Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-12, 00:28
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Den yngre blatten skriver om "svensk kulturbög cuck" i sina osammanhängande alster. Hur står det till med värdegrunden egentligen?

http://www.bilddump.se/bilder/202211...:64e5:b8bf.png
Citera
2022-11-12, 00:41
Medlem
Man tycker att även en blatte i sådan tjänst borde efter så många bli patriotisk och skapa åtminstone lite kärlek för Sverige. Känslor tillräckliga för att vilja landet bästa. och svenskarnas bästa.
Senast redigerad av snabbstart 2022-11-12 kl. 00:56.
Citera
2022-11-12, 00:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Det är helt jävla sinnessjukt att det ens kommer in någon med utländsk bakgrund via entren till Säpos högkvarter.
Hur jävla dum i huvudet kan man bli?

Är detta ett resultat av det "öppna Sverige" så vill jag inte längre vara med.

En utvecklingsstörd hade kunnat förutspå en sån här sak.

Anställ enkom hårdbarkade patrioter inom Säpo så är det slutlekt därefter.
Det är min fullständiga åsikt.

2014 togs ett styrdokument fram till försvarsmakten utav den sittande Reinfeldt-regeringen. Styrdokumentet beskrev hur försvarsmakten ska vara mer öppna för mångfald och olika etniciteter. Här ser vi kontentan av Reinfeldts beslut. Får herrn stå till svars för det idag? Svar nej.
Citera
2022-11-12, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Redan här borde säkerhetstjänsten reagerat! Var kommer pengarna ifrån till denna lyxtillvaro ? Men intelligentia i Sverige har nog en del att jobba mot tyvärr.

Poolen byggdes förra året, då hade dom redan span på honom.
Citera
2022-11-12, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Allah på Er alla. Säpo och Must (KSI ) har klantat sig ordentligt. Personallista måste vara det hemligaste vi har. Alla tolkar och informatörer. Det är som att ha alla befäls adresser inom flyg, ubåt och några andra försvarsgrenar ute hos fienden. Är det bara Ryssland som fått tillgång till detta. Turkiet och Iran måste ju ha kunnat betala miljoners miljoner för den upplysningen. Jag kommer ihåg Peyman från mitt tidigare jobb. Han hade naturligtvis ett alias i efternamn precis som alla på Säpo. De här bröderna måste vara marionetter utan att veta det själva. Någon har styrt dem i hemlighet. Brodern försökte bl.a förstöra en hårddisk på det mest naiva sättet. Kära Säpo och Must ni har en mullvad högre upp i hierarkin.
Säkert så.

Hur gör de nu med allt som har informerats vidare? Allting måste göras om nu (hoppas jag) och det lär ta lång tid. Vi är helt nakna.

Är inte för dödsstraff men den tanken dök ändå upp direkt när jag läste om hur mycket och vad som har skickats vidare till ryssen (och troligen fler). Man kan väl göra undantag ibland? (Det sista ej seriöst menat.)

Folk med relativt nylig utländsk bakgrund borde inte få sådana här tjänster någonsin mer efter detta och annat som har hänt.
Citera
2022-11-12, 00:53
Citat:
Ursprungligen postat av snabbstart
Man tycker att även en blatte i sådan tjänst borde efter så många bli patriotisk och skapa åtminstone lite kärlek för Sverige. Känslor tillräckliga för att vilja landet bästa. och svenskarnas bästa.

Fakk ”kärlek” till landet. Ni är inte lite efterblivna.

Erhåller muppen lön från den svenska staten (skattebetalarna) är det den svenska statens ärenden han ska springa.

Jävligt enkel matematik egentligen.

Det som skrämmer är alla namn muppen kommit åt på personer som jobbar i det svenska militärindustriella komplexet.

En guldgruva för diverse riktade insatser, hackning, rysshoror, ”honey traps”, mord, etc.
Citera
2022-11-12, 00:55
Medlem
cerns avatar
När kommer domen?
Citera
2022-11-12, 01:05
Medlem
Polis2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift

Erhåller muppen lön från den svenska staten (skattebetalarna) är det den svenska statens ärenden han ska springa.

Det som skrämmer är alla namn muppen kommit åt på personer som jobbar i det svenska militärindustriella komplexet.

En guldgruva för diverse riktade insatser, hackning, rysshoror, ”honey traps”, mord, etc.
Exakt. Personerna hos Säpo (och Must? ) har nu varit kända i ett 10-tal år. De har naturligtvis fått oemotståndliga erbjudanden av både galanta damer och kapital. Snart bör fler avslöjas som sitter i klistret utan att riktigt ha förstått det själva ännu. Självmordsstatistiken bland högre statsanställda kommer att rusa.
Citera
2022-11-12, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift

Varför skriver du "ni är efterblivna. Läs mitt inlägg igen. Du verkar inte själv vara skarp. Jag förtydligar min kommentar.

Självklart ska han springa arbetsgivarens ärende. Tyckte att efter så många år i statens tjänst borde skapa lite patriotism och inte sälja ut ett land som gjort mycket för en. Ett land och folk inte förtjänar denna förräderi
Citera
2022-11-12, 01:09
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: 41-årig fd anställd på Säpo och Försvarsmakten gripen av Säpo 2021-09-20

Ny rubrik: Bröderna Peyman och Payam Kia åtalade för spionage åt Ryssland (2021-09-20)

/Mod
Citera
2022-11-12, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Ja, jo det är det troligtvis inga tvivel om - frågan är hur mången trojanska hästar som finnes inom våra statliga myndigheter...?
Det bör vara nära noll om vi kan lita på att säkerhetsklassningen skötts på ett normalt objektivt sätt, speciellt vid högriskrekryteringar.
Jag litar på svenska myndigheter, de brukar prestera optimalt i linje med Sveriges och svenskars intressen. Det är därför vi nu slipper dras med en landsomfattande och systemhotande med berått mod importerad maffia som sätter agendan.
Senast redigerad av pjabas 2022-11-12 kl. 01:13.
Citera
2022-11-12, 01:10
Medlem
Är Peyman Kia verkligen iranier, namnet låter inte persiskt utan turkiskt. Azerier kanske. Minoritet i Iran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in