Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-02, 12:03
  #37
Medlem
15 åringar är inte mogna att köra bil i trafiken! Rent vansinne att tillåta detta. Dom kan cykla, åka moppe eller ta bussen tills dom fyllt 18!!
Citera
2022-11-02, 12:05
  #38
Medlem
zombie-nations avatar
Reglerna för a-traktor borde verkligen ändras. Klart de ska få köra 45. Klart de ska ha bälten. Folk stör sig på a-traktorer som kör lagliga 30 och stör sig på när de låsts upp och kan köras fortare. De borde få gå på vilken växel som helst men max 45. Då tror jag inte överträdelserna i hastighet skulle vara så stora.
Citera
2022-11-02, 12:29
  #39
Medlem
OffLimitss avatar
Det enkla svaret,

Det finns ett mycket starkt självhat mot sitt eget vita etniska folk i Sverige.
Citera
2022-11-02, 12:34
  #40
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
15 åringar är inte mogna att köra bil i trafiken! Rent vansinne att tillåta detta. Dom kan cykla, åka moppe eller ta bussen tills dom fyllt 18!!

Och allt ovan görs….

*trumvirvel*


… i trafiken!! Hurra!
Citera
2022-11-02, 15:29
  #41
Medlem
Jagaresamlarens avatar
I Sverige ska man åka till jobbet, helst kollektivt, för att sen åka direkt hem och sätta sig vid TV:n. Kanske ett stopp på ICA innan.
__________________
Senast redigerad av Jagaresamlaren 2022-11-02 kl. 15:32.
Citera
2022-11-02, 17:20
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Reglerna för a-traktor borde verkligen ändras. Klart de ska få köra 45. Klart de ska ha bälten. Folk stör sig på a-traktorer som kör lagliga 30 och stör sig på när de låsts upp och kan köras fortare. De borde få gå på vilken växel som helst men max 45. Då tror jag inte överträdelserna i hastighet skulle vara så stora.

Naivt att tro att de skulle nöja sig med att köra 45. Så länge som det är så enkelt att trimma som det är nu så kommer buset att fortsätta! Enda säkra lösningen vore isf att kräva mekanisk begränsning av hastigheten via växellådan, så det blir fysiskt omöjligt att köra för fort. Samt höj straffen för överträdelser så mkt att ingen vågar sig på att försöka trimma. Exempelvis beslagtagning och destruktion av fordonet, och höga böter för föräldrarna samt indraget körkortstillstånd i flera år.
Citera
2022-11-02, 17:33
  #43
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
I bostadsområden håller jag med. Vi har inte det problemet alls här.

Men på köpcentret? Vad i herrans namn spelar det för roll att de står där och hänger i snålblåsten efter stängning när det är helt folktomt?! ”Slänger skräp” jo tjena! Det gör Sven-Göran 67 år också rätt som det är. Sedan är det inte bara epakulturen jag pratar om utan det är många ungdomar samt vuxna som har motorintresse med. Finns många bilträffar runtomkring i landet. Många tyvärr illegala av någon konstig anledning. Varför kan man inte skapa legala mötesplatser och faktiskt bygga asfalterade planer och ställplatser eller garage där motorintresserade kan få hålla på?!
Det är knappast a-traktorn som bränner slut på däcken, är måttligt intresserad av att plocka upp gummiresterna, struntar i att dunket från baslådan hörs km vida omkring som redan nämnt kl 4 en vardagsmorgon! Det är den helt och hållet genomegoistiske föraren! Det är där problemen börjar! Ok att bränna upp till mc-Donalds i mora skräna lite, men när ordningsmakten behagar dyka upp för att lugna ner stämningen lite då dampar ungjävlarna loss! synpunkter och frågor på det??
Citera
2022-11-03, 00:21
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
I bostadsområden håller jag med. Vi har inte det problemet alls här.

Men på köpcentret? Vad i herrans namn spelar det för roll att de står där och hänger i snålblåsten efter stängning när det är helt folktomt?! ”Slänger skräp” jo tjena! Det gör Sven-Göran 67 år också rätt som det är. Sedan är det inte bara epakulturen jag pratar om utan det är många ungdomar samt vuxna som har motorintresse med. Finns många bilträffar runtomkring i landet. Många tyvärr illegala av någon konstig anledning. Varför kan man inte skapa legala mötesplatser och faktiskt bygga asfalterade planer och ställplatser eller garage där motorintresserade kan få hålla på?!

Jo men Sven-Göran 67 tjänar köpcentrumet pengar på då han är där och handlar.
EPA-ryggarna är bara en kostnad då dom förstör och skräpar ner efter stängningsdags.

Min uppfattning av hela situationen är att dom beter sig omoget och hör inte hemma på vägen.
Citera
2022-11-05, 16:40
  #45
Medlem
Prodelins avatar
Dom flesta har inget motorintresse, det är bortskämda storstadsungar där deras pappa lägger 100 tusen eller mer.

Förbjud skiten, förhoppningvis blir det av nu då EU griper in.
Citera
2022-11-05, 16:49
  #46
Medlem
F.Hansens avatar
Problemet är ju att oftast så stör de folk som vill sova med sitt cpbuller, skräpar ner som fiskmåsar och har säkert kriminellt fuffens för sig också.
T ex olaglig modifiering av sina fordon, rattonykterhet, dessa grupper kan säkert trigga sig själv till att köra vårdslöst med sina modifierade fordon som går olagligt snabbt också.

Har man motorintresse är det bättre att sitta hemma och bygga ånglok.
__________________
Senast redigerad av F.Hansen 2022-11-05 kl. 16:51.
Citera
2022-11-05, 18:22
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Problemet är ju att oftast så stör de folk som vill sova med sitt cpbuller, skräpar ner som fiskmåsar och har säkert kriminellt fuffens för sig också.
T ex olaglig modifiering av sina fordon, rattonykterhet, dessa grupper kan säkert trigga sig själv till att köra vårdslöst med sina modifierade fordon som går olagligt snabbt också.

Har man motorintresse är det bättre att sitta hemma och bygga ånglok.
Ingen beskvier det bättre än Pierre Isacsson...
Citat:
Då går jag ner i min källare
Där lever jag sällare
För där har jag kvar min gamla ångmaskin
Jag matar metatabletter i den
Lyssnar och glömmer tiden
Tar ett glas vin i ångan från maskin'

Problemt är när deras motorintresse går ut över andra.
Att köra runt på 6000 varv, utan ljuddämpare klockan tre på natten är inte att "ha motorintresse" det är vara en helt vanlig ligist. De flesta har nog inget motorintresse alls, de tycker bara det är kul att jävlas med folk.
__________________
Senast redigerad av martinator 2022-11-05 kl. 18:28.
Citera
2022-11-07, 21:00
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ingen beskvier det bättre än Pierre Isacsson...


Problemt är när deras motorintresse går ut över andra.
Att köra runt på 6000 varv, utan ljuddämpare klockan tre på natten är inte att "ha motorintresse" det är vara en helt vanlig ligist. De flesta har nog inget motorintresse alls, de tycker bara det är kul att jävlas med folk.

Tro fan att en del gillar att jävlas med folk egentligen. Så mycket hat och skit som svenska ungdomar får från höger och vänster hela tiden. Samhället och vuxna som trycker på med en massa propaganda om det ena och det andra samtidigt som det springer runt kriminella på andra håll. Det är vuxna människor som har skapat det här skitsamhället vi lever i nu som fungerar så fantastiskt bra, tycker du inte? Pricken över iet var när ni tvingade på stackars unga människor ett s.k ”vaccin” som inte gjorde någon nytta överhuvudtaget utan bara skadade! Och så har ni mage att klaga på ungdomar som spelar lite med basen och bränner lite däck på en lördagskväll på en folktom parkering. Skärpning för fan! Inte konstigt att psykisk ohälsa ökar för unga killar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in