, oavsett om hon gör fysiskt motstånd eller inte.

Så slipper ni oroa er över att bli anklagade för våldtäkt.
Citera
2022-10-26, 22:55
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:

jodå och jag är gift

Troligt scenario, brukar ju inte hamna på hotellrummet solo med någon sådär.. föreställer mig också att det är rätt svårt att ta av kläder från någon som "frusit till is" också.
Kom på i efterhand att pojkvännen skulle bli sur och drog storyn och gick ut med det mitt under metoo för maximal effekt
Citera
2022-10-26, 23:01
Medlem
Severlohs avatar
Ja det här var ju uppenbart inte en våldtäkt.
Citera
2022-10-26, 23:01
Medlem
Klemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Det är egentligen ganska enkelt: Om hon säger ”nej” så ska du inte ligga med henne, oavsett om det är ett veligt ”nej” eller inte, oavsett om hon gör fysiskt motstånd eller inte.

Så slipper ni oroa er över att bli anklagade för våldtäkt.

Tror aldrig jag haft verbalt "tillåtelse" av någon av dem man fått med sigg upp på rummet vid affärsresor. Tja, jaha ja då var vi här, nu ska vi bara göra lite pappersarbete, och behöver din underskrift här att du vill knulla.

Man hamnar på rummet snackar lite skit tar några glas, hånglar lite och sen blir det vad det blir.

Jag hade gott och väl kunnat se mig I samma situation, fört har man lagt ner flera timmars arbete att få med sig någon och sen blir dem wishywashy på rummet och man försöker få dem att gå med på samlaget. Det är inte en våltäckt att försöka få någon att gå med på att ligga med sig även om den andra är osäker på sin sak.
Det heter VÅLD-täckt, för att det är ett fysiskt övergrepp och hon har bokstavligen sagt att han inte har gjort det eller hotat henne.
Citera
2022-10-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Det är detta som ofta händer vid våldtäkt och andra hot, en frysreaktion som kroppen tar till för att överleva.

Pojkarna i tråden vill inte förstå detta. Tror det är en typ av mentalt självförsvar, iom att en likstel kvinna som sagt nej utgör en majoritet av deras intim-relaterade erfarenheter när det kommer till kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in