Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-18, 03:19
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Men så tragiskt!
En 19-årig ung tjej som tagit studenten för bara några månader sen. Flyttat till egen lägenhet och börjat jobba.
Första stegen in i vuxenlivet.
Så blir hon omgående misshandlad och mördad på sin arbetsplats...

Man får verkligen hoppas att familj och närstående får bra stöd efter denna hemska händelsen
Citera
2022-11-18, 03:37
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Man får verkligen hoppas att familj och närstående får bra stöd efter denna hemska händelsen
Hon kanske inte hade någon ?
Inte lyckas skapa familjeband som är så viktiga.
Jag tror inte hon var där för ros skull, varför tror du hon var där ?
Citera
2022-11-18, 03:39
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds

Va? Har du inte citerat lite fel nu?
Citera
2022-11-18, 03:41
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Va? Har du inte citerat lite fel nu?
Nej ? den var citerad korrekt.. pojkarna kanske köper Choklad i kiosken och lägger på graven
Citera
2022-11-18, 03:47
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:

Citat:
Nej ? den var citerad korrekt.. pojkarna kanske köper Choklad i kiosken och lägger på graven

Så vad har ditt inlägg med saken att göra att jag hoppas anhöriga förhoppningsvis får stöd? Och för att svara på din fråga så tror jag hon var där för att jobba, vad tror du själv hon gjorde där?
Citera
2022-11-18, 03:50
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Så vad har ditt inlägg med saken att göra att jag hoppas anhöriga förhoppningsvis får stöd? Och för att svara på din fråga så tror jag hon var där för att jobba, vad tror du själv hon gjorde där?
Så det har inte levt så länge. fick ingen chans, tycker du inte hon förtjänade en chans ?
Ny på jobbet.. och allt det där, luktar nykläckt så kommer Tokfan. går efter halsen

Hon försökte ju få till brödfödan och i försök att förstå sig på personen i fråga.
Citera
2022-11-18, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Vad blir straffet för DAMP-ungen tror ni?
Livstid på LSS/dårhus där han kan mörda fler personal?

Så ett barn har alltså mördat en vårdare?
Ihjälslagen eller strypt eller vad har skett?
Citera
2022-11-18, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmmmmaaaaa
Tror inte att det beror på, samtliga ställen jag jobbat på har haft knivar inlåsta. Det är så självklart så jag blir förvånad om det skulle visa sig att de inte haft det. Jag tror att han blivit arg och tryckt händerna mot halsen tills hon dött.

Jobbar på LSS boende, vi hade IVO på besök nyligen och vi fick som åtgärd ta bort lås och barnspärrar i allmänna utrymmen pga av begränsning trots att de fanns av säkerhetsskäl så nog väldigt olika, vi är även alltid ensamma nattetid.
Citera
2022-11-18, 06:18
Medlem
qaaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
För att få skyddad identitet ska det finnas synnerliga skäl, oftast kopplade till risk för att utsättas för brottsliga gärningar och den skyddade identiteten måste bedömas ha effekt.
Skyddad identitet, som egentligen benämns som skyddad folkbokföring, är inte vanligt förekommande för personer inom LSS. En god man eller förvaltare innebär inte skyddad folkbokföring. Däremot kan personen vara skriven i sitt föräldrahem - men fullt synlig för den som bemödar sig söka.
med skyddad i det här fallet menar jag hemlig för nummerupplysningssajter. facebook kan de ha, om de är så pass friska, men sällan de har egna mobiler och sköter sin egen ekonomi.

om ni tror att ni kan googla fram vilka som bor på ett LSS-hem på en viss adress så tror ni fel. Går inte heller att googla på Hall och se vilka som "bor" där
Senast redigerad av qaaq 2022-11-18 kl. 07:17.
Citera
2022-11-18, 06:20
Medlem
Kul att ni pratar om att tjejer minsann också kan jobbet och har erfarenhet och kunskap men när en störd fullvuxen man kommer springande mot er i korridoren med kniv så vill ni ha en kollega med er som är:

1 En fullvuxen 100kg man som tränar MMA.

2 En trevlig tjej på 55kg som kan rabbla hela sin utbildning utantill.

Ni som väljer 2 har precis orsakat en ung kvinnas död. Ovh ändå frågar ni er ibland hur ideologi kan gå före sunt förnuft..
Senast redigerad av DVM 2022-11-18 kl. 06:23.
Citera
2022-11-18, 06:35
Medlem
qaaqs avatar
många av de här människorna lever i bubblor och inte vana med olika nationaliteter, de är rasister och rädda av naturen helt enkelt. var tjejen neger tex, kan han blivit aggresiv av den anledningen, eller om HAN var blatte kan han blivt agro om hon var svenne och inte förstod honom.

Det e vanligare bland män, men om hon inte körde låg affektivt bemötande går det ofta fel och konflikter kan eskalera lättare. Proffesionella låter det inte ske.
Citera
2022-11-18, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Samtliga ställen jag jobbat på har inte haft knivarna inlåsta. Enbart i någon enstaka boendes lägenhet. Eftersom stället verkar vara nyöppnat hade de kanske inte fått tillstånd för det. Som sagt normen är ju ytterst få lås. Eftersom det är lss-boende inte anstalter eller institutioner.

Så på gott och ont är det svårt att få göra begränsningar på boenden. Har jobbat på ställen där de boende har själva gått ut mitt i natten och vi får inte stoppa dem.
Skillnad på att låsa in brukarna (ej tillåtet) och att låsa in knivarna (tillåtet)

Men om brukarna får gå ut kan de ju komma över vassa föremål på annat håll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in