Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-30, 09:40
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är väl klart de använder sig av bulvaner, tror du de går helt öppet?
Utöver det så är det hu flertalet övriga riskkapitalister inblandade.
Har Elon ens betalt en krona i affären.
Därimot så behöver han stimulera Teslafabrikerna och marknaden i Kina.

Samma smörja som tidigare.

Källa på att Binance skulle vara kopplade till den kinesiska staten?
Vad har stimulering av Teslafabrikerna i Kina och den inhemska kinesiska marknaden med Musks köp av Twitter att göra menar du?
Citera
2022-10-30, 10:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ja, det lär nog ta veckor/månader innan förändringarna slår igenom på Elonchan.

Jag är själv fortfarande permanentbannad.
(för att jag skrev att Kyle Rittenhouse agerade i självförsvar & skulle bli frikänd när det gick till rättegång)

Just nu verkar någon ännu inte sparkad vänsteraktivist stänga av en väldig massa konton för att dom har skrivit något om Nick Fuentes.
Citera
2022-10-30, 11:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare
Och yttrandefrihet är givetvis något staten upprätthåller. First Amendment är en lag som staten har infört.

Nej, First amendment ger som den svenska yttrandefriheten bara rätt att kritisera staten.
Citera
2022-10-30, 11:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Klart han har, åtminstone i USA där lagarna tillåter yttrandefrihet.

Men Twitter är en global plattform, inte en amerikansk plattform. Twitter kan bli stämda för det som en användare skriver som är olagligt i ett annat land. Jag fattar att Elon inte är helt pantad och att han säkert har idéer om hur det kan fungera men jag tror inte att det kommer lösa sig med lite AI-teknologi och dylikt. Alex Jones blev stämd på en miljard dollar och det var bara första akten, han kan bli stämd på 1000 miljarder till för allt han kastat ur sig. Och det är bara en användare i Twittersammanhang. Trump har också bevisligen brutit mot lagen i sina Tweet eftersom han begått ärekränkningsbrott och insidation.
Citera
2022-10-30, 11:50
Medlem
Nu börjar WOKE folket lämna Twitter..
https://www.gp.se/kultur/kultur-n%C3...est-1.84373199

Nu när inte högersidan längre ska tystas och de som inte håller med vänstern/wokefolket inte stängs av eller tystas ner totalt då passar inte Twitter längre.. Ser ni mönstret eller? Det är så likt nazityskland och kommunismen det bara kan bli, men ändå framhävs de som "den goda sidan"..
Citera
2022-10-30, 11:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Nu börjar WOKE folket lämna Twitter..
https://www.gp.se/kultur/kultur-n%C3...est-1.84373199

Nu när inte högersidan längre ska tystas och de som inte håller med vänstern/wokefolket inte stängs av eller tystas ner totalt då passar inte Twitter längre.. Ser ni mönstret eller? Det är så likt nazityskland och kommunismen det bara kan bli, men ändå framhävs de som "den goda sidan"..
Det där låter som alla som skulle lämna USA ifall Trump blev vald. Eller för den delen kändisar som skulle lämna Sverige om SD fick inflytande.
Citera
2022-10-30, 12:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men Twitter är en global plattform, inte en amerikansk plattform. Twitter kan bli stämda för det som en användare skriver som är olagligt i ett annat land. Jag fattar att Elon inte är helt pantad och att han säkert har idéer om hur det kan fungera men jag tror inte att det kommer lösa sig med lite AI-teknologi och dylikt. Alex Jones blev stämd på en miljard dollar och det var bara första akten, han kan bli stämd på 1000 miljarder till för allt han kastat ur sig. Och det är bara en användare i Twittersammanhang. Trump har också bevisligen brutit mot lagen i sina Tweet eftersom han begått ärekränkningsbrott och insidation.

Precis så i de länder där samma lagliga stöd inte finns som i USA så kan de tvingas agera annorlunda, detta är inget konstigt. Och som användare kan vi köra med VPN för att få ta del av ocensurerat innehåll.

Nu har dock den mesta censuren drabbat helt lagliga inlägg som dock inte varit PK och då är det inget problem med lagen i något land.

Hur kan dö för övrigt påstå att Trump har också bevisligen brutit mot lagen i sina Tweets när han inte blivit dömd för det?
Citera
2022-10-30, 12:10
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Hur kan dö för övrigt påstå att Trump har också bevisligen brutit mot lagen i sina Tweets när han inte blivit dömd för det?

Genom att jag läst dem. Det är bara en tidsfråga tills han blir dömd och om dessa Tweets varit uppe under tiden skulle risken för att Twitter blir stämd för att publicerat dem bli betydligt större.
Citera
2022-10-30, 12:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

"insidation" , jag fattar att svenska inte är ditt förstaspråk, men du får nog anstränga dig lite bättre.

Om Trump skrivit något olagligt på Twitter så är det fritt fram att väcka åtal mot honom. Section 230 skyddar bara plattformen Twitter, inte den som skriver där.

Dessutom: Glownigger.
Citera
2022-10-30, 12:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om Trump skrivit något olagligt på Twitter så är det fritt fram att väcka åtal mot honom. Section 230 skyddar bara plattformen Twitter, inte den som skriver där.

Ja men eftersom Twitter kan bli stämda "per infraction" så blir beloppet för en person med många miljoner följare större än vad beloppet Elon kastade upp för att köpa Twitter. D.v.s det räcker att ta in Trump för att sänka hela Twitter. Räkna ex. 10k dollar per person som läst ett Trump-tweet.
Citera
2022-10-30, 12:35
Avstängd
Citat:
Genom att jag läst dem. Det är bara en tidsfråga tills han blir dömd och om dessa Tweets varit uppe under tiden skulle risken för att Twitter blir stämd för att publicerat dem bli betydligt större.

Du är inte lagen så du kan inte veta om han brutit mot lagen innan rätten har fällt honom vilket inte har skett.
Citera
2022-10-30, 12:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja men eftersom Twitter kan bli stämda "per infraction" så blir beloppet för en person med många miljoner följare större än vad beloppet Elon kastade upp för att köpa Twitter. D.v.s det räcker att ta in Trump för att sänka hela Twitter. Räkna ex. 10k dollar per person som läst ett Trump-tweet.
Nej, det kan dom inte, det hindrar Section 230, vilket du mycket väl känner till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in