Citat:
Ursprungligen postat av
Kromcom
Det är väl klart att det är allvarligt på riktigt, väldigt allvarligt t o m. Du försöker inte spela ner det här väl? I så fall kan du lika gärna försvara det de har gjort när du ändå håller på. Ja, jag har dömt dem i förväg. SÄK må ha sina brister men så klantiga tror jag inte de är så att det inte finns något att döma dem för. (Annars kommer man att vilja sjunka genom jorden.)
Peyman ska även ha haft tillgång bl a till hur Sveriges vattenförsörjningsystem ser ut och beskrivning av intrångsskyddet till Ringhals och misstänks ha lämnat ut det också, om jag har förstått det rätt.
Det är väl klart att detta är allvarligt på riktigt. Fy fan.
När det kommer till Beavis & Butthead har jag inte spelat ner nånting!
För att riskcirkeln (det jag tolkar från din kommentar allvarligt) ska vara sluten behöver konsekvenserna av idiotbröderna handlingar med avseende på rikets säkerhet bli tydligare. Just nu pratas det enbart om befarade risker och egentligen oro. Ska vi verkligen bry oss så mycket om lite oro hit och dit?
Generellt verkar folk vara oroliga för saker och ting hela tiden. Jag skulle vilja påstå att Sveriges övergång till ett risksamhälle-mindset har börjat likna Englands. Folk har blivit jumpy och är skiträdda hela tiden för diverse möjliga händelser trots att ingenting händer.
Kolla på klimatkrisen som exempel, folk tolkar in väldigt mycket saker från både tillfälliga nederbörd, snöfall men även stormar som kommer varje säsong. Alla väderförändringar anses vara tecken på domedagen.