Citat:
Ursprungligen postat av
Eustache
Driver du eller? Den äldsta brodern har såvitt jag vet dabblat med den absolut högst säkerhetsklassade informationen som existerar inom den svenska staten, både inom säkerhetspolisen och försvarsmakten. Man tar sig inte så högt upp och långt in om man är en idiot, det säger väl sig självt. Han är snarare mycket intelligent, oerhört charmig och extremt manipulativ. Skulle inte förvåna mig om killen ligger på psykopat-spektrat då delar av hans förehavanden många gånger hade varit extremt emotionellt påfrestande för en normal person, samt att de är notoriska spänningssökare och kan åsamka individer och/eller organisationer ofattbar skada bara för sakens skull.
"Samtidigt som brottsanklagelserna är ogrundade till viss del."
Jaså? Vad grundar du det på?
Jag ser poängen med din beskrivning av karaktärstypen. Däremot så tror jag att det krävs en annan sorts intelligens för att inte hamna i den sorts fällor som han sitter fast i. En känsla för rimlighet kommer med åren.
I media kan man läsa att han har begärt och fått tillgång till SÄPOs personallista utan några särskilda förbehåll. Verkar otroligt om du frågar mig.
Jag har gått igenom förhörsprotokollet på 430+ sidor. Noterat förhörsledarens ständiga skifte av fot. Att åtminstone Peyman varit övervakad en längre tid. Det finns osäkerheter kring säkerhetsklassningen av berörda handlingar. Mmm. Hans ständiga tystnad mot slutet är svår att tolka.
Jag har för mig att många länders säkerhetspoliser konstruerar troféer från tid till tid.
Jag har noterat att inga konsekvenser har registrerats med avseende på rikets säkerhet, fram till idag. Med andra ord, ”spridningen” som han anklagas för verkar inte frambringat verkliga risker.
Det återstår att se hur hela spektaklet utspelar sig.