Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-10-27, 16:45
  #1
Medlem
Mansingens avatar
Jag är högt uppsatt inom politiken och det har kommit fram en ljudinspelning där jag skriker något i stil med "Men jaga efter och döda dom jävla negerjävlarna, dom jävla apjävlarna!". Detta riskerar att fullständigt förgöra min karriär. Jag betalade en jävla 13-åring 20,000:- för en metod att komma helskinnad ur det här och han sa att han kan inte modifiera ljudinspelningen och rädda mig på det sättet utan istället så ska jag hävda att ljudklippet är fejkat. Han sa att det finns nu program man kan använda som lyssnar på din röst och sedan arbetar i ett par timmar och sedan kan AI säga vad som helst fast med din exakta röst. Detta är precis vad jag behöver, vart kan jag hitta denna teknologi? Jag har en budget på 80k för att skapa en identisk AI-kopia av min röst. Känner ni till något företag??
Citera
2022-10-27, 16:47
  #2
Medlem
kristofferGs avatar
Det är över. Du är rökt.
Citera
2022-10-27, 16:51
  #3
Medlem
Corridor Crew gör det mot sin chef i denna video.

https://www.youtube.com/watch?v=AALf9w37COM

Tror det var https://www.altered.ai/ de använde för det.
Citera
2022-10-27, 16:53
  #4
Medlem
Strychnos avatar
Det är inte AI, det är bara en talsyntes som är baserad på någons röst, man kan göra en röstprofil på dig, och få "dig" att säga saker, och för ett otränat öra låter det som du, men om det analyseras så är det ganska uppenbart fake. Men det lurar garanterat den som hör det den tror den hör.
Citera
2022-10-27, 16:56
  #5
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Han sa att det finns nu program man kan använda som lyssnar på din röst och sedan arbetar i ett par timmar och sedan kan AI säga vad som helst fast med din exakta röst.
Det finns, men en skicklig ljudofil kan se direkt att vågformen är modifierad på det sättet.
Citera
2022-10-27, 16:58
  #6
Medlem
Du har väl knullat all på jobbet också Är lite mycket nu eller 😀
(FB) Olagligt att knulla på jobbet?
Citera
2022-10-27, 17:02
  #7
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Jag är högt uppsatt inom politiken och det har kommit fram en ljudinspelning där jag skriker något i stil med "Men jaga efter och döda dom jävla negerjävlarna, dom jävla apjävlarna!". Detta riskerar att fullständigt förgöra min karriär. Jag betalade en jävla 13-åring 20,000:- för en metod att komma helskinnad ur det här och han sa att han kan inte modifiera ljudinspelningen och rädda mig på det sättet utan istället så ska jag hävda att ljudklippet är fejkat. Han sa att det finns nu program man kan använda som lyssnar på din röst och sedan arbetar i ett par timmar och sedan kan AI säga vad som helst fast med din exakta röst. Detta är precis vad jag behöver, vart kan jag hitta denna teknologi? Jag har en budget på 80k för att skapa en identisk AI-kopia av min röst. Känner ni till något företag??
I en rättegång tar man inte bara hänsyn till tekniska detaljer utan även hur trovärdig man verkar...
Citera
2022-10-27, 17:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Jag är högt uppsatt inom politiken och det har kommit fram en ljudinspelning där jag skriker något i stil med "Men jaga efter och döda dom jävla negerjävlarna, dom jävla apjävlarna!". Detta riskerar att fullständigt förgöra min karriär. Jag betalade en jävla 13-åring 20,000:- för en metod att komma helskinnad ur det här och han sa att han kan inte modifiera ljudinspelningen och rädda mig på det sättet utan istället så ska jag hävda att ljudklippet är fejkat. Han sa att det finns nu program man kan använda som lyssnar på din röst och sedan arbetar i ett par timmar och sedan kan AI säga vad som helst fast med din exakta röst. Detta är precis vad jag behöver, vart kan jag hitta denna teknologi? Jag har en budget på 80k för att skapa en identisk AI-kopia av min röst. Känner ni till något företag??


Bra jobbat, önskar fler politker kunde göra bort sig så här.
oroa dig inte bror, inget kommer hända dig.
du är ovanför lagen.
Citera
2022-10-27, 17:22
  #9
Medlem
PelleLudgos avatar
Fast du är ju inte särskilt trovärdig, som politiker kan man inte säga vad som helst, det är väl det ni har betalt för, nåt annat klarar ni inte av.
Citera
2022-10-27, 17:26
  #10
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Eh, om du ska manipulera ljudinspelningen så måste du ju ha kontroll över den. Då kan du ju lika gärna bara radera den. Eller hur tänkte du att den ska "fixas till" så att det slår igenom i alla nedladdade versioner av den??
Citera
2022-10-27, 17:29
  #11
Medlem
Mansingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Eh, om du ska manipulera ljudinspelningen så måste du ju ha kontroll över den. Då kan du ju lika gärna bara radera den. Eller hur tänkte du att den ska "fixas till" så att det slår igenom i alla nedladdade versioner av den??
Jag förstår att du inte kan tänka ut lika advancerade equationer som jag men om manipulerar ljudinspelningen och bevisar att det är möjligt så kan jag säga att den där ljudinspelningen där jag är rasistisk är fake!!!
Citera
2022-10-27, 17:36
  #12
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Jag är högt uppsatt inom politiken och det har kommit fram en ljudinspelning där jag skriker något i stil med "Men jaga efter och döda dom jävla negerjävlarna, dom jävla apjävlarna!". Detta riskerar att fullständigt förgöra min karriär. Jag betalade en jävla 13-åring 20,000:- för en metod att komma helskinnad ur det här och han sa att han kan inte modifiera ljudinspelningen och rädda mig på det sättet utan istället så ska jag hävda att ljudklippet är fejkat. Han sa att det finns nu program man kan använda som lyssnar på din röst och sedan arbetar i ett par timmar och sedan kan AI säga vad som helst fast med din exakta röst. Detta är precis vad jag behöver, vart kan jag hitta denna teknologi? Jag har en budget på 80k för att skapa en identisk AI-kopia av min röst. Känner ni till något företag??

Hm vi tar en titt på vad för trådar TS skapat, aha, oj, ok. Blev du förflyttad från att leverera sveriges enda super kamera för hitta ormar på rymmen efter du vägrade på en söndag till att bli högt uppsatt i politiken?
Kan du inte bara prata ur skägget och säga att du vill få tag i tekniken för att kopiera någons röst genom AI för något potentiellt skurkaktigt syfte? "en jävla 13-åring" ja tjena.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in